Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Vi gir ikke gaver til jul, dette er noe vi startet med for rundt 6år siden. Det var utrolig vanskelig å finne ut hva vi skulle kjøpe for alle hadde jo alt, og vi trengte jo heller ingenting. Slik som dagens samfunn har blitt så synes jeg bare det ble for vanskelig å forsvare slik materialisme. Fikk nok og sa stopp. Det føltes nesten litt rart de første to åra, men guri hvor godt det er å slippe alt stresset Vi koser oss med andre ting, bake pepperkaker o.l, gløgg og julefilmer samt julekalenderen på TV. Dette gjelder bare oss voksne, barna får selvfølgelig. Vi gir til alle barna i familien. Vi gir også til de som gir til våre barn men ikke har egne enda, men det gjelder bare en nå. Kanskje dere synes vi er kjipe, men vi synes julen handler om mer enn gaver, kjøpepress og stress. Så jeg vil anbefale det å det sterkeste til alle som tørr og vil stå imot julestresset. Det blir altså jul uansett Anonymous poster hash: 1961c...667
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 Jeg synes man sender helt feil signaler til ungene når bare de får gaver, de er faktisk ikke verdens navle som alt skal kretse rundt. De har godt av å se at også voksne får og setter pris på gaver. Jeg synes det høres nitrist ut at det ikke er en eneste gave til oss voksne under treet. Jeg synes ikke det er hverken stress, kjøpepress, kjøpefest eller andre negative ting at også vi voksne kjøper til hverandre, det er derimot veldig koselig. Men vi kjøper ikke dyre gaver i vår familie da, det er tanken og kosen som er viktig. I år ønsker f.eks svigermor seg en håndkrem, mamma ønsker seg en termokopp, broren min ønsker seg ullsokker og søsteren min får en pocket-bok. Man kommer langt med en hundrelapp... Anonymous poster hash: 7aaaa...de1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 Jeg elsker å kjøpe gaver til de jeg er glad i, uavhengig om det er jul, bursdag eller etter en tung tid. Å finne gave som betyr noe, gir glede og lyser opp hverdagen. Uavhengig av pris, det er ikke noe jeg vil slutte med. Anonymous poster hash: 05c61...798
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 Dere har ikke kuttet ut gaver.... Anonymous poster hash: cdf40...f94
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Jeg synes det bare høres trist ut. Og hvis dere skal si at dere har kuttet ut julegaver, så burde det jo gjelde barna og. Nå lærer jo barna at alt bare handler om hva de ønsker seg og hva de får. Jeg synes gleden med å gi andre noe, å se de blir glade for det, er like viktig som det å få Anonymous poster hash: ce536...e24
TPK Skrevet 28. november 2015 #6 Skrevet 28. november 2015 Uff, så stusselig! Jeg liker å kjøpe gaver jeg. Synes ikke det er stress og pes.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #7 Skrevet 28. november 2015 Jeg synes man sender helt feil signaler til ungene når bare de får gaver, de er faktisk ikke verdens navle som alt skal kretse rundt. De har godt av å se at også voksne får og setter pris på gaver. Jeg synes det høres nitrist ut at det ikke er en eneste gave til oss voksne under treet. Jeg synes ikke det er hverken stress, kjøpepress, kjøpefest eller andre negative ting at også vi voksne kjøper til hverandre, det er derimot veldig koselig. Men vi kjøper ikke dyre gaver i vår familie da, det er tanken og kosen som er viktig. I år ønsker f.eks svigermor seg en håndkrem, mamma ønsker seg en termokopp, broren min ønsker seg ullsokker og søsteren min får en pocket-bok. Man kommer langt med en hundrelapp... Anonymous poster hash: 7aaaa...de1 De ser jo at vi voksne får gaver! Og de vet godt at de ikke er verdens navle, hvor har du det fra? Tror du det er skadelig for barna våre at vi ikke gidder å være med på kjøpefesten? Er det bedre å påtvinge ungene vår oppfattning? Slik at de heller ikke får noen ting? Er det sånn at vi er påtvunget å være med på gavegivning for hvis ikke så tror ungene de er verdens navle? Hva med å lære ungene at man ikke nødvendigvis må følge strømmen til enhver tid. Og at det er lov å ha egne meninger. De lærer om forbruk at vi (mennesker) faktisk kjøper for mye som man faktisk ikke trenger. De er med på å kjøpe gaver og gir det til de som samler inn og gir det videre til de som faktisk trenger det. Vi kan heller kjøpe oss noe vi faktisk har lyst på og trenger men som man ikke nødvendigvis hadde ønsket seg av noen andre. Det er en befrielse for oss fordi for det var bare stress, men jeg skjønner det provoserer folk at vi har den oppfattningen. For oss handler julen om andre ting enn gaver. Og nei, det føles ikke stusselig. Mer tid til kos Anonymous poster hash: 1961c...667
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #8 Skrevet 28. november 2015 Har selv kuttet antall drastisk ned på gavelista. Er ikke laga av penger. Å kjøpe gave bare for å kjøpe gave er unødvendig. De fleste har det de trenger og kjøper i grunn det meste selv når de har lyst på. Gir til nærmeste familie og de aller nærmeste vennene. Og har en "pliktgave" hvert år fordi det alltid kommer en gave fra vedkommende. Anonymous poster hash: 98a01...8eb
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #9 Skrevet 28. november 2015 Jeg synes det bare høres trist ut. Og hvis dere skal si at dere har kuttet ut julegaver, så burde det jo gjelde barna og. Nå lærer jo barna at alt bare handler om hva de ønsker seg og hva de får. Jeg synes gleden med å gi andre noe, å se de blir glade for det, er like viktig som det å få Anonymous poster hash: ce536...e24 Det kan du da ikke mene? Så du synes det er OK å frarøve ungene julegaver fordi foreldrene har en annen oppfattning. Det er stor forskjell på barn og voksne, voksne jobber, tjener penger og kan kjøpe seg det de trenger. Barna har ikke den goden, de ser alle andre barn glede seg over julen og snakker om julaften. Er det noe vi som voksne har rett til å ta fra ungene. VI HAR ALT vi trenger og familien vår har også det. Når man faktisk ikke trenger noe så ser jeg faktisk ikke vitsen i å gi julegaver lenge, det er jo bare å bytte penger. Ungene trenger ting stadig vekk da de vokser og utvikler seg. Det hadde vært trist for ungene om vi nektet dem julegaver, det er vel greit at jehova`s gjør det også da? Anonymous poster hash: 1961c...667
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. november 2015 #10 Skrevet 28. november 2015 Dere gir jo gaver? Dere gir ikke til voksne, men dere har ikke kuttet det ut? Vi heller gir ikke til voksne som har barn.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #11 Skrevet 28. november 2015 Uff, så stusselig! Jeg liker å kjøpe gaver jeg. Synes ikke det er stress og pes. Jeg liker ikke å kjøpe gaver når de jeg skal kjøpe til har nok overflod til å ha garasjesalg og ikke trenger noe. Det blir bare å flytte på penger og jeg ser ikke vitsen. Det er ikke stusselig når det er noe vi ønsker. At du liker å kjøpe julegaver er helt greit, og det gjør deg også men til folk som trenger det. Anonymous poster hash: 1961c...667
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #12 Skrevet 28. november 2015 Jeg synes det bare høres trist ut. Og hvis dere skal si at dere har kuttet ut julegaver, så burde det jo gjelde barna og. Nå lærer jo barna at alt bare handler om hva de ønsker seg og hva de får. Jeg synes gleden med å gi andre noe, å se de blir glade for det, er like viktig som det å få Anonymous poster hash: ce536...e24 Det kan du da ikke mene? Så du synes det er OK å frarøve ungene julegaver fordi foreldrene har en annen oppfattning. Det er stor forskjell på barn og voksne, voksne jobber, tjener penger og kan kjøpe seg det de trenger. Barna har ikke den goden, de ser alle andre barn glede seg over julen og snakker om julaften. Er det noe vi som voksne har rett til å ta fra ungene. VI HAR ALT vi trenger og familien vår har også det. Når man faktisk ikke trenger noe så ser jeg faktisk ikke vitsen i å gi julegaver lenge, det er jo bare å bytte penger. Ungene trenger ting stadig vekk da de vokser og utvikler seg. Det hadde vært trist for ungene om vi nektet dem julegaver, det er vel greit at jehova`s gjør det også da? Anonymous poster hash: 1961c...667 Har da ikke skrevet at dere skal gi barna julegaver. Det jeg skrev er at du ikke kan si at dere har kuttet ut julegaver, for det har dere jo ikke...dere gir til barna og noen voksne. Og hvor i alle dager kom Jehovas inn i bildet???? Anonymous poster hash: ce536...e24
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #13 Skrevet 28. november 2015 Dere gir jo gaver? Dere gir ikke til voksne, men dere har ikke kuttet det ut? Vi heller gir ikke til voksne som har barn. Ja, sant. Men det er fordi vi ikke vil frarøve ungene den gleden pga vår overbevisning. Unger trenger også stadig ting så det er lett å kjøpe til dem. Men voksne folk som har alt, det er jo bare håpløst. I tillegg tull da det bare er å flytte på penger. Anonymous poster hash: 1961c...667
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #14 Skrevet 28. november 2015 Jeg synes det bare høres trist ut. Og hvis dere skal si at dere har kuttet ut julegaver, så burde det jo gjelde barna og. Nå lærer jo barna at alt bare handler om hva de ønsker seg og hva de får. Jeg synes gleden med å gi andre noe, å se de blir glade for det, er like viktig som det å få Anonymous poster hash: ce536...e24 Det kan du da ikke mene? Så du synes det er OK å frarøve ungene julegaver fordi foreldrene har en annen oppfattning. Det er stor forskjell på barn og voksne, voksne jobber, tjener penger og kan kjøpe seg det de trenger. Barna har ikke den goden, de ser alle andre barn glede seg over julen og snakker om julaften. Er det noe vi som voksne har rett til å ta fra ungene. VI HAR ALT vi trenger og familien vår har også det. Når man faktisk ikke trenger noe så ser jeg faktisk ikke vitsen i å gi julegaver lenge, det er jo bare å bytte penger. Ungene trenger ting stadig vekk da de vokser og utvikler seg. Det hadde vært trist for ungene om vi nektet dem julegaver, det er vel greit at jehova`s gjør det også da? Anonymous poster hash: 1961c...667 Har da ikke skrevet at dere skal gi barna julegaver. Det jeg skrev er at du ikke kan si at dere har kuttet ut julegaver, for det har dere jo ikke...dere gir til barna og noen voksne. Og hvor i alle dager kom Jehovas inn i bildet???? Anonymous poster hash: ce536...e24 Leste feil, leste det som at du skrev at du synes det skulle gjelde bara også. Anonymous poster hash: 1961c...667
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #15 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning. Anonymous poster hash: 0121e...29c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #16 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning. Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert! Anonymous poster hash: 98a01...8eb
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #17 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 98a01...8eb Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 98a01...8eb Ikke det eneste som betyr noe, men å gi gaver er en viktig symbolhandling. Jeg liker både å gi og få gaver til jul. Selvfølgelig ville det gjøre julaften litt dårligere for meg om det ikke var noen som gadd å bruke tid på å forsøke å finne noe jeg ville like. Anonymous poster hash: 0121e...29c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #18 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 98a01...8eb Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 98a01...8eb Ikke det eneste som betyr noe, men å gi gaver er en viktig symbolhandling. Jeg liker både å gi og få gaver til jul. Selvfølgelig ville det gjøre julaften litt dårligere for meg om det ikke var noen som gadd å bruke tid på å forsøke å finne noe jeg ville like. Anonymous poster hash: 0121e...29c Min bestevenninne og jeg gir ikke julegaver til hverandre,fordi hu orker ikke det gavejaget. Vi gir heller gode bursdagsgaver i stedet. Og en takkegave hvis det er noe vi har fått masse hjelp til. Hu er da virkelig ikke noen dårligere venninne fordi hu ikke orket det maset hver jul. Anonymous poster hash: 98a01...8eb
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #19 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 98a01...8eb Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Hadde gjort julen din dårligere hvis du ikke fikk gaver av alle du kjenner og er i slekt meg? Og får deg til å revudere vennskapet? Er julegaver det eneste som betyr noe i et vennskap? Jeg er sjokkert!Anonymous poster hash: 98a01...8eb Ikke det eneste som betyr noe, men å gi gaver er en viktig symbolhandling. Jeg liker både å gi og få gaver til jul. Selvfølgelig ville det gjøre julaften litt dårligere for meg om det ikke var noen som gadd å bruke tid på å forsøke å finne noe jeg ville like. Anonymous poster hash: 0121e...29c Dette må være noe av det mest selvsentrerte jeg har lest på lenge! Anonymous poster hash: 52df2...73e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #20 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning. Anonymous poster hash: 0121e...29c Så full av seg selv som du er, er det lenge siden jeg har sett noen være...Jeg håper ikke jeg kjenner deg, eller det vil si, om du er en av mine venninner, kan du kutte meg ut med en gang. For jeg har nemlig ikke råd til å kjøpe julegave til deg i år. Jeg har ikke en eneste krone på å bruke utover å overleve. Så, om du har venner som har det som jeg har det nå, synes jeg fryktelig synd på de. Skal du virkelig ekskludere mennesker fra å komme hjem til deg i jula om du ikke får gave! Unnskyld at jeg sier det... men du er over gjennomsnittet, kvalm, egoistisk, selvsentrert og latterlig bortskjemt antagelig . Anonymous poster hash: b425e...31c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #21 Skrevet 28. november 2015 Samboer kjøper ikke gaver til noen utenom aller nærmeste familie. Og de er fortsatt venner. Og jeg gjør det samme! Anonymous poster hash: d5a4e...c7a
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #22 Skrevet 28. november 2015 Har tenkt den samme tanken HI. Har vurdert å kjøpe en eneste gave hver til barna, droppe gaver til voksne og heller bestille en langhelg på slalomresort og kose oss . Men det blir nok et annet år... Anonymous poster hash: 72e58...6db
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #23 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Så full av seg selv som du er, er det lenge siden jeg har sett noen være...Jeg håper ikke jeg kjenner deg, eller det vil si, om du er en av mine venninner, kan du kutte meg ut med en gang. For jeg har nemlig ikke råd til å kjøpe julegave til deg i år. Jeg har ikke en eneste krone på å bruke utover å overleve. Så, om du har venner som har det som jeg har det nå, synes jeg fryktelig synd på de. Skal du virkelig ekskludere mennesker fra å komme hjem til deg i jula om du ikke får gave! Unnskyld at jeg sier det... men du er over gjennomsnittet, kvalm, egoistisk, selvsentrert og latterlig bortskjemt antagelig .Anonymous poster hash: b425e...31c De fleste gavene jeg får er ikke spessielt dyre. En del koster ingenting. I min omgangskrets er en bok kjøpt på loppemarked en flott gave når den er plukket ut med omhu. Fra en venninne får jeg ofte fantastiske brente mandler. Noen ganger får jeg hjemmestrikkede sokker, blåbærsyltetøy eller gavekort på barnevakt. Det kan godt hende jeg er selvsentrert kvalm,egoistisk og latterlig bortskjemt, men jeg er i det minste ærlig på at jeg setter pris på gaver. Jeg liker å bli satt pris på. Det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 0121e...29c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #24 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Så full av seg selv som du er, er det lenge siden jeg har sett noen være...Jeg håper ikke jeg kjenner deg, eller det vil si, om du er en av mine venninner, kan du kutte meg ut med en gang. For jeg har nemlig ikke råd til å kjøpe julegave til deg i år. Jeg har ikke en eneste krone på å bruke utover å overleve. Så, om du har venner som har det som jeg har det nå, synes jeg fryktelig synd på de. Skal du virkelig ekskludere mennesker fra å komme hjem til deg i jula om du ikke får gave! Unnskyld at jeg sier det... men du er over gjennomsnittet, kvalm, egoistisk, selvsentrert og latterlig bortskjemt antagelig .Anonymous poster hash: b425e...31c De fleste gavene jeg får er ikke spessielt dyre. En del koster ingenting. I min omgangskrets er en bok kjøpt på loppemarked en flott gave når den er plukket ut med omhu. Fra en venninne får jeg ofte fantastiske brente mandler. Noen ganger får jeg hjemmestrikkede sokker, blåbærsyltetøy eller gavekort på barnevakt. Det kan godt hende jeg er selvsentrert kvalm,egoistisk og latterlig bortskjemt, men jeg er i det minste ærlig på at jeg setter pris på gaver. Jeg liker å bli satt pris på. Det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 0121e...29c Det finnes hundre måter å bli satt pris på iten å få materielle gaver... trist du ikke verdsetter det. Anonymous poster hash: b425e...31c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #25 Skrevet 28. november 2015 Jeg ville ikke likt det, men jeg måtte jo respektert det om noen av vennene mine eller familien min hadde villet slutte å gi gaver. Jeg ville blitt lei meg og det ville gjort min jul litt dårligere om jeg hverken fikk gleden av å gi eller få gaver, men jeg kan jo ikke tvinge noen. Dere ville imidlertid ikke ha vært velkomne til å feire julaften sammen med oss siden jeg ikke hadde vært villig til å endre våre juletradisjoner. Jeg tror også en beskjed om at noen kuttet ut julegavene til oss, nesten uansett grunn, ville gjort at jeg hadde vurdert om vennskapet var verdt å satse på. Det hadde jo vært en form for avvisning.Anonymous poster hash: 0121e...29c Så full av seg selv som du er, er det lenge siden jeg har sett noen være...Jeg håper ikke jeg kjenner deg, eller det vil si, om du er en av mine venninner, kan du kutte meg ut med en gang. For jeg har nemlig ikke råd til å kjøpe julegave til deg i år. Jeg har ikke en eneste krone på å bruke utover å overleve. Så, om du har venner som har det som jeg har det nå, synes jeg fryktelig synd på de. Skal du virkelig ekskludere mennesker fra å komme hjem til deg i jula om du ikke får gave! Unnskyld at jeg sier det... men du er over gjennomsnittet, kvalm, egoistisk, selvsentrert og latterlig bortskjemt antagelig .Anonymous poster hash: b425e...31c De fleste gavene jeg får er ikke spessielt dyre. En del koster ingenting. I min omgangskrets er en bok kjøpt på loppemarked en flott gave når den er plukket ut med omhu. Fra en venninne får jeg ofte fantastiske brente mandler. Noen ganger får jeg hjemmestrikkede sokker, blåbærsyltetøy eller gavekort på barnevakt. Det kan godt hende jeg er selvsentrert kvalm,egoistisk og latterlig bortskjemt, men jeg er i det minste ærlig på at jeg setter pris på gaver. Jeg liker å bli satt pris på. Det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: 0121e...29c Det må du gjerne få lov til å mene. Men du kan kan virkelig ikke kreve at andre er som deg. Og du kan heller ikke kreve at folk må fi deg julegave for å beholde vennskapet ditt. Et vennskap skal ikke koste noe. Og jula er ikke bare julegaver... Det er familie tid og tid i lag med gode venner. Anonymous poster hash: 98a01...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå