Gå til innhold

Svigerinne og julegave problem.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er av denne grunnen til at vi i denne husholdningen ikke gir gaver etter hva vi får tilbake, men ut i fra hva vi ønsker å gi til dem vi gir til. F.eks: foreldre: 400kr per pers, søsken: 250kr, nieser: 150kr. Også bruker vi det som cirkatall, altså det er ikke opplest og vedtatt at vi må bruke akkurat disse summene. Mine foreldre får ikke mer enn svigers på det gjevne selv om vi får mer av dem. Gir man ikke ut ifra egen økonomisk situasjon, ikke andres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er av denne grunnen til at vi i denne husholdningen ikke gir gaver etter hva vi får tilbake, men ut i fra hva vi ønsker å gi til dem vi gir til. F.eks: foreldre: 400kr per pers, søsken: 250kr, nieser: 150kr. Også bruker vi det som cirkatall, altså det er ikke opplest og vedtatt at vi må bruke akkurat disse summene. Mine foreldre får ikke mer enn svigers på det gjevne selv om vi får mer av dem. Gir man ikke ut ifra egen økonomisk situasjon, ikke andres?

Både og synes jeg. Mine foreldre har alt de trenger og kjøper alt de har lyst på fortløpende. Kjøper vi en "ordentlig" gave til dem, så havner det i kjelleren, og der blir det. De har også gitt uttrykk for at de ikke ønsker seg noe annet enn en liten oppmerksomhet, helst noe som blir brukt/spist opp. Så det får de.

Mens svigers er i en helt annen situasjon. Der benytter vi anledningen til å gi dem ting de trenger men ikke har råd til å kjøpe selv. Altså koster det gjerne en del mer. Men hadde vi ikke hatt råd til det så hadde det gjerne blitt i kategorien "en liten oppmerksomhet" på dem også. Så vi gir både utfra vår og mottakernes økonomiske situasjon. :)

Anonymous poster hash: 110ba...fee

Skrevet

Be dama sjekke hvor mye det koster med en hjemmelaget strikkegenser du!

OG i vår familie ser vi faktisk ikke så mye på prislappen. For min del sørger jeg for å gi litt dyrere presanger (som er til hjelp for foreldrene) til noen venner med veeeeeldig dårlig inntekt.

Anonymous poster hash: a8104...9bd
Skrevet

Både og synes jeg. Mine foreldre har alt de trenger og kjøper alt de har lyst på fortløpende. Kjøper vi en "ordentlig" gave til dem, så havner det i kjelleren, og der blir det. De har også gitt uttrykk for at de ikke ønsker seg noe annet enn en liten oppmerksomhet, helst noe som blir brukt/spist opp. Så det får de.

Mens svigers er i en helt annen situasjon. Der benytter vi anledningen til å gi dem ting de trenger men ikke har råd til å kjøpe selv. Altså koster det gjerne en del mer. Men hadde vi ikke hatt råd til det så hadde det gjerne blitt i kategorien "en liten oppmerksomhet" på dem også. Så vi gir både utfra vår og mottakernes økonomiske situasjon. :)

Anonymous poster hash: 110ba...fee

Slike hensyn tar vi også altså. Men det har ingenting med hva vi får av dem å gjøre, det går jo mer på behov og det å tilpasse gaven til mottaker :)

Skrevet

Ser ikke helt problemet.

Du og din bror vil gi en fin gave til deres mor, dette har da ikke svigersøster noe med å gjøre? Hva med å gi henne beskjed " dette er ikke din sak, ferdig snakka"?

Anonymous poster hash: 38d6a...52d

Selvfølgelig har hun noe med det.

Skulle likt å sett at mannens søster hadde trodd hun hadde noe med vår økonomi å gjøre og hva VI skal bruke på andre :)

Anonymous poster hash: 3cb24...7ad

Din mann er vel voksen...? Hva i alle dager får det til å tro at du kan bestemme hva han skal kjøpe til sin mor?

Svigerinne-tispa skal bruke familiens penger til å kjøpe gave til hennes foreldre, men ikke til svigermor som ikke gir like dyr gave tilbake - så små mennesker kan være. Ytterst pinlig for din svigerinne.

Anonymous poster hash: db650...eae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...