Gå til innhold

Julegave til en 3 år gammel gutt som har Autisme :)

Anbefalte innlegg

Jeg er tante til en fantastisk gutt som har autisme.

Jeg ønsker å gi han noe som han kan ha nytte av.

Er det noen som har noen tips om hva som kunne vært en god gave til han ?

Han snakker ikke, kanskje noe han kunne ha nytte av for å lære å prate ? Noe som gjør at han kan føle seg forstått ?

Vet det er store forskjeller på hva/hvordan autisme kan være men kanskje noen har noen tips :)

Fortsetter under...

Annonse

Mange med autisme liker å sortere, hva med noe som kan legges på rekker, puttes i ulike beholdere osvAnonymous poster hash: 602ba...2e7

De liker ikke å sortere,de gjør det fordi "rot" er forstyrrende.

Autisme kan ha 1000 ansikter,så leker kommer an på funksjonsnivået. Han har ikke språk,bruker han sansene ? Hundeleker kan være genialt for noen,da disse stimulerer sansene på en annen måte enn tradisjonelle leker,og de tåler masse.

Anonymous poster hash: 16dec...eb4

Min sønn på 3år med autisme er glad i brio togbane. Men han synes brannmann Sam er stas også. Kjøretøy er en stor favoritt som f.eks biler,fly, båt og tog. Lite språk på min også men han lærer stadig nye ferdigheter gjennom opplegget i bhg. Så han har lært seg å leke mer funksjonelt med f eks bil og fly. Veileder sa på møte i dag at de lærer og utvikler seg mye gjennom lek så du trenger ikke nødvendigvis gi han "lærerike" leker. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...