Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Er det godt for vond rygg? Gjør selve koppingen vondt? Fikk du voldsomme blåmerker etterpå? Anonymous poster hash: 4e806...64b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Ja, og det er FANTASTISK!!! Helt fantastisk! Var stiv og støl i ryggen, skulle til akupunktur, men hun spurte om jeg ville ha kopping i stedet (siden dette kom til å virke bedre) Hun smurte meg inn med olje og dro koppen over hele ryggen og nakken. Det var SÅ godt. Jeg ble ikke blå, fikk et lite "sugemerke" på skulderen. Hun sa, at om man kopper for mye ble man blå, og dette skal ikke skje, for det er ikke bra. Jeg ble mye bedre etter bare en behandling Anonymous poster hash: fc000...171
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Hjalp ikke meg, ble verre men sikkert ikke koppingens skyld. Fikk masse blåmerker og legen min ble faktisk forbanna for jeg så virkelig ikke ut. Tror han trodde at jeg ble utsatt for vold hjemme en liten stund også. Anonymous poster hash: e2fd3...5e6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Ja, og det er FANTASTISK!!! Helt fantastisk! Var stiv og støl i ryggen, skulle til akupunktur, men hun spurte om jeg ville ha kopping i stedet (siden dette kom til å virke bedre) Hun smurte meg inn med olje og dro koppen over hele ryggen og nakken. Det var SÅ godt. Jeg ble ikke blå, fikk et lite "sugemerke" på skulderen. Hun sa, at om man kopper for mye ble man blå, og dette skal ikke skje, for det er ikke bra. Jeg ble mye bedre etter bare en behandling Anonymous poster hash: fc000...171 Takk for svar:) brukte hun kun en kopp altså? det høres mye mer skånsomt ut. Fikk utrolig lyst å prøve. Var det til homeopat du gikk? HI Anonymous poster hash: 4e806...64b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kopper meg hjemme, en utrolig god cellulitt behandling. Lindrer også en vond nakke. Her i området er det ingen som tilbyr kopping, utrolig dumt for litt vanskelig å behandle ryggen selv Men en super oppstramende behandling for rumpe og lår , og det klarer jeg selv Kanskje de har kopping på alternativmessen, har så lyst å prøve det hos en terapaut. Anonymous poster hash: eb8ce...b93
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kopper meg hjemme, en utrolig god cellulitt behandling. Lindrer også en vond nakke. Her i området er det ingen som tilbyr kopping, utrolig dumt for litt vanskelig å behandle ryggen selv Men en super oppstramende behandling for rumpe og lår , og det klarer jeg selv Kanskje de har kopping på alternativmessen, har så lyst å prøve det hos en terapaut. Anonymous poster hash: eb8ce...b93 wow, nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan gjør du det og hvordan utstyr trengs? Anonymous poster hash: 4076c...829
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har prøvd kopping hos en anerkjent akupunktør og det var himmelsk, ble også massert med koppene da de skulle av! Prøvde også moxa boks å det slappet av alle musklene i kroppen min å gjorde at jeg ble bedre. Tipset mitt er å gå til noen som virkelig kan det da er det som regel verdt det. Anonymous poster hash: f3534...16b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Ja, og det er FANTASTISK!!! Helt fantastisk! Var stiv og støl i ryggen, skulle til akupunktur, men hun spurte om jeg ville ha kopping i stedet (siden dette kom til å virke bedre) Hun smurte meg inn med olje og dro koppen over hele ryggen og nakken. Det var SÅ godt. Jeg ble ikke blå, fikk et lite "sugemerke" på skulderen. Hun sa, at om man kopper for mye ble man blå, og dette skal ikke skje, for det er ikke bra. Jeg ble mye bedre etter bare en behandling Anonymous poster hash: fc000...171 Takk for svar:) brukte hun kun en kopp altså? det høres mye mer skånsomt ut. Fikk utrolig lyst å prøve. Var det til homeopat du gikk? HI Anonymous poster hash: 4e806...64b Hun er fotsoneterapaut og akupunktur.Ja bare en kopp, lot den ikke stå ett sted men dro den rundt Ikke vondt, bare veldig deilig Anonymous poster hash: fc000...171
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kopper meg hjemme, en utrolig god cellulitt behandling. Lindrer også en vond nakke. Her i området er det ingen som tilbyr kopping, utrolig dumt for litt vanskelig å behandle ryggen selv Men en super oppstramende behandling for rumpe og lår , og det klarer jeg selv Kanskje de har kopping på alternativmessen, har så lyst å prøve det hos en terapaut. Anonymous poster hash: eb8ce...b93 wow, nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan gjør du det og hvordan utstyr trengs? Anonymous poster hash: 4076c...829 Bare en vanlig silikon massasjekopp: https://www.dermaspa.no/kopper.html Ville kjøpt en XL kopp, og heller vært litt varsom på trykket i starten. Koster 200kr, så det er jo ikke allverdens. Jeg går over huden enten med olje eller i dusjen med showergel. Jeg bruker sikk sakk bevegelser og sirkelbevegelser. Begynner ved kneet og jobber meg opp, veldig lett. Fjerner også vann i kroppen, så kopping er bra for masse rart. Bruker det i kombinasjon med dermaroller. Bruker den også i nakken hvis jeg har litt vondt der. Anonymous poster hash: eb8ce...b93
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Hvor bor dere som har vært til kopping massasje? Og hvordan fant dere en god terapaut? Jeg har lyst å dra på en behandling, ikke sånn med varme i glassene (ser jo skummelt ut) men en sånn vanlig. Anonymous poster hash: eb8ce...b93
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Hjalp ikke meg, ble verre men sikkert ikke koppingens skyld. Fikk masse blåmerker og legen min ble faktisk forbanna for jeg så virkelig ikke ut. Tror han trodde at jeg ble utsatt for vold hjemme en liten stund også. Anonymous poster hash: e2fd3...5e6 Det er dessverre en del som ikke har ordentlig opplæring - eller som følger en ekstremteori som ikke er bra - når det gjelder kopping. Det du opplevde er ikke slik det skal være! Om kopping gjøres riktig skal det øke sirkulasjonen tydelig, huden blir god og rød, men da som en rødme som går bort litt etter behandlingen. Et og annet svakere blåmerke kan av og til komme, men man skal IKKE bli blå over det hele! En klassisk akupunktør kan av og til sette en kopp på bestemte punkter for å oppnå en bestemt effekt, da kan det av og til også oppstå letter blåmerke, men som regel skal det heller ikke da skje. Det er altså som regel "uhell" om man får mindre merker av kopping. Jeg vet det er noen som jobber etter en teori om at det skal bli blåmerker. Etter min mening er de ikke seriøse terapeuter! Jeg har behandlet flere som har vært hos slike terapeuter, og det de forteller er unødvendig sterk behandling, en del blir verre, og det har sjelden den terapeutiske effekten som de er ute etter. Denne trenden - å behandle så det blir synlige og store blåmerker "overalt" man har brukt koppen - oppsto for en del år siden. Da kunne man også se en del amerikanske stjerner på rød løper i kjoler... og blåmerker etter kopping. For å si det slik, det ble en kort trend Både fordi det ikke er bra, men også fordi det for de fleste ikke er bra. Å påføre slike blåmerker bevisst og over så store områder påfører kroppen en unødvendig belastning, og kroppen må rydde opp i ettertid, dvs. bruke energi på noe som burde vært unødvendig. Jeg er helt enig med legen din - jeg hadde (og har) blitt forbannet om jeg så resultatet av en slik feilbehandling. Man skal ha respekt for det man gjør, og selv om kopping er en noenlunde overfladisk behandling så kan man gjøre feil, og i verste fall kan man også påføre skade. Det er en del regler man skal følge for å unngå dette. Til en over her som sier at hun vil prøve kopping, men "ikke sånn med varme i glassene"... det er ikke varme i glassene, selv om man bruker en flamme før man setter koppen på kroppen. Man bruker flammen kun for at ilden i flammen trekker ut oksygenet fra koppen, det er slik man oppnår vakumet som må til for å få effekten av kommen. Jeg har forsøkt å jobbe med noen av de ulike silikonkoppene, og noen av de andre med ballong på og andre varianter for å trekke ut luften. De er nok greie nok til hjemmebruk, men ikke for å gi en profesjonell behandling. Har man en bedre kopp så vil man oppnå en sirkulasjonseffekt som kan ha effekt på cellulitt også. Men man får ikke en profesjonell behandling med de koppene, etter min mening/erfaring. Jeg anbefaler å ta kontakt med en som har tre-fire årig utdannelse som klassisk akupunktør og høre om de bruker kopping. Min erfaring er at de er de beste på kopping. Finn gjerne en med spesiell interesse for muskel-og skjelett også, da er de bedre på anatomien også, noe som er en stor fordel om man går dit for muskelspenninger. Dessverre så kan hvem som helst nå behandle hvem som helst, det er ingen kontroll på at de som gjør det faktisk kan det. Og selv om noen påstår å ha kurs eller "utdanning" i kopping, så betyr det ofte ikke at de kan det. De som hevder å ha "kopping-utdannelse", er som regel de som behandler etter teorien om at de skal lage blåmerker. De har en teori som høres veldig vitenskapelig ut, men det er altså ikke bra å påføre blåmerker i så stor skala som det de gjør. Finn en klassisk akupunktør og få en ordentlig behandling! Anonymous poster hash: bf699...758
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #12 Skrevet 2. desember 2015 Takk for svar. Jeg har både en stor silikon kopp og den synes jeg tar like godt som glasskoppen jeg kjøpte på shape massasje. Det er jo vacuumet de skaper som betyr noe? Etter å ha knust en i dusjen så kommer jeg til å være forsiktig med glass. Har også sett gode resultater på celluliter. I USA og Italia så bruker de silikonkopper av forskjellige slag til cupping masage som de kaller det, men det er vel noe helt annet? Jeg liker effekten av koppene mine og vil gjerne ha behandling på hele kroppen av og til. Gjør disse terapautene også denne massasjen også? Anonymous poster hash: eb8ce...b93
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #13 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kopper meg hjemme, en utrolig god cellulitt behandling. Lindrer også en vond nakke. Her i området er det ingen som tilbyr kopping, utrolig dumt for litt vanskelig å behandle ryggen selv Men en super oppstramende behandling for rumpe og lår , og det klarer jeg selv Kanskje de har kopping på alternativmessen, har så lyst å prøve det hos en terapaut. Anonymous poster hash: eb8ce...b93 wow, nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan gjør du det og hvordan utstyr trengs? Anonymous poster hash: 4076c...829 Bare en vanlig silikon massasjekopp: https://www.dermaspa.no/kopper.html Ville kjøpt en XL kopp, og heller vært litt varsom på trykket i starten. Koster 200kr, så det er jo ikke allverdens. Jeg går over huden enten med olje eller i dusjen med showergel. Jeg bruker sikk sakk bevegelser og sirkelbevegelser. Begynner ved kneet og jobber meg opp, veldig lett. Fjerner også vann i kroppen, så kopping er bra for masse rart. Bruker det i kombinasjon med dermaroller. Bruker den også i nakken hvis jeg har litt vondt der. Anonymous poster hash: eb8ce...b93 Og det funker altså? Hmm, interessant Anonymous poster hash: 73c0d...d91
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #14 Skrevet 2. desember 2015 Jeg kopper meg hjemme, en utrolig god cellulitt behandling. Lindrer også en vond nakke. Her i området er det ingen som tilbyr kopping, utrolig dumt for litt vanskelig å behandle ryggen selv Men en super oppstramende behandling for rumpe og lår , og det klarer jeg selv Kanskje de har kopping på alternativmessen, har så lyst å prøve det hos en terapaut. Anonymous poster hash: eb8ce...b93 wow, nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan gjør du det og hvordan utstyr trengs? Anonymous poster hash: 4076c...829 Bare en vanlig silikon massasjekopp: https://www.dermaspa.no/kopper.html Ville kjøpt en XL kopp, og heller vært litt varsom på trykket i starten. Koster 200kr, så det er jo ikke allverdens. Jeg går over huden enten med olje eller i dusjen med showergel. Jeg bruker sikk sakk bevegelser og sirkelbevegelser. Begynner ved kneet og jobber meg opp, veldig lett. Fjerner også vann i kroppen, så kopping er bra for masse rart. Bruker det i kombinasjon med dermaroller. Bruker den også i nakken hvis jeg har litt vondt der. Anonymous poster hash: eb8ce...b93 Og det funker altså? Hmm, interessant Anonymous poster hash: 73c0d...d91 Vel det er jo ikke sånn at det fungerer ved første behandling. Men om du klarer å holde på en til to ganger om dagen i 5 minutters tid så ser du resulteter innen en mnd. Men ta før bilder slik at du faktisk ser forandringene, for ikke så lett når du ser deg selv hver kveld Jeg gjorde det intenst før en sydentur (du skjønner sikkert hvorfor) og huden ble fastere og mye bedre av det. Anonymous poster hash: eb8ce...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå