Gå til innhold

Sykemelding - IVF

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at man blir sykemeldt i perioden rundt uttak og insett? 

Vi bruker en privat klinikk. Vil navnet deres komme på sykemeldingen da? Det er jo veldig avslørende... Så da er det vel bedre å få sykemelding av fastlegen? 

Hva er deres erfaringer? 

Anonymous poster hash: 6b6a9...250
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144249690-sykemelding-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er normalt det. Sykmelding fra uttak til innsett. Jeg brukte en egenmeldingsdag jeg istedet( uttaksdagen) dro på jobb dagen etter og hadde aftenvakt innsettdagen.

Ville heller ikke ha sykmelding fra den klinikken. Vil ikke si noe til min arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 092fd...918

På min sykemelding stod det ingenting. Du leverer kun inn del c og d, ikke del b der årsaken til sykemeldingen står. Denne tilhører deg. Det var kun navnet på legen som stod oppført og tror nok ikke arbeidsgiver sjekker om dette er fastlege elle gynokolog. Jeg var sykemeldt dagene mellom uttak og innsett for hadde plager, det var utrolig deilig å bare tenke på seg selv.

Anonymous poster hash: efdc8...b0b

Samme som siste anonym: leverte sykemld for perioden mellom uttak og innsett. På stemplet til legen står ikke klinikknavnet. Jeg har en stor arbeidsgiver der sykemld sendes direkte til HR. Jeg kjenner ikke de som jobber der. Jeg hadde alliert meg med fastlegen og han ville skrive sykemld om jeg ønsket. Men jeg sendte altså sykemld fra klinikk rett inn. Og det endte heldigvis med barn :) Var forøvrig ikke borte en dag resten av svangerskapet, så de dagene var kjapt glemt ;)

Anonymous poster hash: 764d2...9f0

Annonse

Du leverer inn C og D, det er riktig, men hele sullamitten går også eletronisk inn til NAV/arbgiver. Er sykemelder/du som bestemmer hva som skal skrives under årsak, så sørg for å "dekke til" grunnen.

Hele sulamitten går ikke til arbeidsgiver

Anonymous poster hash: 61a42...b7c

Du leverer inn C og D, det er riktig, men hele sullamitten går også eletronisk inn til NAV/arbgiver. Er sykemelder/du som bestemmer hva som skal skrives under årsak, så sørg for å "dekke til" grunnen.

Helt sikker? Alt gikk i alle fall til NAV da jeg var langtidssykemeldt og de tok over som "arbeisgiver". Beklager hvis det ikke stemte.

Helt sikker? Alt gikk i alle fall til NAV da jeg var langtidssykemeldt og de tok over som "arbeisgiver". Beklager hvis det ikke stemte.

Helt sikker. Arbeidsgiverfår kun den delen hvor det ikke står diagnose. Nav får hele sulamitten

Helt sikker. Arbeidsgiverfår kun den delen hvor det ikke står diagnose. Nav får hele sulamitten

Du kan heller ikke dekke over grunnen for sykemelding til nav

Du kan heller ikke dekke over grunnen for sykemelding til nav

Derfor jeg skreiv det i hermetegn, for var ikke direkte dekke over jeg mente. Ser bare ilbake på da jeg var syk pga ey MS-attakk, så skreiv legen bare "Attakk med økt fatigue", noe som var en kort og mild versjon uten detaljer, hvis du skjønner. Det ble godtatt av NAV.

Annonse

Der jeg går står klinikknavnet på stempelet. Det vil jeg ikke levere til min arb.giver

Anonymous poster hash: 092fd...918

Enig med deg. Det spørs om det ikke blir bruk av egenmelding. Får se.

HI

Anonymous poster hash: 6b6a9...250

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...