Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #1 Del Skrevet 4. desember 2015 Jeg fant ut denne uken at jeg var gravid. Minst 4 uker på vei. Dette var overhodet ikke planlagt og kom som en stor overraskelse. Akkurat nå føler jeg at følelsene svinger veldig ifht hva jeg ønsker å gjøre. Kjæresten min og jeg har vært sammen i snart 2 år. Vi flyttet sammen for svært kort tid siden. Jeg vet at dette er mannen jeg skal ha barn med, men planen var å vente ihvertfall ett år fra nå med å bli gravide. Noe av det som gjør meg usikker er at vi har bodd sammen i kort tid og jeg hadde ønsket at vi skulle fått litt mer tid sammen bare vi to. Til å bare bo sammen, reise, bruke tid og penger på kulturelle tilbud og det å bare kose oss. Vi hadde også tenkt oss på en lengre utenlandsreise til sommeren, kun vært på en utenlandsreise sammen hittil. Vi er 27 og 28 år gamle. Han har fast jobb, jeg har vikariat. Begge tjener greit. Vi leier leilighet med ett soverom. Jeg har alltid ønsket meg barn, og gjør det fremdeles. Vet bare ikke om dette er tiden og om jeg egentlig føler meg klar for det. Kan også legge til at jeg sliter med en kronisk sykdom som stil tider gjør meg helt utmattet. Er nå i en periode hvor jeg er veldig sliten og lurer derfor også på om det at jeg er sliten kan gjøre meg litt mer "nummen" følelesmessig ifht hva jeg tenker rundt graviditeten. Gjør også at jeg er redd for om jeg kommer til å bli en mor med for liten kapasitet til å ta godt vare på et barn. Hadde kjæresten min bestemt alene så vil han at vi skal få barnet. Han sier at han synes det hadde vært koselig, at vi hadde blitt klare og at det praktiske faller på plass. Har bestilt time for medisinsk abort til uken. For å ha begge muligheter åpne før tiden har tatt valget for meg... Anonymous poster hash: 68ce8...842 Anonymous poster hash: 68ce8...842 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144249727-abort-eller-beholde-barnet/
Suusa Skrevet 7. desember 2015 #2 Del Skrevet 7. desember 2015 Hei kjære deg!! Jeg tok selv en medisinsk abort i uke 5 for tre år siden.. Gjorde dette da det ikke passet seg og jeg hadde vært sammen med pappaen svært kort tid.. Nå har vi fått ett barn sammen, føltes rett å vente litt før vi tok valget om et barn. Håper dere finner ut hva som passer best for dere:) Har du vært på sykehuset enda? klems s Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144249727-abort-eller-beholde-barnet/#findComment-147597702
pako Skrevet 9. desember 2015 #3 Del Skrevet 9. desember 2015 Du må gjøre det som føles riktig for DEG, og prøve å stenge alle andres forventninger helt ute (ja, dette kan være vanskelig selvfølgelig). Hvis du tenker at: søren, jeg har egentlig veldig lyst til å ta abort... - så gjør det! Men hvis du innerst inne føler at du ønsker å beholde barnet, bør du beholde. Å ha et barn kan gi like mye energi som det tar. Jeg synes det høres ut som dere er i en passe livssituasjon til å beholde barnet. Dere er i perfekt alder for å få barn, dere ønsker dere barn "i fremtiden", begge har jobb, partneren din støtter deg. Problemet er sykdommen din, men hvis partneren din er forberedt på å trå til ekstra for å hjelpe deg og barnet går det nok bra. Men da må du snakke med ham om dette. Lykke til med å finne DIN avgjørelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144249727-abort-eller-beholde-barnet/#findComment-147600705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå