Gå til innhold

Er det for tidlig og begynne på julevasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 9881e...a9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i julegave? Her vaskes huset hver onsdag.

Skaper og skuffer tar jeg etter behov....ikke pga at det er jul

Skrevet

Jeg har begynt. Har såpass stort hus, og med to barn er det ikke enkelt og få gjort alt grundig på en gang. Så jeg Syns ikke det er for tidlig😊

Anonymous poster hash: 96c58...dba

Skrevet

Med julevask mener jeg rundvask av alt- lister, vinduer, bak sofaer, vasker alt av tekstiler, inni og utenpå kjøkkenskap, oppå baderomsinnredning osv.. Vasker naturligvis året rundt, men pleier å ta ved behov, ikke alt på én uke :)

Hi

Anonymous poster hash: 9881e...a9b

Skrevet

Det er for tidlig å ta gulv, siste støvtørking ol, men det er på høy tid å begynne med skuffer og skap, vaske ullpledd, dyner, gardiner ol. Tak og vegger er også fint å ta i de fleste rom, men jeg ville ventet med kjøkkenet til nærmere jul når mer av matlagingen er ferdig.

Anonymous poster hash: 7c0aa...c80

Skrevet

Skal du vaske matter, pledd, putetrekk, gardiner, skuffer, skap, lister osv. er det sikkert fornuftig å begynne nå. 

Skrevet

Hjelpe meg damer!! Vasker dere seriøst inni skuffer/skap og tak og vegger til jul?? Trodde det var besteforeldregenerasjonen som gjorde det jeg 🙊 Her vaskes det som til en hvilken som helst helg og tar rundtvasken til våren når dagslyset hjelper meg å se møkka 😂😛

Skrevet

Jeg begynner på lørdag, da skal jeg vaske skapfronter på kjøkkenet og inne glasskap. Støvsuger alle rom og vasker de.

Skal vaske over helga før jul også men da har jeg tatt det 'verste'.

Skrevet

Hjelpe meg damer!! Vasker dere seriøst inni skuffer/skap og tak og vegger til jul?? Trodde det var besteforeldregenerasjonen som gjorde det jeg Her vaskes det som til en hvilken som helst helg og tar rundtvasken til våren når dagslyset hjelper meg å se møkka

Det er kun en som har sagt hun vasker skuffer/skap til jul. Jeg liker bedre å vaske skikkelig etter jul, når jeg vil ha bort julepynten, granbaret som har kilt seg fast langs gulvlistene, nøttene i sofaen, gavebåndene under sofaputene osv.. 

Skrevet

Hjelpe meg damer!! Vasker dere seriøst inni skuffer/skap og tak og vegger til jul?? Trodde det var besteforeldregenerasjonen som gjorde det jeg Her vaskes det som til en hvilken som helst helg og tar rundtvasken til våren når dagslyset hjelper meg å se møkka

Ja, det gjør jeg.

Vi tar en vårrengjøring også, men det er til jul jeg tar det mest grundig. Det er fint å ha en klar deadline for når vi skal være ferdig. I tillegg synes jeg det gjør litt ekstra for julefølelsen når alt er skikklig rengjort, kobberet blinker nupusset og ullpleddene lukter nyvasket.

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Vi tar en vårrengjøring også, men det er til jul jeg tar det mest grundig. Det er fint å ha en klar deadline for når vi skal være ferdig. I tillegg synes jeg det gjør litt ekstra for julefølelsen når alt er skikklig rengjort, kobberet blinker nupusset og ullpleddene lukter nyvasket.

Imponert 😊 Skjønner ikke helt når jeg skulle fått gjort det heller jeg da innimellom jobb, lekser, fritidsaktiviteter, avslutninger på skole, fotball og håndball, julebord med jobben, julebord med venner, julegavehandling, barne-tv-kos med julekongen OG en liten baby oppi det hele 🙊😛 Send over litt energi til meg da!! 😀

Skrevet

Ja, det gjør jeg.

Vi tar en vårrengjøring også, men det er til jul jeg tar det mest grundig. Det er fint å ha en klar deadline for når vi skal være ferdig. I tillegg synes jeg det gjør litt ekstra for julefølelsen når alt er skikklig rengjort, kobberet blinker nupusset og ullpleddene lukter nyvasket.Anonymous poster hash: 7c0aa...c80

Imponert Skjønner ikke helt når jeg skulle fått gjort det heller jeg da innimellom jobb, lekser, fritidsaktiviteter, avslutninger på skole, fotball og håndball, julebord med jobben, julebord med venner, julegavehandling, barne-tv-kos med julekongen OG en liten baby oppi det hele Send over litt energi til meg da!!

Jeg vil heller bruke litt tid på det nå før jul, enn til våren når det er lyst og fint å være ute.

Skrevet

Vasker litt å litt, fordelt utover høsten. Er ferdig med rundvasken før desember, da skal det være kos :)

Anonymous poster hash: 3bd92...6c9

Skrevet

omg. Ikke rart folk stresser til jul..

Vasker inni og utenpå skap ved behov. Pledd går i vask hvertfall 1 gang i mnd. Dyner et par ganger i året.

Veggene males også når det trengs.. og ikke trengs.. hehe. Så ikke noe behov for vask. 

Vindu og lister tar heldigvis vaskehjelpa.

Tok kjøkkenskuffene (de som trengte det) litt ekstra i går. Det er min julevask ;)

Anonymous poster hash: 0ca7d...492
Skrevet

Julevask her i huset er å vaske så det ser ok ut! Altså er en vanlig rundvask mer omfattende. Får være måte på hva en skal stresse med til jul.

Anonymous poster hash: f246e...3e0

Skrevet

Å ta julevasken nå hadde ikke funket for oss hvertfall. Jeg vasker og rydder huset hver dag (har to små unger, 2 katter, en mann som trener ofte og jeg som er et kreativt rotehue😅) Jeg elsker at det er ryddig, men det lar seg sjeldent gjennomføre å ha en strøkent hus over flere dager hjemme hos oss. Så det hjelper lite å vaske hele huset til helga f.eks og forvente at det er like rent og pent når julaften kommer!😅 Jeg har imidlertid begynt å sortere ut litt fra skap og skuffer slik at vi får litt orden og så har jeg daglige:ukentlige rengjøringsprosjekter ( f.eks kjøkkenvifta, vaske micro og stekeovn, vaske kjøkkenskapene osv). Da slipper jeg å vaske på lillejuleaften så jeg sliter meg ut for hele romjula!😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...