Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #1 Skrevet 29. november 2015 Er det noen som kan svare meg? Jeg skal si opp jobben nå når permisjonen nærmer seg slutten. Det er ikke mer dramatisk enn at vi har flyttet et annet sted på grunn av at mannen har fått seg jobb. Jeg har ingen mulighet for å jobbe noen dager eller uker i jobben da den er på den andre siden av landet. Det er to måneder igjen av min permisjon. Hvis jeg sier opp nå, løper oppsigelsestiden i permisjonen? Lønnen i permisjonen blir utbetalt av jobben som får refundert av NAV, så hvordan blir det da eventuelt med den siste mnd med permisjon? Hvordan er det enklest og best å si opp ettersom jeg bor på andre siden av landet (mail, tlf, per post?) Takker for alle svar. Anonymous poster hash: bb84a...a22
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #2 Skrevet 29. november 2015 Har du bare en måneds oppsigelsestid? Det vanlige er vel tre måneder? Anonymous poster hash: e32b4...976
TPK Skrevet 29. november 2015 #3 Skrevet 29. november 2015 Si opp så snart som mulig. Du kan skrive sluttdato frem i tid, du trenger ikke levere den akkurat en spesiell dato. Jeg ville ringt og forklart situasjonen. Deretter sendt oppsigelse pr post. De fleste firma må vel fortsatt ha det på papir? Og du bør jo gjøre ditt for å få en god attest, antar at du søker på nye jobber nå.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #4 Skrevet 29. november 2015 De kan kreve at du jobber, så dette er dårlig håndtert fra din side. Du får håpe de ikke er vanskelige. Anonymous poster hash: ae366...37e
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #5 Skrevet 29. november 2015 De kan kreve at du jobber, så dette er dårlig håndtert fra din side. Du får håpe de ikke er vanskelige. Anonymous poster hash: ae366...37e Hun kan kreve ulønnet permisjon etter permisjonen. Og oppsigelsestid er vanligvis på 3 kalendermåneder. Så sier hun opp nå kan hun slutte 1. mars. Å ha ulønnet perm frem til det bør være uproblematisk Anonymous poster hash: 523b0...ab1
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #6 Skrevet 29. november 2015 HI her. Ny kode. Jeg har kun 1 mnd oppsigelsestid. Det er mulig det er dårlig håndtert av meg, men kan ikke droppe å flytte landet på tvers når mannen får jobb etter å ha søkt et år. Det er ikke alt som lar seg planlegge. De må gjerne prøve å tvinge meg til å jobbe, men ser ikke hvem det skal hjelpe for. Oppsigelsen løper med andre ord ikke i permisjonstiden? Anonymous poster hash: bb84a...a22
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #7 Skrevet 29. november 2015 Det er vanlig med tre mndr oppsigelsestid, og siden du bare har to mndr igjen av permisjonen, så må du jobbe den siste mnd. Du får håpe arbeidsgiver er velvillig og lar deg gå før. Anonymous poster hash: d7ca3...ced
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #8 Skrevet 29. november 2015 Hi her igjen. Jeg har kun en måned oppsigelsestid. Det står i kontrakten jeg har foran meg. Anonymous poster hash: bb84a...a22
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #9 Skrevet 29. november 2015 HI her. Ny kode. Jeg har kun 1 mnd oppsigelsestid. Det er mulig det er dårlig håndtert av meg, men kan ikke droppe å flytte landet på tvers når mannen får jobb etter å ha søkt et år. Det er ikke alt som lar seg planlegge. De må gjerne prøve å tvinge meg til å jobbe, men ser ikke hvem det skal hjelpe for. Oppsigelsen løper med andre ord ikke i permisjonstiden? Anonymous poster hash: bb84a...a22 De fleste godtar at oppsigelsestiden løper i permisjonen. Hør med de du, så ordner det seg sikkert. Anonymous poster hash: e32b4...976
TPK Skrevet 29. november 2015 #10 Skrevet 29. november 2015 Jo, oppsigelse gjelder fra den datoen du skriver i oppsigelsen. Spiller ingen rolle om deu er i permisjon, sykemeldt eller på jobb. Og du over som sier de kan tvinge henne på jobb, hvor har du det i fra?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #11 Skrevet 29. november 2015 Takker masse for svar. Ringer jobben i morgen. HI Anonymous poster hash: bb84a...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå