Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Skrevet 4. desember 2015 Feiret barnebursdag for første gang nå for ikke så lenge siden da gutten vår ble 5 år. Jeg hadde null forventninger til gavene, men må si jeg fikk sjokk over hva han fikk hos gjestene. Ingen av gavene kostet under 100 kroner, alt kostet mellom 150-200 kr (om ikke mer)! Greit nok at det ikke er barnebursdag så ofte nå når de går i barnehagen med ganske få barn i akkurat deres aldersgruppe, men jeg tenker at om dette skal fortsette så blir det veldig dyrt om man skal i 20 bursdager når de begynner på skolen! Vi har aldri gitt for mer enn 100 kr, har lagt oss på ca 50 kr eller litt mer om vi finner noe spesielt til barnehagevenner. Aldri tenkt noe over det og har ikke sett hva andre barn har fått i bursdager. Trodde ca 50 -100 kr var normalt, så ble litt satt ut over gavene som ble pakket opp i bursdagen. Hva er normalt prisnivå å legge seg på? Bruker skoleklasser å ha noen regler for dette slik at ting ikke kommer ut av kontroll? Greit nok at vi ikke er blant de fattigste, men jeg har altså ikke råd eller lyst til å kjøpe gaver til 200 kr til 10-20 bursdagsbarn i løpet av et år. Anonymous poster hash: 5e1a8...ad3
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Både i barnehagen og på skolen her er det anbefalt å sette grense på 50 kr.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 50-100 kr er vanlig her, og ja vi har avtalt det på foreldremøter. Max 50 kr om de gir penger. Anonymous poster hash: abb88...d5e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #4 Skrevet 4. desember 2015 Jeg har sett det samme, men vi gir aldri mer enn for ca 50 kr. Det virker imidlertid dyrere, da jeg handler på tilbud til "presangboksen" (f.eks. akebrett, tegnesaker, lego, puslespill) Anonymous poster hash: 3f0d6...f2e
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #5 Skrevet 4. desember 2015 Jeg synes også det er dyrt. Men datteren min skal i 5-års bursdag i helgen, og jeg var og handlet gave i går. Lette leeeenge, og det "billigste" jeg fant var et puslespill til 150 kr. "Billigste" fordi alt under den prisen var bare ræl. Jeg er enig i at det er mye å bruke på barnebursdagsgave, men samtidig er det veldig vanskelig å finne noe ordentlig til lavere pris. Anonymous poster hash: ad517...27c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #6 Skrevet 4. desember 2015 Tar gjerne mot tips fra dere som får det til! Anonymous poster hash: ad517...27c
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #7 Skrevet 4. desember 2015 Jøss. Her er det gaver fra 100 kr og oppover. Som regel ender vi på 150 kr. Blir jo bare ræl hvis man skal kjøpe for under 100 kr! Anonymous poster hash: 775dd...861
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #8 Skrevet 4. desember 2015 Jeg kjøper ofte en liten pakke med Lego. Den ligger på 90 kr tror jeg og kan byttes hvis man får flere av samme. Ønsker gjerne tips til hva dere kjøper i skuter 50-100 kr som ikke er på salg. Spesielt guttene syns jeg er vanskelig. Anonymous poster hash: 05b7c...27d
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #9 Skrevet 4. desember 2015 Her ligger det på 150-200,- Helt greit. Har tre barn og var inneforstått med at det koster å ha barn, før vi fikk dem. Anonymous poster hash: 411e9...bab
Miljøterrorpeuten Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Her vi bor er det vanlig med mellom 100-200 kr i gave og kort i tillegg... Oftest kommer det på mellom 150-200 kr.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 Her ligger det på 50-100 kr. Jeg bruker å hamstre når det er tilbud. Gir mye bøker og kule t-skjorter. Men det mest populære har vært gavekort på kino elle yoghurt Heaven. Ellers bruker vi å gå sammen noen foreldre og spleise på f.eks. barneteaterbilletter eller en litt større gave som barnet ønsker seg veldig. Anonymous poster hash: fb6c7...2fd
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #12 Skrevet 4. desember 2015 Nå har jeg litt større barn... men her får de 100 i kontanter. Min hadde bursdag for noen uker siden, og fikk 2800 i gave tilsammen og noen få gaver.. så ja det er lukrativ å ha bursdag. 100 kr er nok normalt her. Anonymous poster hash: 43925...6e6
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #13 Skrevet 4. desember 2015 Vi bestemte oss for rundt 50 kr på foreldremøte, synes det er greit å få avklart De er 3-5 år og de fleste blir glade uansett. Det finnes sånne hobbybøker, barbieklær, bøker på tilbud, europris og tgr har litt forskjellig. Anonymous poster hash: f29b0...e30
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #14 Skrevet 4. desember 2015 Her ligger det på alt fra 50 til 150 kroner. Jeg legger ikke merke til hvem som gir hva, jeg bare registrerer sånn ca hvor det generelle nivået ligger så jeg kan legge meg omtrent midt imellom selv. Synes ikke man skal være redd for å gi mindre enn andre, hvis noen i det hele tatt tenker over det så er det ett av to: De som blir lettet fordi de ikke har råd til å gi så mye selv og føler det dermed er "godkjent" å ikke gi dyre gaver, og de overfladiske/materialistiske som tenker "Herregud så gjerrig/teit" el.l. Den siste gruppen synes jeg ikke vi trenger å bry oss så mye om. (Tror heldigvis ikke det er så mange av dem heller. ) Anonymous poster hash: 755fc...8ea
Gjest Muji81 Skrevet 4. desember 2015 #15 Skrevet 4. desember 2015 Nå har jeg litt større barn... men her får de 100 i kontanter. Min hadde bursdag for noen uker siden, og fikk 2800 i gave tilsammen og noen få gaver.. så ja det er lukrativ å ha bursdag. 100 kr er nok normalt her. Anonymous poster hash: 43925...6e6 Så kjekt. Selv om det på sikt bare er omfordeling av penger vi driver med.. Billige plastleker er det verste som er! Heller penger da altså
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #16 Skrevet 4. desember 2015 100 kr er normalt her. Nå bor vi i en mindre by der det er vanskelig å finne noe matnyttig til under den prisen, men i større byer hadde jeg lett funnet noe fint til 50-lappen. Anonymous poster hash: 8ede1...240
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2015 #17 Skrevet 4. desember 2015 hva i all verden får man kjøpt i norske butikker for under 50 kroner som ikke er ræl egentlig? Sånn cirka ingenting?
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2015 #18 Skrevet 4. desember 2015 Nå har jeg litt større barn... men her får de 100 i kontanter. Min hadde bursdag for noen uker siden, og fikk 2800 i gave tilsammen og noen få gaver.. så ja det er lukrativ å ha bursdag. 100 kr er nok normalt her. Anonymous poster hash: 43925...6e6 Så kjekt. Selv om det på sikt bare er omfordeling av penger vi driver med.. Billige plastleker er det verste som er! Heller penger da altså Hvilke minner sitter for eksempel en førsteklassing igjen med hvis han/hun ikke har fått en eneste gave, men bare penger? Hadde blitt utrolig skuffet om jeg var bursdagsbarnet. Noe av det beste ved en gave er omtanke. At alle gir penger indikerer følgende: "foreldrene våre mangler fantasi, vet ikke hva du liker og gidder ikke å bruker tid i butikken for å finne gave til deg".
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #19 Skrevet 4. desember 2015 hva i all verden får man kjøpt i norske butikker for under 50 kroner som ikke er ræl egentlig? Sånn cirka ingenting? Jeg fant nettopp en kjempefin genser til 50 kr på salg. Er det ræl? Jeg kjøpte slike populære lag-det-selv armbånd på 70 %. Betalte 50 kr. Er det ræl? Vil vel heller si at det er latskapen som slår til. Betaler heller mye mer enn å bruke litt mer tid til å lete. Anonymous poster hash: 8ede1...240
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2015 #20 Skrevet 4. desember 2015 hva i all verden får man kjøpt i norske butikker for under 50 kroner som ikke er ræl egentlig? Sånn cirka ingenting? Jeg fant nettopp en kjempefin genser til 50 kr på salg. Er det ræl? Jeg kjøpte slike populære lag-det-selv armbånd på 70 %. Betalte 50 kr. Er det ræl? Vil vel heller si at det er latskapen som slår til. Betaler heller mye mer enn å bruke litt mer tid til å lete. Anonymous poster hash: 8ede1...240 Vel, mange av oss er i full jobb og har ikke tid til å gå 8 timer i butikker for å finne gave til en klassekompis av sønnen. Og ikke alle har bursdag når det er salg.
Gjest Muji81 Skrevet 4. desember 2015 #21 Skrevet 4. desember 2015 Nå har jeg litt større barn... men her får de 100 i kontanter. Min hadde bursdag for noen uker siden, og fikk 2800 i gave tilsammen og noen få gaver.. så ja det er lukrativ å ha bursdag. 100 kr er nok normalt her. Anonymous poster hash: 43925...6e6 Så kjekt. Selv om det på sikt bare er omfordeling av penger vi driver med.. Billige plastleker er det verste som er! Heller penger da altså Hvilke minner sitter for eksempel en førsteklassing igjen med hvis han/hun ikke har fått en eneste gave, men bare penger? Hadde blitt utrolig skuffet om jeg var bursdagsbarnet. Noe av det beste ved en gave er omtanke. At alle gir penger indikerer følgende: "foreldrene våre mangler fantasi, vet ikke hva du liker og gidder ikke å bruker tid i butikken for å finne gave til deg". Er vel vanlig at familie gir gaver...i litt høyere prisklasse. Vi tenker nok ulikt om omtanken bak gaver. Tror liksom ikke at foreldrene til Per brukte mye tankevirksomhet på å velge ut plastbilen til sønnen min her. Eller kanskje de gjorde det. Rød ferrari matcher personligheten hans? Unger i dag får nok for mange gaver til at de husker hvem de fleste var fra. Ikke trenger de mer leker heller..
Luksusdyret Skrevet 4. desember 2015 #22 Skrevet 4. desember 2015 Nå har jeg litt større barn... men her får de 100 i kontanter. Min hadde bursdag for noen uker siden, og fikk 2800 i gave tilsammen og noen få gaver.. så ja det er lukrativ å ha bursdag. 100 kr er nok normalt her. Anonymous poster hash: 43925...6e6 Så kjekt. Selv om det på sikt bare er omfordeling av penger vi driver med.. Billige plastleker er det verste som er! Heller penger da altså Hvilke minner sitter for eksempel en førsteklassing igjen med hvis han/hun ikke har fått en eneste gave, men bare penger? Hadde blitt utrolig skuffet om jeg var bursdagsbarnet. Noe av det beste ved en gave er omtanke. At alle gir penger indikerer følgende: "foreldrene våre mangler fantasi, vet ikke hva du liker og gidder ikke å bruker tid i butikken for å finne gave til deg". Er vel vanlig at familie gir gaver...i litt høyere prisklasse. Vi tenker nok ulikt om omtanken bak gaver. Tror liksom ikke at foreldrene til Per brukte mye tankevirksomhet på å velge ut plastbilen til sønnen min her. Eller kanskje de gjorde det. Rød ferrari matcher personligheten hans? Unger i dag får nok for mange gaver til at de husker hvem de fleste var fra. Ikke trenger de mer leker heller.. Jada, men de husker hvis de ikke får en eneste gave å åpne. Og nei, ikke alle har familie. Da jeg var alene med de eldste var jeg den eneste familien deres. Så da hadde de fått EN gave i bursdag hvis alle bestemte seg for å gi penger. Det er litt stusselig, husker selv da jeg var barn at halve moroa var å åpne gaven.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #23 Skrevet 4. desember 2015 I klassen til barnet mitt som går i 4. klasse er vi blitt enige på foreldremøte om max 100 kroner. Gjerne får de en 100-lapp. Bor i Bærum. Anonymous poster hash: 11f8f...486
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #24 Skrevet 4. desember 2015 Her er det 100-200 kr. Blir ofte rundt 150. Syns det er mye ja! Anonymous poster hash: 9f1a4...2b3
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #25 Skrevet 4. desember 2015 hva i all verden får man kjøpt i norske butikker for under 50 kroner som ikke er ræl egentlig? Sånn cirka ingenting?Jeg fant nettopp en kjempefin genser til 50 kr på salg. Er det ræl? Jeg kjøpte slike populære lag-det-selv armbånd på 70 %. Betalte 50 kr. Er det ræl? Vil vel heller si at det er latskapen som slår til. Betaler heller mye mer enn å bruke litt mer tid til å lete. Anonymous poster hash: 8ede1...240 Vel, mange av oss er i full jobb og har ikke tid til å gå 8 timer i butikker for å finne gave til en klassekompis av sønnen. Og ikke alle har bursdag når det er salg. Er lite tips; sjekk ut lekmer.no og br leker på nett når de har salg og fri frakt (ganske ofte), og hamstre inn litt da. Det gjør alltid jeg, så nå har jeg en stor eske oppe på loftet full av diverse leker og presanger. Alle kjøpt på 50-70 % salg, så selv om jeg kanskje bare betalte 50-60 kr for dem er verdien minst det dobbelte Anonymous poster hash: 51111...2a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå