Gå til innhold

Dermarolling - Dermarulling - Svarer på spørsmål og erfaringer!

Anbefalte innlegg

Det vil nok hjelpe på. Husk at en kroppsrulle har mange flere nåler, vet ikke om du er komfortabel med det. Mange vil nok synes den ser ut som et tortur-redskap. 

Denne her har hele 1200 nåler så du bør ta det i betrakning. Jeg har rullet i så mange år at deg kjøpte en slik fordi jeg var lei av å bruke så lang tid på å rulle. Så det kan være lurt å faktisk heller kjøpe en med 192/200 nåler og 1.5mm. Kan gå for en 1mm (om du ikke klarer så lange nåler) om strekkmerkene ikke er for dype. En 1mm er nållengden som brukes på arr.

Du nevnte kopping, du bør fortsette med det. Kjempebra for sirkulasjon og vil jobbe sammen med dermaroller behandlingen og gi bedre resultater. Kopping hjelper også produkter å trekke dypere inn i huden, så om du gjør det en til to gander om dagen så hjelper det veldig på absorberingen av produkter. Dermarolling gir også bedre absorbering av produkter i inntil 9 dager etter behandling.

Anonymous poster hash: d00eb...885

Fortsetter under...

Hva er kopping?

Anonymous poster hash: 0b542...107

Man bruker en vacuumkopp for å gi sirkulasjon til huden, i områder der det er cellulitter så er det ofte dårlig sirkulasjon.  

Du kan se disse videoene. Lettere enn å forklare alt her. Det er flere her inne som kopper, så du finner sikker også gamle tråder om det. Veldig bra å bruke i kombinasjon med dermarolling, da får du raskere resultater da begge metodene strammer huden og virker mot cellulitter.  

Kan jeg rulle på magen for å UNGÅ strekkmerker når jeg er gravid? Fikk ingen med første å e redd å få med nr 2 Eller hjelper den ikke på forebygging? Må kjøpe en til ansikt og en til kropp ser jeg super tråd!!! Beste hittil!

Anonymous poster hash: 87e63...dbb

Bruk kokosnøtt olje på huden (extra virgin), det gjør at huden blir mer elastisk. Strekkmerker får man av at huden får et lite rift fordi den strekker seg så mye på kort tid. Så de gir iallefall meg mening at man smører den for å hjelpe på elastikken. Man kan fint dermarulle når man er gravid, men siden du ikke har noen strekkmerker vil du ikke trenge noen kroppsrulle. Denne på 0.5mm vil du kunne bruke i ansiktet (antirynke og oppstrammende) og på kroppen for bedre penetrering av oljen.

Smør deg med kokkosolje to til tre ganger dagen (feks. morgen/kveld). Bruk en dermarulle lett på huden hver 14 dager for å få ekstra næring dypt ned i huden. Det vil også forebygge mot strekkmerker.

Jeg er i aktiv kreftbehandling, og har fått strekkmerker fra helvete av behandlingen. Tror du jeg kan bruke dermarull? Eller vil rullen på 1.5 mm (som jeg leste burde brukes på strekkmerker) stikke såpass langt ned i huden at det kan oppstå infeksjonsfare? På forhånd, takk for svar :)

Anonymous poster hash: c44f8...93f

Tror du heller burde vente til behandlingen er ferdig. Dermarolling gir huden microtrauma (vet ikke oversettelsen til Norsk, men det er når kroppen påføres små skader) det er gjort for å få kroppen til å reparere seg selv som også fører til at kollagenproduksjonen stimuleres. Så kroppen er egentlig i en liten betennelse selv om det ikke er synlig. Når du er i kreftbehandling så har kanskje kroppen nok med å fikse det du allerede har i kroppen. Vet det sikkert er kjipt å måtte vente men jeg tror helt ærlig at det er det beste. Etter behandlingen så kan du jo starte, du kan jo også spørre onkologen om råd. Det er alltid best å være på den sikre siden.

Ellers så er det er greit å bruke opp til en 1.5mm rulle på kroppen som hjemmebehandling, man skal alltid ta forhandsregler som rens rullen før og etter og ALDRI rør rullen med ringrene (du ser dette ofte i videoer, men det skal ikke gjøres pga infeksjonsfare). Har aldri opplevd noe infeksjon selv om det noen ganger er rødt en stund etterpå. Du kan med fordel bruke et derma stempel lokalt på strekkmerkene, det gir god effekt. Fargen på strekkmerkene har også noe å si på hvor lett dem er å behandle, røde forsvinner raskere enn hvite. Behandling av strekkmerker tar tid men den som er talmodig får resultater.

Tusen takk for svar! Jeg regnet med at det var det du kom til å si, så jeg har ikke prøvd ennå. Men har bestilt rullen du linket til, så får vi se når jeg får kommet i gang :)

Anonymous poster hash: c44f8...93f

Om det er noen som lurer på noe så er det bare å spørre, jeg sjekker tråden nå og da. Om tråden ikke vises så er det bare å søke etter dermarolling så kommer den øverst. 

Annonse

Hei!

Når kan man forvente å se resultater ved rulling annenhver uke? Jeg ruller sju dager på og sju av, høres det ok ut?

Sliter med store porer på nesa og skulle gjerne sett raskt resultat 😊

Snill du er som svarer på spørsmål angående dette 😊

Anonymous poster hash: a2882...6ed

Hei!

Når kan man forvente å se resultater ved rulling annenhver uke? Jeg ruller sju dager på og sju av, høres det ok ut?

Sliter med store porer på nesa og skulle gjerne sett raskt resultat

Snill du er som svarer på spørsmål angående dette

Med dermarolling så er det viktig at huden får tid til å komme seg, så mere betyr nødvendigvis ikke bedre. Men se på huden din hvordan den tar behandlingen. Ville ikke ha rullet så ofte over lengre tid (med en 0.5), da det faktisk kan skade kollagenet. Ser du har en ukes pause og det er jo bra men husk at det kan ta opp til 9-14 dager før hudens kollagen er på topp og den er fullt helbredet. Å få gode resultater med dermarulling kan ta tid fordi cellefornyelsen tar tid, så det vil ikke skje raskere om man ruller hver dag. Mange får gode resultater ved å rulle 2-3 ganger i uken som en kur på 12 uker. Faktisk så er det mange som ruller annenhver uke og får gode resultater med det. Det vil da ta rundt 12 uker før man ser resultater med det, men veldig mange vil faktisk se forskjell etter noen få rullinger. Om du ikke klarer å komme til på nesen med en rulle så kan du se på dermastempel i de smaleste variantene, de er gode til dette. Om du faktisk klarer å rulle regelmessig så vil du se gode resultater. Det finnes også produkter som jobber ekstra med store porer, så det kan være lurt å sjekke det ut. Bare husk at du bør sjekke om produktet er egnet til å bruke med dermarulling. Det er også smart å skrubbe eller bruke en peelingmaske før du ruller.

Også en viktig ting er den rette rulla, mange ruller på markedet egner seg ikke i det hele tatt. Eksempler er jo en 0.2mm som ikke gjør noenting for å stimulere kollagenet eller redusere arr, selv om det blir solgt som det. Det andre er hvor mange nåler rullen har, du bør ikke rulle i ansiktet med en rulle som har flere nåler enn 192/200. Det selges ruller på markedet som har 540nåler, disse kan faktisk gjøre stor skade på vev og nervene i huden samt gi infeksjoner. Så da kan også resultatene utebli. Det er ikke uten grunn at hudlegene bruker en 192 eller 200 på pasientene og ikke en 540. Da ville de heller ha brukt en automatisk dermapen/dermastempel.

(NB: Gikk ut ifra 0.5mm, en 1mm dermaroller skal man vente to uker imellom behandlingene.)

Takk for utfyllende og flott svar 😊

Jeg bruker 0,5 mm rulle, har bare rullet i to uker til nå. Føler at huden tåler en uke på og en av men tror jeg skal forlenge perioden jeg ikke ruller med noen dager. Er jo viktig at huden "kommer" seg.

Du nevner skrubb/peeling før rulling, trodde det ble litt mye for huden jeg...mener du å skrubbe rett før rulling?

Hei, et spørsmål fra meg etter aller første dermarulling med 0.5.

Hvordan skal ansiktet kjennes etter rulling? Jeg er usikker på om jeg brukte nok kraft..ble ikke egentlig rød. Kjennes litt stramt/ubehagelig i panna...men kjenner det egentlig veldig lite.

Må sies at jeg har tykk og robust hud tror jeg.

Anonymous poster hash: 45091...7f0

Så kjekt med lit info om dette, har hatt lyst til å prøve en stund :) Jeg er veldig allergisk, og lurte på om du kan anbefale et serum som ikke inneholder parfyme, og ikke så mye naurlige ingredienser som urter, og sånt. Er allergisk mot frukt og diverse naturlige tilsetninger fra planter.

Anonymous poster hash: 74f30...969
  • 3 uker senere...

Takk for utfyllende og flott svar

Jeg bruker 0,5 mm rulle, har bare rullet i to uker til nå. Føler at huden tåler en uke på og en av men tror jeg skal forlenge perioden jeg ikke ruller med noen dager. Er jo viktig at huden "kommer" seg.

Du nevner skrubb/peeling før rulling, trodde det ble litt mye for huden jeg...mener du å skrubbe rett før rulling?

Så ikke på tråden før nå (juletiden er travel:) Du kan med fordel skrubbe eller bruke enzym peeling før du ruller, det fjerner kun døde hudceller. På den måten får du mer ut av produktene og e penetrerer bedre. Flere salonger bruker til og med en hardere peeling før dermaroller brukes nettopp fordi huden får mere nytte av produktene. MEN hvis du ruller hver dag så bruker du ikke peel hver gang, det vil irritere huden. 

Etter min mening så er det for ofte å rulle hver dag, vet ikke hvem som anbefaler det en hvis du leser https://www.dermaspa.no/dermaroller-guiden/sporsmal-og-svar/ og spørsmålet hvor ofte bør man bruke så er det anbefalt hver 14 dag med god grunn. Men du kan jo se hvilke resultater du får, og revurdere om resultatene uteblir. 

Annonse

Hei, et spørsmål fra meg etter aller første dermarulling med 0.5.

Hvordan skal ansiktet kjennes etter rulling? Jeg er usikker på om jeg brukte nok kraft..ble ikke egentlig rød. Kjennes litt stramt/ubehagelig i panna...men kjenner det egentlig veldig lite.

Må sies at jeg har tykk og robust hud tror jeg.

Anonymous poster hash: 45091...7f0

Anbefaler deg å se den første videoen under her https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html

Som du ser så skal du ikke bruke makt, nålene skal gjøre penetreringen. Det er også derfor det er viktig å ha en rulle som ikke har mer enn 200 nåler, da er det litt rom mellom nålene og det gir lettere penetrering og mer resultater. En med en rulle med 540 nåler må man bruke mer makt og det er mye større sjanser for vev og nerver skades. 

Så det høres ut som du gjør det helt rett. Jeg kjenner det heller ikke så mye i panna bortsett fra mellom brynene der føles det ømt og må ofte nyse av å rulle der. 

Så kjekt med lit info om dette, har hatt lyst til å prøve en stund :) Jeg er veldig allergisk, og lurte på om du kan anbefale et serum som ikke inneholder parfyme, og ikke så mye naurlige ingredienser som urter, og sånt. Er allergisk mot frukt og diverse naturlige tilsetninger fra planter.

Anonymous poster hash: 74f30...969

Har du prøvd anisktsolje med grønn te? Denne https://www.dermaspa.no/white-lotus-organic-anti-aging-serum.html

har kun et par ingredienser. Har brukt den selv i flere år og kan anbefale den på det sterkeste. Ansiktsolje er bedre enn vannbasserte serum og kremer. Den inneholder gojibær, om du tåler det? Ellers ikke så mange ingredienser slik at det er lett å se om det er noe du er alergisk for i den. Den er veldig drøy, en flaske holder for meg i rundt 3 mnd eller mer, og du trenger ikke noe krem på toppen så det er en kombinasjon serum/ansiktsolje. 

Så har bodyshop to serum i Nutriganics serien, de har mange ingredienser. Du trenger krem på toppen av dette. skal selv kjøpe sovemasken i serien den ser lovende ut. Jeg liker bodyshop, de er litt dyrere i bruk men enda et godt kjøp. Har ikke brukt de på en stund da jeg kun bruker serumet/ansiktsoljen fra white lotus med et eminense serum under. http://www.thebodyshop.no/hudpleie/nutriganics.html

Orgins har også flere serum til forskjellig bruk. Men personlig så synes jeg de ikke gir nok effekt for den stive prisen du trenger også krem på toppen av de. Men maskene bruker jeg (clear improvement, drink up over night, drink up 10 minutes og modern friction, har dem alle :)  http://www.kicks.no/origins-b732-tcbt#sort=2&num=60

Som sagt et serum ruler over alle andre og det er white lotus sitt, ingen over ingen ved siden av. Det har erstattet mange av mine produkter fordi det gjør så mye på en gang og gir huden en utrolig fin glød. Det lindrer når jeg dermaruller da huden har en tendens til å bli litt tørr i de første dagene etter rullingen. Har prøvd mange serum sammen med rullingen og white lotus sitt er helt klart det beste. 

Glemte å nevne arganolje, den er helt ren. Kan brukes til både hud og hår, kjøp en økologisk helst. Og en ting til aldri la første gangen du prøver et produkt være når du dermaroller, huden tar produktet opp mye bedre så i tillfellet du er alergisk så er det ikke særlig heldig. 

Funker detta virkelig? Jeg har en del arr i ansiktet, er det sannsynlig at de vil bli bort?

Anonymous poster hash: f320e...185

Det gjør det, men det kommer også ann på hvor dype arrene er. Du vil uansett se forbedringer :) Mange selger 0.2mm og sier det fjerner arr, men det gjør det ikke. Du må ha en 0.5mm for å forbedre huden, men på arr så kommer det litt ann på hvor dype de er. For arr så bruker man en 0.75mm (overfladiske acne-arr) men det beste er en 1mm (stempel eller rulle) for acne-arr og arr i ansiktet. Om du ruller hele ansiktet med en 0.5mm og tar en 1mm over arrene vil du se gode resultater. Rull hver 14 dager og bruk gode produkter. Arr serumet (organic scar serum) til White lotus har jeg gode erfaringer med og man brukes på alle slags arr, synes den er spesielt god på acne-arr. Jeg har hatt cystic acne og hadde masse arr, de er nå borte :) Jeg har ikke tall på hvor mye jeg har brukt på huden min for å få bort arrene før jeg fant dermarolling. Det er en utrolig effektiv behandling og ingen salongbehandling har så langt gitt i nærheten av de resultatene dermarolling har gitt meg.  Nå har jeg en fin jevn hud :) 

Kan man bruke rulle på kroppen mens man er gravid, eller er det best å vente? Hvor raskt etter svangerskap kan man evt begynne?

Anonymous poster hash: 20625...8c1

Gravide kan rulle men det anbefales ikke at dem bruker produkter før det har gått 8 timer etter rullingen. Det er pga den økte absorberingen av produkter etter man har rullet huden med nåler. Ekstra viktig å bruke økologiske produkter når du er gravid. Og selv så kan jeg ikke se problemet i å bruke en god økologisk olje sammen med eller rett etter rullingen, kan du spise den så vet man jo at den er trygg. Feks extra virgin kokosolje eller lignende. 

Om du bruker anti strekkmerke olje eller lignende på huden, så kan det jo være en ide å rulle lett over huden med en 0.5mm for å få produktene til å penetrere bedre. Det vil jo forebygge strekkmerker.

En ting jeg glemte å si er at om du skal amme så gjelder de samme rådene som til gravide. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...