Gå til innhold

47 år og gravid 😱

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i sjokk nå. Har vært dårlig til å bruke prevansjon fordi jeg trodde ikke dette gikk an. Har hatt fertilitetsproblemer og fikk bla tvillinger VHa Ivf som 35-åring. Fikk riktignok en etterlengtet attpåklatt når jeg var 45, men nå trodde jeg det var slutt.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, fødsel og spedbarnstiden med junior gikk kjempefint men denne så jeg ikke komme. Mannen min ser ikke problemet i det hele tatt og "feiret" nærmest. Er så utrolig flau, redd for folks reaksjoner, men kan jo ikke ta det bort av den grunn. Det var ille nok at jeg fikk når jeg var 45 liksom...

Det blir 5. Barnet, uten at det i seg selv er noe problem. Vi har ordnet økonomi osv. Eldste er flyttet ut.

Trenger hjelp til å sortere tankene...

Vi er friske både jeg og min mann, men han er 50+.

Anonymous poster hash: 04677...935

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er i sjokk! :klemmer:

Jeg har mye lik erfaring som deg. Har slitt med å bli gravid, men nå ble vi altså gravide uten å prøve og slurvet med prevensjon, for vi var så naive å tro at det ikke skulle skje nå. Vi var helt ferdig med å få flere barn, så vi er begge veldig ambivalente ift graviditeten.

Nå er jeg bare 42 år, men synes også det er litt flaut, spesielt med tanke på at vi har sagt at vi ikke skulle ha flere barn...

9 uker i morgen, og skal til UL neste uke...kanskje går det opp for oss da?

Annonse

Takk for positive tilbakemeldinger. Men nå føler jeg meg litt dum.

Da jeg postet innlegget var jeg sikker på at jeg var gravid. Murringer, kvalm og trøtt. Uteblitt mens, jeg som alltid har vært regelmessig. Kjørte ut og kjøpte test bare for å få det bekreftet. Til min store overraskelse var testen negativ.

Har fortsatt ikke fått mensen, og har samme følelse i kroppen som de gangene jeg har vært gravid. Jeg ble jo spontant gravid for to år siden og fødte en frisk gutt rett etter 45-årsdagen min.

Overgangsalder? Rart det også, har ikke hatt en eneste hetetokter, føler meg snarere litt frossen.

Så jeg vet ikke. Har googlet litt, og det ser ut som det ikke bare er jeg som har kommet i overgangen på dette viset.

Må se det litt an, og ta en ny test etter hvert.

Vet at mange som ønsker barn i siste lita leser her, håper at dere får oppfylt ønsket. Selv har jeg sånn sett "nok" barn. Fødsel og graviditet som 44-45-åring gikk supert. Kjempeheldig var jeg som fikk den lille gutten min, som blir grundige bortskjemt av eldre søsken.

Jeg er hverken topptrent eller lever spesielt sunt. Hadde et vekttap på 4 kg før jeg ble gravid( lett overvektig) og tror kanskje det bidro til at det ble positivt utfall.

Takk igjen for gode svar, lover å oppdatere hvis det skjer en utvikling ;)

Anonymous poster hash: 04677...935

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...