Gå til innhold

Hvordan lage like god kransekake som den en kjøper?

Anbefalte innlegg

Det meste blir bedre når det er hjemmelaget, men kransekake klarer jeg ikke å få like god. Synest den er best når den er seig slik den pleier å være når en kjøper. Men jeg får ikke til det når jeg lager selv. Har prøvd å fryse den, men synest uansett ikke den blir like god. Er det noen som har noen lure tips? En hemmelig ingrediens feks☺️?

Fortsetter under...

Jeg lager av melis, mandler og eggehvite. Triller ut og steker. Og så pleier jeg å legge den i frysen for jeg har hørt at den skal bli seig av det. Men jeg synest uansett den kjøpte er mye bedre.

Jeg lager av melis, mandler og eggehvite. Triller ut og steker. Og så pleier jeg å legge den i frysen for jeg har hørt at den skal bli seig av det. Men jeg synest uansett den kjøpte er mye bedre.

La deigen ligger over natten i kjøleskapet. . Vet ikke hva det gjør for seigheten men det blir hvertfall bedre 😄

Når du oppbevarer i fryser bør det være i en helt tett boks..

Anonymous poster hash: 8a1c2...a1d

Mente du at du hadde deigen i frysern? Jeg pleier å steke de og legge de ferdige ringene i frysern så fort de er avkjølt. Tar de opp like før de skal monteres/spises og da blir de superseige 😊 Jeg bruker forresten også mandler, melis og eggehvite.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...