Gå til innhold

Baby som MÅ henge på mora 24/7

Anbefalte innlegg

Finnes det noen form for å avvenne dem dette, eller må man bare ta tiden til hjelp?

Babyen er 8 mnd.(typisk alder for "redsel for adskillelse) Jeg må være sammen med han heeeeele tiden. Veldig energi-tappene. Kan ikke leke på gulvet alene, går kun greit om jeg sitter/ligger på gulvet. Da kan han farte litt rundt på egenhånd. Setter jeg meg i sofaen kommer han pilende med en gang, skal opp i armene. Ofte er det også mye surving, vil ingenting. Gå rundt er greit. Men en plugg på 10 kg er tung å bære på. (vil ikke sitte i sjal eller bæresele lengre) og det er begrenset hvor lenge jeg orker å gå fra vindu til vindu, rom til rom. Ikke får jeg gjort husarbeid, maten må jeg kaste i meg, om jeg ikke spiser sammen med han.

Litt bedre når pappa og storesøsken er hjemme. Men jeg får sjelden 5 min i sofaen alene da også. 

Han får mye kos og kjærlighet. Kan ligge å tulle og kose i senga i 40 min, men er like masete etterpå. Samsover om natten. Går en del turer om dagen, slik at det ikke blir bare inne sitting.

Eldste søsken var også slik, men husker ikke når det ble bedre.

Noen som har tips?  

Anonymous poster hash: 38383...d13

Fortsetter under...

Skjønner veldig godt hva du mener. Nå er mi snart 11 mnd og er nok litt sånn enda, men det meste gikk over når hun begynt reise seg etter ting å fikk litt annet og holde på med:)

Anonymous poster hash: efffe...0b2
  • 3 uker senere...

Vår på 4 år har så vidt begynt å leke uten meg 😁 Henger på meg når hun kan. Koselig det altså, men man får ikke gjort stort. Noen har bare ekstra behov for kroppskontakt. Har ei på 6 mnd som storkoser seg på gulvet alene, så det er forskjell på dem.

Anonymous poster hash: e0d33...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...