Gå til innhold

4+4 og allerede kvalm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Maten stabler seg i halsen uansett hva eller hvor mye jeg spiser. Kastet opp i kveld etter å ha spist noen ritz kjeks.. Var mye plaget med kvalme og oppkast forrige svangerskap, men forventet ikke at det skulle starte så tidlig denne gangen... noen med erfaringer og tips?

Anonymous poster hash: 69089...1be

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oi, stakkars.. Det var tidlig! Med førstemann, så hjalp det litt med ingefærte. Kjøpte ingefær, kuttet den opp og hadde det i en kopp med varmt vann. Og når jeg ble lei av teen, så gikk jeg over til ingefærkapsler.

Sluttet å kaste opp, men kan jo hende at kvalmen gikk over av seg selv til slutt. Haha, huff.. Er ikke så god på å gi råd jeg! Med nr 2 hjalp ingenting.. Så håper virkelig jeg slipper unna denne kvalmen denne ganger. Har virkelig ikke mulighet å være borte fra jobb nå i julen.

Hvis du finner en mirakelkur, vil jeg gjerne høre den! Krysser fingrene for at du slipper å ha det slik i lang tid! Det er ikke mye gøy å være kvalm..!

Endret av kosemamma<3
Skrevet

Finner jeg mirakelkuren skal jeg virkelig komme med den til deg! ;) Kvalmen er blitt bedre nå, det mest plagsomme er at det føles som om maten ikke helt vil ned i magesekken... Takk for tipset med ingefærte, høres absolutt ikke godt ut, men verdt et forsøk :P Hi

Anonymous poster hash: 69089...1be
Skrevet

Man får kjøpt ingefærtabletter og. Jeg liker dem bedre enn fersk ingefær eller te, fordi man slipper å faktisk spise eller drikke ingefær (liker ikke smaken noe særlig, og spesielt ikke hvis jeg er kvalm). De er mer konsentrerte enn fersk ingefær.

Skrevet

Det som hjalp meg under kvalmen var å spise kjeks, noke salt eller frukt.. Drikk biola, det hjalp veeeldig for min del, eg drikker 2 glas biola kvar morgen og har ikkje vore kvalm etter det ;) Slutta med kvalme og oppkast etter 3. dagen med biola. Det fungerte veldig til meg. Hadde kjeks/noke salt at med senga som eg spiste kvar morge før eg sto opp bare for å kunne klare å komme meg opp om morningen. Sleit veldig med oppkast og kvalme fra uke 5-9... Etter uke 9 begynte eg med biola og tadaaaa, kvalmen ga seg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...