Gå til innhold

Dermarolling - Dermarulling - Svarer på spørsmål og erfaringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager min egen tråd om dermarolling/dermarulling. Har brukt dermaroller i årevis og har lang erfaring i bruk. Har gått kurs i USA, og vet at det er mye feilinformasjon der ute. Mange som hopper på trenden for å selge men de selger ofte med sine egne produkter eller promoterer 0.2mm dermarollere. En 0.2mm dermaroller vil IKKE gi hudforbedring eller fjerne arr. For at dermarolling skal gi hudforbedring så trenger du minimum en 0.5mm rulle, noen arr trenger du en 1mm rulle  mens andre arr trenger så lange nåler at du bør gjøre behandlingen hos en hudlege. Det er anset som trygt å rulle opp til 1mm i ansiktet og 1.5mm på kroppen som hjemmebehandling. De aller fleste vil se gode resultater med en 0.5mm rulle i ansiktet. 

Dermarolling er en genial måte å forbedre huden, det er veldig effektivt. Har fått vekk arr etter acne (cystic) og får nå komplimenter på huden min.

Jeg anbefaler et godt serum fra whitelotus anti aging:

Dette for anti aging:

http://www.whitelotusantiaging.com/beauty-shop/anti-aging/organic-anti-aging-serum-25ml

Dette for arr:

http://www.whitelotusantiaging.com/beauty-shop/scar-reduction/organic-scar-serum

Serumene er veldig drøye da du bare trenger noen dråper om gangen. De har også en god renespray til rullen: http://www.whitelotusantiaging.com/beauty-shop/anti-aging/colloidal-silver-spray

De (white lotus) har også en god rulle, men den er veldig dyr (7-800) så jeg anbefaler heller disse, de finner også i 1mm:

https://www.dermaspa.no/dermaroller-titanium-0-5.html

https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html

Har du noen spørsmål så er det bare å spørre!

Anonymous poster hash: d00eb...885
Skrevet

I videoen ser jeg at hun begynner med panna først, hvor lenge skal man gå over hver del av ansiktet?

Hvor lenge om gangen på hele ansiktet? Jeg blir litt frustrert, fordi det ser ut som man bruker den 5 min på hver del?

Anonymous poster hash: ffbec...5ac

Skrevet

Jeg tar hele ansiktet på rundt 10 minutter hvis jeg tar det grundig (hver 14 dag). Om det er en kur så går jeg lett over ansiktet, jeg starter ved høyre del av halsen (først vertikalt så horisontalt) så fortsetter jeg i områdene i rekkefølge kjeve/leppe/kinn/under øyne, etterpå tar jeg venstre side hals/kjeve/leppe/kinn/under øyne. Avslutter med å ta hele pannen før jeg går over områder som trenger ekstra oppmerksomhet.

Om du tar en kur (to til tre rullinger i uken) så ruller jeg bare 5 ganger over hvert område. Om jeg kun behandler hver 14 dager så går jeg over hvert område mellom 10 og 15 ganger. Men uansett første gangen du ruller er det lurt å starte litt forsiktig og heller gjøre det igjen noen dager senere når du ser hvordan din hud reagerer på rullingen og produktene du har brukt. Første gang du ruller så bruker du sikker litt lengre tid enn meg, men tiden vil gå ned når du kommer inn i det.

Skrevet

Glemte å si at som kur så bruker jeg kun 5 minutter på hele ansiktet.

Skrevet

Tusen takk for svar.

Et spm til, om du kan svare meg på det. For to mnd siden så besvimte jeg og måtte si et par sting rett under kjeven eller like ved, vanskelig å forklare riktig, skal jeg unngå å rulle der?

Skrevet

Hvilken "str" bruker du/man på strekkmerker og cellulotter på lår/rumpe?

Skrevet

Tusen takk for svar.

Et spm til, om du kan svare meg på det. For to mnd siden så besvimte jeg og måtte si et par sting rett under kjeven eller like ved, vanskelig å forklare riktig, skal jeg unngå å rulle der?

Du må vente til det har grodd helt. Noen leger anbefaler at du venter så lenge som et år før du ruller området, men det kommer jo ann på dybden av arret. Så unngå det området nå, så ser du hvordan det gror først. Ikke sikkert du får et synlig arr der engang. 

Skrevet

Hvilken "str" bruker du/man på strekkmerker og cellulotter på lår/rumpe?

Det jeg lærte på kurset var at man trengte en 1.5mm rulle for å redusere cellulitter og strekkmerker. Jeg har brukt en kroppsrulle: 

https://www.dermaspa.no/dermarulle-kropp-15mm.html  sammens med en mindre rulle eller et stempel.

Fordi kroppsrullen er større og har flere nåler  kan gå over et område mye raskere. Men det er også viktig å gå over strekkmerker med litt mer nøyaktighet, derfor brukte jeg et dermastempel eller en mindre rulle med 192 nåler der strekkmerkene var. Den lille kan være 1mm eller 1.5mm, spørs hvor dypt strekkmerkene sitter. Om du får en 1mm så kan den også brukes på arr i ansiktet. Kroppsrullen skal kun brukes på kroppen. Du kan sikkert bruke kroppsrullen til dette også men føler bare litt at den ikke penetrerer huden like bra, men den er god å ha på store områder. Mine strekkmerker er ikke synlige lengre så nå bruker jeg bare kroppsrullen. Noen av mine forsvant veldig raskt mens andre brukte jeg mye lengre tid på før jeg fikk bort.

Skrevet

Jeg har allergi og atopisk eksem, og tåler omtrent ingenting. Eneste kremen jeg har funnet som jeg kan bruke er locobase. Kan jeg bruke den etterpå? Og kan det hjelpe på eksem? Når jeg er eksemfri så er egentlig huden min veldig fin, bortsett fra litt rynker rundt øynene? Kan man bruke rulle rundt øynene? Og hvor mange mm da?

Skrevet

Er det vondt?

Anonymous poster hash: 76705...630
Skrevet

Jeg har allergi og atopisk eksem, og tåler omtrent ingenting. Eneste kremen jeg har funnet som jeg kan bruke er locobase. Kan jeg bruke den etterpå? Og kan det hjelpe på eksem? Når jeg er eksemfri så er egentlig huden min veldig fin, bortsett fra litt rynker rundt øynene? Kan man bruke rulle rundt øynene? Og hvor mange mm da?

Lacobase har parabener så ikke så bra å bruke når du har rullet da rullingen får opptaket av kremer/serum til å bli opp til  10 000 ganger bedre. Har du prøvd helt naturlige produkter som arganolje,sheabutter,cocoabutter eller ansiktsolje. Jeg har også atopisk eksem (har ikke hatt utbrudd på lenge) så huden min er også sensitiv for produkter men jeg tåler fint ansiktsolje.  I tillegg vil jeg anbefale å kanskje bruke en rulle i kirurgisk stål da den er mest allergivennlig.

Du kan bruke en dermaroller rundt øynene, ville holdt meg til 0.5mm som hjemmebruk:

Se video nederst her:

https://www.dermaspa.no/dermaroller-05mm.html

Skrevet

Er det vondt?

Anonymous poster hash: 76705...630

Jeg er vandt til det nå. men du skal være lett på hånden. Når du først begynner å rulle så kjenner du det litt, men det går fort over. Jeg startet først med en 0.5mm og rullet med den en stund før jeg kjøpte meg en 1mm. 1mm kjenner jeg mer men den bruker jeg kun på et par små steder som trenger litt ekstra oppmerksomhet (kvisearr og mellom bryn). 

Nå synes jeg det er deilig å rulle, vet at det høres sykt ut men det er virkelig tilfredstillende å se hudforbedringer med en sånn liten sak som du kan bruke på deg selv. Så en 0.5 kjenner jeg ikke overhodet nå :)

Skrevet

Det er ikke vondt, men jeg blir faktisk utrolig uvel av det. Er nok fordi jeg holder hånda oppe så lenge i tillegg til nålene

Anonymous poster hash: 2ff35...262

Skrevet

Det er ikke vondt, men jeg blir faktisk utrolig uvel av det. Er nok fordi jeg holder hånda oppe så lenge i tillegg til nålene

Anonymous poster hash: 2ff35...262

Kanskje du ruller for lenge? Gjør det kun i 5-10 min. Renser rullen, renser huden, tar på feks maske og ruller over ansiktet i noen minutter mens masken trekker inn. Må ofte ta på mer maske fordi den trekker inn så fort. Avslutter kanskje e et serum hvis jeg synes masken ikke gir nok fukt.

Skrevet

Jeg har så lyst å bestille meg dette, men jeg er så redd. Ikke at jeg er skeptisk til dette, men at det vil gjøre vondt eller bli ubehagelig, eller at jeg kommer til å gjøre det feil, så gjøre vondt verre.

Jeg sliter med panikkangst og får panikk veldig lett, det skal ikke mye til.

Men jeg har noen linjer ved munnen som har kommet de siste mnd, og jeg ergrer meg over ansiktet hver gang jeg ser meg i speilet. :(

Skrevet

Hvorfor får jeg røde nupper når jeg ruller? Jeg er nøye med rengjøring/desinfeksjon. Jeg ruller en uke på og to-tre av, er det for mye med hver dag i en uke?

Anonymous poster hash: 82b57...7d9
Skrevet

Hvorfor får jeg røde nupper når jeg ruller? Jeg er nøye med rengjøring/desinfeksjon. Jeg ruller en uke på og to-tre av, er det for mye med hver dag i en uke?

Hvor gammel er rullen din? Mulig nålene er sløve, ikke alle dermarollere holder like lenge har jeg erfart. Noen ser veldig flotte ut men har nåler som blir sløve veldig kjapt. Er nålene i kirurgisk stål? Og merker du forskjell fra da du kjøpte den? Har du alltid fått prikker? Det kan også nære ulig du presser rullen for hardt ned eller at du rett og slett har en liten alergisk reaksjon til nålene. Sensitive personer bør bruke kirurgisk stål, det er mest allergivennlig. Ikke alle rullene som selges i Norge har en god kvalitet, mange selger ofte på design og ikke på brukervennlighet. Mange av disse rullene holder seg derfor ikke bra serlig lenge. 

Jeg har testet nesten alle, så jeg vet det er store forskjeller.

En god rulle bør ha nåler som holder seg skarpe lenge, det kan bli bøy i de men det kommer mest av uaktsomhet og ikke rullens kvalitet. 

Skrevet

Jeg har så lyst å bestille meg dette, men jeg er så redd. Ikke at jeg er skeptisk til dette, men at det vil gjøre vondt eller bli ubehagelig, eller at jeg kommer til å gjøre det feil, så gjøre vondt verre.

Jeg sliter med panikkangst og får panikk veldig lett, det skal ikke mye til.

Men jeg har noen linjer ved munnen som har kommet de siste mnd, og jeg ergrer meg over ansiktet hver gang jeg ser meg i speilet. :(

Om du følger instuksjonene nøye så tror jeg ikke det er et problem, men jeg kjenner følelsen. Når jeg kjøpte min første rulle så tok det en to-tre mnd før jeg turte å bruke den. Da var det jo ingen som hadde hørt om det i Norge, og alle trodde nesten jeg ar gal som gjorde det. Men nå etter mange år så er jeg helt trygg på det. Du kan også bruke et dermastempel i feks 0.5 lokalt på de stedene du føler du trenger  det, kanskje det virker mindre skremmende. Må også si at 0.5mm nåler er veldig lite, du ser på bildene og tror det er værre enn det egentlig er :)

Men his du tror du skal få panikkangst av det så er det kanskje greit å la være, det er jo du se kjenner deg selv best.

Skrevet

Jeg har alltid fått nupper, og mistenker at jeg trykker for hardt.

Til det med hyppighet; hvor ofte bør den brukes på normal hud?

Skrevet

Kan jeg rulle over nesen også? Har litt store porer og svarte prikker. Kjøpte dermaroller i sommer, men den har blitt liggende i skapet. Skal ta den frem!

Anonymous poster hash: 43bb7...256

Skrevet

Jeg har alltid fått nupper, og mistenker at jeg trykker for hardt.

Til det med hyppighet; hvor ofte bør den brukes på normal hud?

Hver 14 dag er å anbefale. Det er den holstiske måten å gjøre det på men jeg har sett gode resultater ved å ta en kur, der huden behandles to til tre ganger i uken over en 8 - 12 ukers periode. Dette gjelder 0.5mm rullen og IKKE 1m rullen. Når du ruller ofte så går du over huden rundt 5 ganger, ansiktet da vil ta rundt 5 minutter å behandle. O du velger å gjøre det hver 14 dag så kan du rulle over hvert område 10-15 ganger og det vil ta rundt 10-12 minutter, Huden trenger da litt lengre tid før den kommer seg, så anbefaler at du gjør dette om kvelden. Neste dag vil huden se helt fantastisk ut.

Du må rett og slett se ann hvordan huden din svarer på behandlingen.

Skrevet

Glemte å svare om nuppene. Står om det litt lengre opp i tråden, men det kan være at du trykker for hardt. Nålene skal jo penetrere men ikke til den grad at du ser nålmerker lenge etterpå. Kan også være at du bruker en rulle av dårlig kvalitet eller at nålene rett og slett har blitt sløve, sjekk at den har CE og gjerne medisinsk CE, nålene bør også være i kirurgisk stål eller kirurgisk titanium. Mulig du også er alergisk mot selve nålene, de mest allergivennlige nålene er i kirurgisk stål. Pass på før hver behandling at ingen av nålene er bøyde.

Skrevet

Kan jeg rulle over nesen også? Har litt store porer og svarte prikker. Kjøpte dermaroller i sommer, men den har blitt liggende i skapet. Skal ta den frem!

Ja, du kan rulle over nesa men det er vanskelig å kome til skikkelig. Derfor liker jeg å bruke et stempel av den smale typen på nesa. https://www.dermaspa.no/derma-stamp-0-5.html

Om jeg bruker rulle der så renner tårene på meg, da det er den plassen jeg er mest sensitiv for dermarolling. Men vi er alle forskjellig så ikke sikkert du reagerer på samme måte. Så ta fram rulla du og prøv deg litt frem, det er jo en kjempebra behandling. Så får du litt fresh hud til jul :)

Skrevet

Ja, du kan rulle over nesa men det er vanskelig å kome til skikkelig. Derfor liker jeg å bruke et stempel av den smale typen på nesa. https://www.dermaspa.no/derma-stamp-0-5.html

Om jeg bruker rulle der så renner tårene på meg, da det er den plassen jeg er mest sensitiv for dermarolling. Men vi er alle forskjellig så ikke sikkert du reagerer på samme måte. Så ta fram rulla du og prøv deg litt frem, det er jo en kjempebra behandling. Så får du litt fresh hud til jul :)

Hvor lenge og hvor ofte vil du anbefale på nesen? Finner den frem i kveld alt,mannen er bortreist så da er det ingen fare for at noen skal tro det har klikket om jeg ruller i vei😀

Skrevet

Ja, du kan rulle over nesa men det er vanskelig å kome til skikkelig. Derfor liker jeg å bruke et stempel av den smale typen på nesa. https://www.dermaspa.no/derma-stamp-0-5.html

Hvor lenge og hvor ofte vil du anbefale på nesen? Finner den frem i kveld alt,mannen er bortreist så da er det ingen fare for at noen skal tro det har klikket om jeg ruller i vei

Samme som ellers i ansiktet, så om du aldri har rullet før så anbefalere jeg å gå forsiktig fram slik at du ser hvordan huden din reagerer. Man kan bli litt rødere første gang man ruller. Men se hvordan det føles. Ikke gå for hardt til verks så la nålene gjøre jobben med å penetrere huden så ikke press dem ned.

Husk å rens rullen før og etter men minimum 70% alkohol. La rullen ligge i et glass med alkohol i 10-15 minutter før behandling, du kan skylle den med vann før du tar den til huden. Det er også viktig å skylle den i litt vann rett etter bruk før du renser den med alkohol igjen slik at ikke bakteriene formerer seg på rullen. Det er derfor man alltid skal rense før og etter en behandling, du vil slippe infeksjoner. Har rullet i mange år nå etter den modellen og har aldri hatt noe problem etter en behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...