Gå til innhold

Svigerinne og julegave problem.

Anbefalte innlegg

Da er det julegaven til min og min brors mor som er "problemet". Min mor er alene og har dårlig råd. Har av den grunn ikke råd til å kjøpe kostbare gaver til oss og ungene. Hun strikker kjempe flotte plagg som det ligge mye arbeid bak. Hadde man skulle kjøpt de ferdi så hadde de vært grisedyre.

Nå er det en ting jeg og bror vet hun ønsker seg og den koster litt. Mamma ber aldri om noe og hun har heller ikke bedt om å få dette. Både jeg og bror har økonomi (og vell så det) til kjøpe dette til henne i julegave. Planen var at det skulle vi, og vi har også begge lagt oss på samme prisklassen til de andre foreldrene.

Nå sette min svigerinne foten ned og sier nei. Grunnen er at mamma ikke kommer til å gi gave i samme prisklasse til oss. Min svigerinnes foreldre får så klart den dyre gaven, de gir jo like dyr gave tilbake.

Prøver å forklare hvor mye strikkaplagg faktisk er verdt, men da fikk jeg til svar at jeg måtte huske at hun kjøpte garnet på salg.

Så greia er at har man mye å gi pengemessig, så får man også mye. Har man lite, får man lite. Syns det er utrolig vondt at mamma ikke har verdi i hennes øyne, kun på grunn av summen på kontoen hennes.

Måtte bare ha ut litt frustrasjon!!!! :(

Anonymous poster hash: 21354...97a

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144249707-svigerinne-og-julegave-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ingen planer om å gi etter. Prøver bare å finne en måte å trompe gjennom uten at det blir et helvete. Hun er vandt til at "alle" følger hennes "ordre". Blir bare så frustrert.

Annonse

Kjøper vi gaven alene føler jeg at vi må gi mannens foreldre gave i samme prisklasse og da blir det for dyrt for oss. Ønsker ikke å gjøre forskjell.

Nei, skal ta kampen med dem og si hva jeg mener. Avtalen var at vi skulle kjøpe denne gaven og da syns jeg de skal holde den også.

Eventuelt får vi gjøre forskjell på våre foreldre i år og heller gjøre det godt igjen senere.

Hvor mye din bror og hans kone skal gi er det bare de to som har noe med. Ikke du eller noen andre.

Spør din mor om det er strikkeklær de ønsker seg eller velger hun garn og mønster selv uten tanke for de hun gir til?

Anonymous poster hash: 3cb24...7ad

Kjøper vi gaven alene føler jeg at vi må gi mannens foreldre gave i samme prisklasse og da blir det for dyrt for oss. Ønsker ikke å gjøre forskjell.

Nei, skal ta kampen med dem og si hva jeg mener. Avtalen var at vi skulle kjøpe denne gaven og da syns jeg de skal holde den også.

Eventuelt får vi gjøre forskjell på våre foreldre i år og heller gjøre det godt igjen senere.

Tviler på mannen din sine foreldre er så barnslige at de ikke skjønner at dette er en spesiell situasjon og at moren din derfor får dyrere gave. Dessuten skal vel ikke din mor feire sammen med dine svigerforeldre?

Anonymous poster hash: 4301d...998

Hvor mye din bror og hans kone skal gi er det bare de to som har noe med. Ikke du eller noen andre.

Spør din mor om det er strikkeklær de ønsker seg eller velger hun garn og mønster selv uten tanke for de hun gir til?

Nei, så klart, men syns faktisk det er nitrist at mamma ikke betyr mer enn innholdet i lommeboka.

Det er vi selv som har valgt både farge og mønster. Det er derfor vi vet hva gaven er, mamma ville ikke risikere at det ble noe som ikke passet inn.

Tviler på mannen din sine foreldre er så barnslige at de ikke skjønner at dette er en spesiell situasjon og at moren din derfor får dyrere gave. Dessuten skal vel ikke din mor feire sammen med dine svigerforeldre?

Det er meg det går på. Jeg syns det er ekkelt å gjøre forskjell på min mor og hans foreldre. Vi skal feire sammen med mamma og svigers.

Får ta en prat med bror å få opp øynene hans litt.

Annonse

Her burde din bror satt ned foten. Dere burde kunne kjøpe det dere vil til DERES mor uten at svigerinne skal bry seg med det!

Hvis de har felles økonomi så har hun jo absolutt noe med det. Men det er smålig av henne ja.

Anonymous poster hash: 110ba...fee

Ser ikke helt problemet.

Du og din bror vil gi en fin gave til deres mor, dette har da ikke svigersøster noe med å gjøre? Hva med å gi henne beskjed " dette er ikke din sak, ferdig snakka"?

Anonymous poster hash: 38d6a...52d

Ser ikke helt problemet.

Du og din bror vil gi en fin gave til deres mor, dette har da ikke svigersøster noe med å gjøre? Hva med å gi henne beskjed " dette er ikke din sak, ferdig snakka"?

Anonymous poster hash: 38d6a...52d

Selvfølgelig har hun noe med det.

Skulle likt å sett at mannens søster hadde trodd hun hadde noe med vår økonomi å gjøre og hva VI skal bruke på andre :)

Du og broren din får barekjøpe gaven til moren din, herremin det har hun virkelig ikke noe med. Og skulle hun si noe mer så kan du be henne bruke like mye tid på moren din sin gave som hun bruker på det hjemmestrikka tøyet.Det tar lang tid å strikke. Kanskje du kan be henne strikke et sengeteppe til jul til moren din, si du kan betale for garnet siden hun ikke vil bruke så mye penger på dama. Kanskje hun skjønner poenget da.

Anonymous poster hash: d7012...a87

Det er meg det går på. Jeg syns det er ekkelt å gjøre forskjell på min mor og hans foreldre. Vi skal feire sammen med mamma og svigers.

Får ta en prat med bror å få opp øynene hans litt.

Spør mannen din om han synes det er greit å gjøre forskjell, og i såfall så kjør på. Vi gjør forskjell på foreldrene våre hele tiden, rett og slett fordi de er i totalt forskjellig økonomisk situasjon og trenger forskjellig.

Anonymous poster hash: 110ba...fee

Herlighet.

Skal man aldri kunne gi noe ekstra til et familiemedlem uten å bruke like mye på samtlige andre og i tillegg veie det mot hva den man skal gi det til evner å gi tilbake sett fra et økonomisk synspunkt? Hva med at det er den enes tur til å få litt ekstra det ene året, og kanskje noen andres tur neste år?

Når det er sagt er det klart svigerinnen din har et ord med i laget når det kommer til hvor mye penger hun og mannen skal bruke på presang - ser man innlegget ditt fra en annen vinkel blir det jo "Svigersøsteren min vil at jeg og mannen skal legge mange tusen kroner til en gave til svigermor denne julen". Det er en problemstilling kanskje flere ville synes var litt søkt....?

Anonymous poster hash: 44e07...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...