Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Aldrig laget pavlova før. 24 cm springform, den var så hly og fin inni ovnen men sank sammen.... som om den er hul. Skal jeg knekke ned det skallet som står igjen? Jeg skal ha på vaniljekrem og bær i morra kl 18. Skal den marengsbunne stå i kjøleskapet frem til da??? Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Jeg lager den på brett, ikke i rund form for den flyter ikke ut som andre kaker. Har aldri opplevd at den har sunket sammen, men ville ikke knekt skallet. La den ligge på benken til i morgen Anonymous poster hash: 1033e...552
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 Den skal jo ikke stekes i form? Anonymous poster hash: ab8ff...eb9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Pisket du lenge nok ? Helt fettfri bolle ? Romtemperert egghvite? Ikke for ferske egg ? Prøv igjen 😊 Anonymous poster hash: f29ad...0f6
Nullstress;) Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Jeg bruker ikke form. Den bør være så stiv at du bare kan helle den på bakepapiret. Ikke lukk opp døren under steketiden. Og når den er ferdig stekt, har du døren bare på gløtt I ca 10 min. Da avkjøles den saktere.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Toro pose. Det står at man kan bre det stovpiskede marengsen utover ett brett eller en rund form. Jeg valgte en rund form. Marengsen var knallstiv og prrfekt. Men det virker som om toppen på marengsen blåste seg litt opp og når den kom ut av ovnen så sank den litt sammen..... Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 Btw, dersom du googler pavlova får du opp masse bilder av runde pavlovakaker...... Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4
DramaMama Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Jeg steker alltid på brett. Å gjøre det fra bunnen av er like enkelt som pose. Stek på brett, og når den er ferdig setter du ovnsdøren på gløtt og skrur av ovnen. Da kan den bare stå der helt til den skal serveres i morgen. Prøv igjen.
DramaMama Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Btw, dersom du googler pavlova får du opp masse bilder av runde pavlovakaker...... Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4 Man lager den jo rund selv om man steker den på brett. Du former marengsmassen til en sirkel på stekebrettet.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #10 Skrevet 3. desember 2015 Den skal ikke lages i form. Anonymous poster hash: 1f34a...733
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #11 Skrevet 3. desember 2015 Den skal ikke lages i form, den skal lages på brett. Den skal også avkjøles inne i ovnen, og ikke tas ut før ovnen er kald. Men at den sank sammen gjør jo ingenting så lenge marengsen har rett konsistens. Anonymous poster hash: 17338...780
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #12 Skrevet 3. desember 2015 Så klart den kan lages i form. Det står på pakken. Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #13 Skrevet 3. desember 2015 Så klart den kan lages i form. Det står på pakken. Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4 Og hvordan fungerte det for deg..? Skal som alle over sier, stekes på brett! Anonymous poster hash: f1a54...27e
BøllefrøOgBolla Skrevet 3. desember 2015 #14 Skrevet 3. desember 2015 Du har ikke stekt den for lite da? Da kan den synke, det samme om den blir tatt rett ut av ovnen slik at temperaturen faller for fort. Har nok ingenting å si for smaken sin del da, men er nok lurt å knekke ned skallet ja, ellers kan det synke ned når du fyller kaka 😃
Hønemor30 Skrevet 4. desember 2015 #15 Skrevet 4. desember 2015 Vi hadde den pose utgaven en gang, min erfaring er at den fikk et veldig hardt skall, sank litt sammen men var myk inni likevel. Likte den ikke pga smaken jeg da,
SuperFries Skrevet 4. desember 2015 #16 Skrevet 4. desember 2015 Poseutgave for Pavlova? Det må jo være tidenes enkleste kake å lage!
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #17 Skrevet 4. desember 2015 Ser ikke helt poenget med pose det er jo bare eggehvite, sukker og litt Maizena? Egentlig skjønner jeg bare poenget med den allergivennlige Toro langpannekaka, de aller fleste posene er jo for kaker (og vaffel/pannekaker) som er kjappe å lage uansett. Jeg tegner opp sirkel på bakepapir, steker på 150 grader i 1,5 t, og så skrur jeg av ovnen og avkjøler over natta uten å ta den ut, blir så fin atte Anonymous poster hash: aa540...5f8
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2015 #18 Skrevet 4. desember 2015 Den må avkjøles inne i ovnen med døren på gløtt. Og du må for all del ikke oppbevare den i kjøleskapet. Og fyll den rett før servering,ellers blir den bløt og ekkel. Anonymous poster hash: 34922...439
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #19 Skrevet 7. desember 2015 Pose pavlovaen ble en braksuksess ...... Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #20 Skrevet 7. desember 2015 Så klart den kan lages i form. Det står på pakken. Anonymous poster hash: 4dfb5...4d4 Tilberedning1.Sett stekeovnen på 150 °C (ved varmluft 140 °C). 2.Tøm posens innhold i en bolle og bland inn 1,5 dl vann. Pisk kraftig med en mikser i 10 minutter til marengsen er stiv. 3.Hell røren på et stekebrett dekket med bakepapir og stryk utover, eller lag en rund kake ca. 28 cm i diameter. 4.Stek på midterste rille i 60 minutter. 5.Avkjøl. Dette er hva som faktisk står på pakken HI... Så skjønner ikke hvor forma kommer inn i bildet. Men bra den ble en suksess uansett Anonymous poster hash: 74a9f...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå