Gå til innhold

Fortell om en irriterende nabo!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør naboen? Hva irriterer deg?

Anonymous poster hash: 488eb...120
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen irriterende naboer her jeg bor nå. Er veldig heldig med naboene her :)

Anonymous poster hash: 26c0c...786
Skrevet

Har flere.. Men en spesielt kommer opp til meg å ringer på fpr å låne ring eller for å få hjelp...

Anonymous poster hash: 1d114...97b

Skrevet

Her er noen eksempler:

- Sette på løvblåser på en søndag formiddag

- Alltid måtte skravle over gjerdet til enhver tid, selv når man ikke gir signaler på en prat og befinner seg 20 meter unna

- Går over naboenes hager (når han tror ingen er hjemme) for å spare noen meter å gå

- Har julebelysning som er tatt ut fra en amerikansk skrekkfilm

Det var de første jeg kom på....

Anonymous poster hash: 5448e...dbf
Skrevet

Bor i en studentblokk *grøss*. Gleder meg til vi en vakker dag flytter!

- Ene naboen har fått seg et piano og det er ikke nøye for han tydeligvis om han skal øve kl 15 på dagen eller kl 3 på natta. Har ringt vaktselskapet og snakka med duden, men til ingen nytte :( Hadde han bare vært flink, men det er han aldeles ikke. Høres ut som om at det er en 6-åring som hamrer løs på det stakkars instrumentet. 

- Naboer som røyker i gangen - selv om det er strengt forbudt.

- Naboer som setter søpla på gangen slik at det stinker søppelfylling.

- Naboer som tror at det er fint og flott å feste døgnet og uka rundt.

Anonymous poster hash: da9cc...dac
Gjest Antarctica
Skrevet

Bor i rekkehus.

Naboene har pusset opp siden 2011. Det går ikke en uke uten at drill eller hammer er i aktivitet. Gjerne fra 1700-2000 på ettermiddagen. Søndager også om formiddagen. Bygningen er av betong, og lyden bærer som om vi var i samme rom.

En vakker dag har han boret så mange hull i den arme skilleveggen at den kollapser, og vips bor vi alle i samme leilighet. En STOR lykkelig familie!

(Som hevn spiller jeg piano etter meget fattig evne i min del av bygget. Og lærer opp ungene på det også! Hah!)

Skrevet

Ene naboen kritiserer alt jeg gjør. Som om at jeg går for fort, at jeg bærer posene fra fellesparkeringen og hjem, istedenfor å kjøre bilen rett utenfor. Kritiserer snømåkingen min, plenklippingen min, syklene til barna som står ute osv. Han kritiserer alt. Mener og at jeg har ikke råd til å bo her, siden jeg er enslig mor. Bor i halvparten av tomannsbolig, og han bor i den som er ved siden av, ikke vegg i vegg. Og hagene våres er adskilt med gjerde, bod og store busker.

De gangene jeg gjør noe ute, så kommer han for å kritisere. I høst ble det satt ut containere vi kunne kaste søppel i, siden jeg har pusset opp noe, hadde jeg en del å kaste. Da står han og gjør narr av meg, foran de andre naboene.

Anonymous poster hash: 9fc7c...e85
Skrevet

De som parkerer utenfor vår garasje hver gang det er glatt eller det har snødd mer enn 10 cm.

Anonymous poster hash: 124d0...a83
Skrevet

Bor i rekkehus

- Har to hunder som bjeffer hele dagen mens naboene er på jobb. Irriterende da jeg er i permisjon og liker å sove mens babyen tar seg en blund.

- Har felles bakgård, der slipper de ut hundene som pisser på vår del. Ble obs på det nå når snøen kom og det var gule flekker overalt. Gjerde skal definitivt opp.

- Har felles bred gangsti opp en bakke til husene. Her parkerer dem bilen sin til stadighet slik at det er umulig for meg å komme forbi med barnevognen.

- Liker å spille høy gammelmannsrock når han er alene i helgen.

- Den ene datteren og moren er utrolig høylytte og står utenfor soveromsvinduet vårt og gneller hver eneste morgen og vekker både meg og baby.

- Mannen er litt McGyver og har bygget noe stort teltaktig greier av stendere og pressenning i bakgården som står og blafrer i vinden og lager støy på natten. Han bruker det til å lagre hagemøbler i.

Kunne fortsatt i det uendelige. Gleder meg som et barn til vi har råd til å oppgradere til rekkehus med GOD plass rundt oss.

Anonymous poster hash: 23cbc...eab

Skrevet

Regelrytteren som bestiller oppmåling fra kommunen og går igjennom hvert eneste dokument om alle tomtene i rekka, for å se at alle har fått det de skal ha og ikke en meter for mye... Sjekker alle tomtegrensepinnene om de er løse og om de er flyttet på. Så viste det seg at han hadde lagd plenen sin over grensen sin... Alle andre var godt innenfor...

Han som skyter med paintball på nabolagets ballbinge fra verandaen sin...

Ungene som går over tomten for å spare 5meter, og kaster søppel overalt.

Anonymous poster hash: fae17...d37
Skrevet

Jeg har noen irriterende naboer. De lyser inn i vinduene til andre naboer om natta, dreper småfugler og hver gang jeg går ut med barna om morgenen kommer den stygge kjerringa ut og glor.

Anonymous poster hash: 6d82b...d64

Skrevet

Skjønner at jeg er veldig heldig med mine naboer :nissekyss:

Skrevet

Bor i et borettslag med mange 6mannsboliger. Vi har alltid vært en sammensveiset gjeng. Både voksne og barn kommer og går hos hverandre, vi er mange aleneforeldre og har samkjørt samværet slik at alle ungene er her samme helg osv. Vi er (var) ikke bare naboer, men også venner som hang sammen HELE tiden. Både med og uten barn. Dette har funket bra i 4 år.

Helt til nabodama over meg fikk seg dame. Denne nye dama kjefter og smeller og brummer så fort vi er ute i hagen, ungene får ikke lov til å spille fotball i hagen i 5 min engang før hun kommer ut på verandaen og kjefter på dem. Hun spionerer på oss voksne (vi ser henne bak gardina) og hun er kjapp til å komme ut for å få overblikk om vi holder på med noe ute. Som f.eks da jeg kom hjem sent en kveld og skulle låse syklene. Dessverre tippet den ene sykkelen, så vidt det laget lyd, men hun kom stormende ut og ropte "hei! Hva driver du med!!"

Jeg SKVATT! Fikk bare stotret fram hva som hadde skjedd..

Jeg har garasje, men hadde glemt å kjøre inn bilen en kveld. Og selvfølgelig kom første frostnatta akkurat den natta. Sto i 2!! min på tomgang kl 9 på morningen og da var a der, vettu! Kjefta og var ordentlig ufin i kjeften. Drit i at de selv står på tomgang i 5-10 min rett utenfor soveromsvinduet mitt hver jævla morgen kl 06.15 på vinteren fordi deres egen garasje er full av skrot. Nei, jeg måtte jo ta hensyn til at hun lå syk!

Aaaarrgg!! Kunne skrevet en lang avhandling om hennes oppførsel mot oss i gata. Hun virker nesten litt i ubalanse, litt Psyk.. Hun har ødelagt så mye av det gode samholdet, for det blir litt "oss mot dem", på en måte. Våre unger går jo ikke til denne damas stebarn lenger heller fordi de ikke orker dama. Og hun som opprinnelig bodde der, hun lar bare dama holde på.

Syns det er så trist at hun forsurer nabolaget. Det bor ca 20 barn fra 5-17 år her, og da MÅ man tåle å høre barnelek og latter. Man MÅ tåle å høre at naboen eksisterer. Dette er et rolig nabolag, selv de i 60 årene kommenterer hvor rolig det er her mtp hvor mange barn som egentlig bor her. Hun får heller bo i skauen om hun ikke tåler å ha naboer..

Vi andre klager aldri på dem selv om de gjør ting som irriterer oss også, men denne dama sier ifra for hver minste ting.. Veldig slitsomt å gå på nåler i egen hage en solskinnsdag i frykt for å få kjeft av naboen!

Anonymous poster hash: 23bf2...6c2

Skrevet

Bor i et borettslag med mange 6mannsboliger. Vi har alltid vært en sammensveiset gjeng. Både voksne og barn kommer og går hos hverandre, vi er mange aleneforeldre og har samkjørt samværet slik at alle ungene er her samme helg osv. Vi er (var) ikke bare naboer, men også venner som hang sammen HELE tiden. Både med og uten barn. Dette har funket bra i 4 år.

Helt til nabodama over meg fikk seg dame. Denne nye dama kjefter og smeller og brummer så fort vi er ute i hagen, ungene får ikke lov til å spille fotball i hagen i 5 min engang før hun kommer ut på verandaen og kjefter på dem. Hun spionerer på oss voksne (vi ser henne bak gardina) og hun er kjapp til å komme ut for å få overblikk om vi holder på med noe ute. Som f.eks da jeg kom hjem sent en kveld og skulle låse syklene. Dessverre tippet den ene sykkelen, så vidt det laget lyd, men hun kom stormende ut og ropte "hei! Hva driver du med!!"

Jeg har garasje, men hadde glemt å kjøre inn bilen en kveld. Og selvfølgelig kom første frostnatta akkurat den natta. Sto i 2!! min på tomgang kl 9 på morningen og da var a der, vettu! Kjefta og var ordentlig ufin i kjeften. Drit i at de selv står på tomgang i 5-10 min rett utenfor soveromsvinduet mitt hver jævla morgen kl 06.15 på vinteren fordi deres egen garasje er full av skrot. Nei, jeg måtte jo ta hensyn til at hun lå syk!

Aaaarrgg!! Kunne skrevet en lang avhandling om hennes oppførsel mot oss i gata. Hun virker nesten litt i ubalanse, litt Psyk.. Hun har ødelagt så mye av det gode samholdet, for det blir litt "oss mot dem", på en måte. Våre unger går jo ikke til denne damas stebarn lenger heller fordi de ikke orker dama. Og hun som opprinnelig bodde der, hun lar bare dama holde på.

Syns det er så trist at hun forsurer nabolaget. Det bor ca 20 barn fra 5-17 år her, og da MÅ man tåle å høre barnelek og latter. Man MÅ tåle å høre at naboen eksisterer. Dette er et rolig nabolag, selv de i 60 årene kommenterer hvor rolig det er her mtp hvor mange barn som egentlig bor her. Hun får heller bo i skauen om hun ikke tåler å ha naboer..

Vi andre klager aldri på dem selv om de gjør ting som irriterer oss også, men denne dama sier ifra for hver minste ting.. Veldig slitsomt å gå på nåler i egen hage en solskinnsdag i frykt for å få kjeft av naboen!

Kjeft tilbake! Neida men du kan sette foten ned og si at oppførselen hennes har gått for langt, at hvis hun skal kjefte på alt som er så er hun velkommen til å kjefte på speilet sitt for du hverken orker eller vil høre på mer kjeft fra henne. Dette er også hjemmet ditt og hun må tåle at dere alle bor der. Utrolg nok så er det gjerne det som skal til for å sette sånne på plass. Min mor gjorde det med en nabo som din og naboen ble rent snill etterpå. Hun hadde da terrorisert området i 20 år :P

Anonymous poster hash: bc81b...678

Skrevet

Kjeft tilbake! Neida men du kan sette foten ned og si at oppførselen hennes har gått for langt, at hvis hun skal kjefte på alt som er så er hun velkommen til å kjefte på speilet sitt for du hverken orker eller vil høre på mer kjeft fra henne. Dette er også hjemmet ditt og hun må tåle at dere alle bor der. Utrolg nok så er det gjerne det som skal til for å sette sånne på plass. Min mor gjorde det med en nabo som din og naboen ble rent snill etterpå. Hun hadde da terrorisert området i 20 år :P

Anonymous poster hash: bc81b...678

Hehe.. Joda, takk for tipset, men det har blitt gjort. Men det funker bare ikke.

Da hun kjeftet for at jeg sto på tomgang så minnet jeg henne tydelig på hvordan de selv står foran mitt vindu på tomgang, i tillegg hadde hun en dieselvarmer som startet hver morgen kl 05.00! Vekket opp hele huset da soverommene har vinduene rett ut mot parkeringa, så hun kan bare klappe igjen :P

Har også gjort henne oppmerksom på at deres datter, fram til i fjor, var med å spilte i hagen og både var den som bråkte mest OG knuste utelykta mi med fotballen uten at jeg sa noe. Men dette var før hennes tid, så det var hun jo ikke klar over. Men jeg har nå skrevet til styret i sameiet og forklart, de skulle ta tak i det.. For de er jo enige med meg, vi må jo få leve i vårt eget hjem. Og så lenge vi ikke bråker og styrer på så må hun faktisk bare godta at vi eksisterer :P

Men jeg syns nå det er litt rart at man bosetter seg i et nabolag stappfullt av barnefamilier om man ikke takler å høre naboen. Vi naboene har bodd her siden 2007-2008, hun flyttet hit i 2014 og datet og var på besøk hos nabodama en stund før det.. Så det burde jo ikke komme som en overraskelse på henne at det er litt lyd i gata ;)

Skrevet

De kommer ofte hjem sent (greit nok), og smeller med dører, dundrer opp trappa og snakker høyt i gangen. Og det er ikke så greit..

Anonymous poster hash: c0d4e...9d8

Skrevet

Har ikke så mye å klage på men. Fikk nettopp nye naboer og de spurte om vi kunne ha mopeden deres i garasjen vår for de har ikke garasje og vi måtte skjønne at den ikke kunne stå ute. Det var litt av en måte å si hei på. Og selv om de har kjempegod plass hos seg selv til å snu bilen, rygger de heeelt inn på vår gårdsplass som det faktisk er gjerde mellom vår og deres, for å snu bilen!

Anonymous poster hash: 666ae...479

Skrevet

Bor i hus med flere leiligheter. Ei ung snusfornuftig frøken følger med i vinduet når jeg skal kjøre ut av parkeringsplassen. Det er litt trangt der, men jeg har hatt lappen i 20 år så hun kan bare slappe helt av. Neste gang vinker jeg til henne😉

Anonymous poster hash: 92086...64f

Skrevet

De insisterer på å røyke rett under soveroms- og stuevinduene slik at vi om sommeren må velge mellom å smelte med alle dører og vinduer lukket, eller sitte i stanken og forverre astmaen vår. De har en nydelig uteplass på andre siden av huset som vi spurte om de kunne bruke, men det vil de ikke. Resultatet er at vi nå må flytte fra huset vi er så glad i. Blir så forbanna, det er ikke lov her å forpeste luften til naboen med grill-os men helsefarlig røyk er det helt greit med.

Anonymous poster hash: 27bf3...274

Skrevet

Har ingen nå, men bodde et sted med en nabo med 15-20 bikkjer som ulte og bjeffet til alle døgnets tider. Tok det opp med kommunelegen, men de mente det var helt normalt!

Anonymous poster hash: 5e5c5...0f6
Skrevet

Vi satt ute på terrassen og drakk kaffe en søndag. Plutselig begynte det å smelle noe veldig. Viste seg at han skøyt kaninene... En annen gang bestilte han oppmåling av tomtene. Vi bor i arvet hus etter mine besteforeldre og han har arvet huset etter far sin. Han mente faren hadde gitt bestefar lov til å ha hage på hand tomt, og nå ville han ha sin tomt tilbake. Han lan ikke ha hørt godt etter da denne historien ble fortalt. Det viste seg at hans garasje lå på vår tomt. Bestefar hadde altså vært grei og latt faren bygge garasje på sin tomt.

Ellers går han i vår garasje og låner det han finner der. Bestefar sa vist aldri nei...

Anonymous poster hash: 0051b...a60

Skrevet

Gode naboer nå men der vi bodde før hadde vi en meget spesiell nabo. Han røykte og kastet alle sneipene over i vår hage. Vi røyker ikke og hadde små unger som kunne få dette i seg. Han ble også observert da han hadde fått en stor kattebæsj i bedet sitt og tok den med en spade og kastet over i vårt bed. Vi hadde et vorspiel en gang og da klokken var 22 og vi hadde litt musikk på så stod han i bakhagen og kastet småstein på vinduet vårt, tydeligvis for å vise at han ikke var fornøyd. Dette nektet både han og konen for neste dag da de ble konfrontert,  men vi hadde mange hvite småsteiner på våre heller som bevis.. og han ble også sett... dette er bare endel av mange episoder... :)

Skrevet

Bor i et borettslag som består av flere små grender/tun med småhus rundt. Ene naboen har bodd her siden husene var nye på 60 tallet og tror tydeligvis han kan gjøre som han vil og følger med på alt som skjer.

Når han måker snø utenfor porten sin på vinteren så kaster han den ut i grenda sånn at vi andre får problemer når vi kommer med bilene våre.

I sommer når vi var på ferie så bodde kjærsten til eldste sønnen her. De passet hunden vår og begge gikk turer med den og hilste på og snakket med denne naboen så han viste godt hvem kjærsten til sønnen min var. Den natten vi kom hjem sto det tre biler parkert i grenda. Ene bilen var firmabilen sønnen til en av de andre naboene hadde med hjem kvelden før, en bil var min sønns og en annen bil lånte min sønns kjærste av moren sin for å komme seg til og fra jobben sin. Hun hadd hatt denne bilen de to ukene hun bodde her.

På formiddagen første dagen vår hjemme gikk mannen tur med hunden, når han kommer hjem står denne naboen og tar bilder av bilen. Den samme bilen han flere ganger har sett kjærsten til sønnen min komme og dra i flere ganger.

Et par dager senere viser det seg at han har funnet frem til eieren som er min sønns svigermor, og bedt henne fjerne bilen.

Jeg gikk over til han og lurte på hva han egentlig holdt på med. Om han var blitt helt tussete på sine gamle dager. Sa også at vi kunne godt ta en diskusjon om snømåkingen hans på vinteren samt klipping av gress kl 7 om morran på lørdager. Etter det har han ikke hilst på meg.

En annen nabo, et par hus bortenfor, snakker ikke til meg om jeg forsøker å snakke me henne. Hun biter meg av og går. Mannen hennes er alltid hyggelig og blid. Hun er vist sånn med alle damer vist nok.

Anonymous poster hash: 487d5...0a3

Skrevet

Vi bor landlig til å de tingene som irriterer er at en nabo har påtatt seg ansvaret for å spre løgner og usannheter om oss. Ellers har vi naboer som forsyner seg med trær, går over vår dyrka mark, lukker ikke grindene etter seg, jager beitedyr på vår eiendom for da er de ikke i dems hage, nekter å vike når når vi møtes i bil etter privatveien, kaster søppel og parker på vår eiendom.

Heldigvis bor vi litt for oss selv å vi har ingenting med våre naboer å gjøre (merkelig nok ønsker vi ikke det heller😏) og motsatt, hvis huset vårt skulle brenne hadde de antageligvis kjørt forbi for å omdirigere brannvesenet. Heldigvis er misnøyen kun mot oss voksne så barna våre kan ferdes noenlunde fritt.

Anonymous poster hash: 987a6...fd7

Skrevet

Har aldri hatt noen store naboproblemer.  Men vi bodde i et rolig og hyggelig nabolag hvor ingen naboer hadde mye med hverandre å gjøre, men alle hadde en hyggelig tone og kunne veksle noen ord "over gjerde" når det passet sånn.  Men plutselig var det en nabo A som som av en eller annen grunn fant ut at nabo B hadde satt opp sin hekk på hans tomt.  Nabo B bestilte oppmåling, ikke fordi han var sur, men fordi han ble interessert i å finne ut hvor tomtegrensene gikk. Resultatet var at det viste seg at Nabo B eide tomta hvor hekken stod, men derimot hadde Nabo A tatt seg godt tilrette på vår tomt, inkl at garasjen hans var bygd en god halvmeter inn på vår tomt.

Vi hadde egentlig ikke tenkt til å bry oss så mye med det, men med tanke på ev. fremtidig salg av hus, ble vi rådet til å sørge for å få dette ordnet formelt.  Så det endte med å koste nabo A ganske mye penger og jobb, ikke minst fordi det når kommunen først ble innblandet i dette oppdaget de at naboen hadde gjort noen ulovlige utbygginger også.  Stakkars, måtte synes synd på ham egentlig.  

Anonymous poster hash: f2374...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...