Gå til innhold

Sjokkert over prisnivået på gaver i barnebursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her ligger det på ca. 130-200 kr. Finner jeg noe fint på tilbud som koster 100 kr nå , 250-350 kr tidligere gir jeg det også.

Anonymous poster hash: 6547d...18f
Skrevet

Ca 100 kroner kjøper vi gave for i bursdager til eldste sine klassevenner.

I yngste sin klasse er det "gavefrie" bursdager. Ingen skal ha med gaver, men bursdagsbarnet får én gave som er fra alle felles. (Foreldrene kjøper den gaven)

Anonymous poster hash: 2bd1d...c9c

Skrevet

Tar gjerne mot tips fra dere som får det til!

Anonymous poster hash: ad517...27c

Jeg handler mye i bokhandelen, og alltid på salg. Det er alltid salg, men noen ganger har de bedre utvalg enn andre. Når det er barnas uker o.l. har de gjerne både spill, malebøker, tusjer/farger, glitterpenner, klistremerker, kortspill, dagbøker, reflekser og ikke minst bøker med gode tilbud. Jeg kjøper mer enn jeg trenger, og har et lager i et skap. Skal en av ungene i bursdag velger de en ting i gaveskapet å gi bort.

Forrige bursdag var for en uke siden og da kjøpte jenta mi på 8 år gave til full pris i bokhandelen, en liten veggkalender med bilder av kattunger og valper i. Den kostet 79 kr og jenta som fikk den ble superglad for den (og datteren min hadde kjempelyst på den selv ;))

Anonymous poster hash: abb88...d5e

Skrevet

Gir for 150-200. Får jo ikke noe særlig fint under den prisklassen.

Anonymous poster hash: 201ee...a59

Skrevet

Feiret barnebursdag for første gang nå for ikke så lenge siden da gutten vår ble 5 år. Jeg hadde null forventninger til gavene, men må si jeg fikk sjokk over hva han fikk hos gjestene. Ingen av gavene kostet under 100 kroner, alt kostet mellom 150-200 kr (om ikke mer)! Greit nok at det ikke er barnebursdag så ofte nå når de går i barnehagen med ganske få barn i akkurat deres aldersgruppe, men jeg tenker at om dette skal fortsette så blir det veldig dyrt om man skal i 20 bursdager når de begynner på skolen!

Vi har aldri gitt for mer enn 100 kr, har lagt oss på ca 50 kr eller litt mer om vi finner noe spesielt til barnehagevenner. Aldri tenkt noe over det og har ikke sett hva andre barn har fått i bursdager. Trodde ca 50 -100 kr var normalt, så ble litt satt ut over gavene som ble pakket opp i bursdagen.

Hva er normalt prisnivå å legge seg på? Bruker skoleklasser å ha noen regler for dette slik at ting ikke kommer ut av kontroll?

Greit nok at vi ikke er blant de fattigste, men jeg har altså ikke råd eller lyst til å kjøpe gaver til 200 kr til 10-20 bursdagsbarn i løpet av et år.

Anonymous poster hash: 5e1a8...ad3

Hvis det blir veldig mange i løpet av et år må man jo sette et tak, men mitt inntrykk er at gavene blir billigere og billigere. Da jeg var liten kjøpte vi gave til hverandre for en hundrelapp. Det er 20 år siden. Men vi gikk vel heller ikke i 20 bursdager i løpet av et år. Det ble vel heller i underkant av 10 ca.

Anonymous poster hash: cd482...0e6

Skrevet

Prøver å holde meg til ca 100 kr, det synes jeg er passe. Ofte blir det litt over om man skal ha noe ordentlig, så kommer kort i tillegg, dvs at jeg stort sett havner nærmere 200...

Skrevet

Ungene mine går begge på skolen, og i bursdager gir de 50 kr.

Da de gikk i barnehagen var de færre og da ga de også mer. Kjøpte da leker på tilbud og hadde gavene liggende i en bod. Veldig enkelt å bare plukke en gave fra boden når det var bursdag 😉

Anbefaler som ei over her å sjekke ut tilbud på nettsteder. Vi har kjøpt mye fra lekekassen.no

Skrevet

Jeg pleier å handle for mellom 100-150 kr. Det kommer litt an på hva jeg finner:-)

Anonymous poster hash: c9abf...5cc

Skrevet

100- 150 er vanlig her.

Anonymous poster hash: f8f4c...54e
Skrevet

Jeg er så glad for at vi foreldre i klassen til sønnen min ble enige om 50,- allerede på første foreldremøte. Nå går barna i tredje klasse, og de aller fleste følger det fortsatt. Ikke at jeg ikke vil spandere mer enn 50,- på barna, men det er så enkelt at alle ligger likt, og vi har også blitt enige om å gi penger og ikke "ræl" (selv om de gavene som kommer er mer enn fine nok, uansett hva de koster) sånn at bursdagsbarnet heller kan spare pengene og kjøpe noe det virkelig vil ha. 

Anonymous poster hash: 3b71a...6fe
Skrevet

Gir for 150-200. Får jo ikke noe særlig fint under den prisklassen.

Anonymous poster hash: 201ee...a59

- tegnesaker

- malesaker

- små hobbypakker

- hårstrikk, hårspenner

- øredobber, smykker

- t - skjorter

Hva mener du er fint nok da?

Anonymous poster hash: 66628...651

Skrevet

100 kr var det da jeg var liten for 20 år siden.. Nå ligger det vel nærmere 150 kr. Mer om det er veldig nære venner.

Anonymous poster hash: 753e1...5c3

Skrevet

Jeg handler fine gaver på nett. Enten på salg eller på ebay eller tilsvarende. Gir gaver som koster 2-300 eller mer til full pris, men som jeg har kjøpt til rundt 100. Jeg gir alltid bort gaver jeg vet barnet liker og ikke vil bytte, om noen skulle lure (hører litt med både barnet og foreldrene først, for eksempel om de har det fra før.

Anonymous poster hash: 95da6...af5
Skrevet

Både skole og bhg her er enige om max 100 kr i gave til bursdag og det er flott, det er mange familier som har det trangt økonomisk og da er ikke følelsen av og ikke kan sende poden i bursdag noe særlig om man ikke har råd til gave til flere 100 kr.

Heldigvis så har jeg lært mine barn at det er ikke gavene som teller når barn fra bhg og skole kommer i selskap det er leken og samholdet.

En jente gav ene jenta mi en kjempefin "figur" om jeg kan kalle det det av perler som var strøket og hengt en tråd i, jenta hadde laget det selv og men jente ble superglad og den henger i vinduet på rommet hennes idag 2 år etterpå og hun husker denne venninnen som lagde den til henne med glede. Så det er ikke prisen som teller men gleden av samhold og vennskap.

Skrevet

Dette er jo en av de tingene som blir litt fjollete nå som alle skal invitere alle. Sitter der med klassebursdager, og mine to barn går i 50 bursdager til sammen i på et år. Gave ca 150 kr, =7500... Inviterer selvsagt tilbake, men i inkluderingstanken som jo ligger bak, hadde det vel nesten vært bedre om barna kunne invitere noen få, nære venner. Ikke er det gratis å holde selskap for så mange barn heller. Så for de med dårlig råd er vel nesten denne inkluderende trenden ekskluderende...

Anonymous poster hash: e4a10...841

Skrevet

Jeg kjøper på tilbud, så ser sikkert ofte ut som jeg gir dyre ting. Har feks noen bratz-dukker liggende som kostet 249,- men var på tilbud til 98,- Mye top model-produkter som var satt ned til 25,- osv

Skrevet

Jeg kjøper på tilbud, så ser sikkert ofte ut som jeg gir dyre ting. Har feks noen bratz-dukker liggende som kostet 249,- men var på tilbud til 98,- Mye top model-produkter som var satt ned til 25,- osv

Men det er jo på salg og satt ned fordi det ikke er populært lenger?

Skrevet

Ok...? Så da kan vi ikke gi det i gave mener du?

Skrevet

Er enig i at 200 kr 20 ganger i året blir dyrt, men hva får en til 50kr?

Anonymous poster hash: 7e2d0...898

Skrevet

På foreldremøtet ble vi enig om max 100 kr. Men ser det er vanskelig å finne ting.

Finnes lego til 98 kr ca. Klemmer, hårstrikk osv. Klær til barn kan fåes til under 100 kr.

Men under 50 Kr kan jeg ikke skjønne at noen finner

Anonymous poster hash: 8e7d5...62a

Skrevet

Vil faktisk at gaven skal fenge og være morsom jeg da, heller en at den absolutt var så billig... Ellers kjøper man jo bare ting som havner i en skuff, og det er jo i alle fall med på å produsere søppel...

Skrevet

Vil faktisk at gaven skal fenge og være morsom jeg da, heller en at den absolutt var så billig... Ellers kjøper man jo bare ting som havner i en skuff, og det er jo i alle fall med på å produsere søppel...

Dette er da fine gaver.

Hvis du heller vil kjøpe årets leke til 250,- istedet for fjorårets til 98,- så deg om det.

Når det er sagt fant jeg nøyaktig de samme lekene til fullpris på extraleker, som jeg kjøpte på salg på nettet.

Skrevet

Feks så jeg skylanders til 149,- på extra leker. Nøyaktig samme leke kjøpte jeg til 75,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...