Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg fjernet en ganske stor kul selv for to år tilbake ved skulderen, etter og ha kjent på en " stivhet " eller " ømhet " som satt litt inne i skulderen over flere år. - Jeg trodde først at det var en jobbrelatert smerte som kom etter feil sittestilling på jobb. Etter at kulen ble skjært ut av en kirurg, har den plagsomme ømheten vært borte. - Helt til at jeg i dag opplever litt av den samme følelsen som den gangen, og jeg kjenner at det strammer og er ømt der. Har liksom lyst til å stikke / massere dere hele tiden. Det ser litt hovent ut - og jeg våknet til denne stivheten fra nakken og ned i dag. Jeg ser heller ikke at det er noen ny, bevegelig og flyttbar kul slik jeg så det sist.. - Mer at området er hovent og betent. Mener og ha lest at lipomer kan finne veie tilbake til samme sted, og begynner derfor å lure litt på om dette kan ha skjedd. - Har merkelig nok ikke kjent på denne akutte følelsen av stivhet på veldig lenge. Har noen her opplevd at en fettkul har kommet tilbake igjen? Eller kan det være muskelknuter som viser seg hovne, og som skaper rødhet i huden om det er betennelse der? Jeg har jo knadd en del der i dag selv, og kan logisk nok ha knadd meg rød på egenhånd. Jeg har bestilt legetime, men inntil videre så takker jeg for svar. Anonymous poster hash: 6cdfa...1e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248630-noen-som-har-eller-har-hatt-noen-erfaringer-rundt-fettkul-lipomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #2 Del Skrevet 26. november 2015 Mulig du har ett arrvev som irriterer? Jeg skulle fjerne en som sitter ganske dypt, men ble frarådet og gjøre det fordi legen mente arret ville gi meg like mye eller mer ubehag. Anonymous poster hash: b19a9...444 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248630-noen-som-har-eller-har-hatt-noen-erfaringer-rundt-fettkul-lipomer/#findComment-147579440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #3 Del Skrevet 26. november 2015 Jeg tenkte også arrvev. Hvis det skulle vise seg å være arrvev som gir deg plage, så sjekk om du finner en akupunktør som kan arrbehandling, det kan gjøre stive arr mye bedre om det gjøres riktig. Gjør heller ikke noe at det er et eldre arr. Med et arr så vil du jo ha dårligere sirkulasjon i området hvis arret går dypt og det er stivt. Da vil du være mer utsatt for belastninger i det området. Jeg har fjernet to slike. Den ene har kommet litt tilbake, men ikke slik at jeg må fjerne den. Den andre, som lå mye dypere har ikke kommet igjen, men den slet jeg med i flere år med stivhet, sårhet i muskulaturen (var svakere der fordi muskelen hadde en liten skade der). Men siste årene har jeg ikke hatt noe problem fra det arret. Har fått et par nye lipomer nå, det ene burde nok vært fjernet, men jeg utsetter det inntil videre. Anonymous poster hash: 6d1aa...5ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248630-noen-som-har-eller-har-hatt-noen-erfaringer-rundt-fettkul-lipomer/#findComment-147579454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Del Skrevet 27. november 2015 Tusen takk for svar. "Smerten" eller irritasjonen, ligger i grunn ved siden av og litt under selve arret - mellom ryggsøyle og høyre skulderblad ca. Jeg ser at det buler litt ut, og det er glatt, ømt og hardt når jeg kjenner etter. Altså ikke en flyttbar kul å kjenne slik som sist. Kjennes mer ut som en veldig hoven og overanstrengt muskel, da spenningsfølelsen går videre opp til nakken... Men jeg vet altså ikke. Det merkelige er at jeg våknet slik i går, og la ikke merke til denne bulende kulen før etter jeg hadde knadd og klemt litt på skulderbladet selv. Kanskje flere her som har noen erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: 6cdfa...1e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248630-noen-som-har-eller-har-hatt-noen-erfaringer-rundt-fettkul-lipomer/#findComment-147580116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg har mye fettkuler, og føler at hver gang jeg har tatt bort en, eksploderer det og kommer mange fler Du kan som noen sier ha arrvev, men kan også ha fått en ny. Be legen sjekke det. Anonymous poster hash: ba734...745 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248630-noen-som-har-eller-har-hatt-noen-erfaringer-rundt-fettkul-lipomer/#findComment-147580174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Del Skrevet 27. november 2015 Tusen takk for svar. "Smerten" eller irritasjonen, ligger i grunn ved siden av og litt under selve arret - mellom ryggsøyle og høyre skulderblad ca. Jeg ser at det buler litt ut, og det er glatt, ømt og hardt når jeg kjenner etter. Altså ikke en flyttbar kul å kjenne slik som sist. Kjennes mer ut som en veldig hoven og overanstrengt muskel, da spenningsfølelsen går videre opp til nakken... Men jeg vet altså ikke. Det merkelige er at jeg våknet slik i går, og la ikke merke til denne bulende kulen før etter jeg hadde knadd og klemt litt på skulderbladet selv. Kanskje flere her som har noen erfaringer rundt dette? Anonymous poster hash: 6cdfa...1e8 Slik du beskriver det så virker det neste mest som en muskulær ting, men du bør jo få det sjekket uansett. Det hender slike spenninger kan komme "over natten". Det har da ofte ligget en viss spenning der, og så er det noe du har gjort som har fått spenningen til å sette seg ordentlig. Det kan også lettere komme hvis man har en låsning i nakke eller overste del av ryggen. Tenker legen kan gi deg svar når du kommer dit. Anonymous poster hash: 6d1aa...5ea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248630-noen-som-har-eller-har-hatt-noen-erfaringer-rundt-fettkul-lipomer/#findComment-147580200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå