Gå til innhold

hjelp til å tolke ff chart..

Anbefalte innlegg

Hei.

har vært prøvd en stund nå, men forrige og denne syklusen har jeg tempet.

Har lange og ustabile sykluser, og ifølge ff hadde jeg bare 5 dager lutealfase forrige mnd.

Denne måneden fikk jeg EL på dag 21 og foreløpig tror jeg det ser greit ut :-)

Siden jeg hadde så kort lutealfase tenkte jeg det var greit å bruke Wild yam denne runden.. ser at det var tempdipp 3 dpo og har økt bra siden..

hvor mye av økningen kan jeg regne med er pga wild yamen? er alt bare "falskt"?

Ser charten lovende ut?

http://www.fertilityfriend.com/home/5fdbf6

Anonymous poster hash: cf915...f32

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248595-hjelp-til-%C3%A5-tolke-ff-chart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

FF er ikke alltid helt nøyaktig. Jeg har måttet oppgi EL-dagen selv flere ganger.

Jeg vil si du hadde EL på dag 19, ikke 21 som FF tror. Prikket linje betyr at den ikke er sikker. Og dippen noen dager senere kan være østrogendippen (aka festedippen, som man kan få uten at man er gravid).

Hvis du ikke blir klok på temperaturen, burde du sjekke slimet eller bruke EL-tester i tillegg noen sykluser fremover, til du lærer deg hva du skal se etter.

Tusen takk for svar. Hadde glemt bort at jeg la link til charten her (ikke ofte jeg er på denne siden)

Ser ut som om du tolket det riktig.

Har aldri noen synlig tegn til EL og aldri fått positiv eltest selv om jeg har testen 2 ganger daglig...

men nå har jeg testet svakt positivt på graviditetstest. ( kan stemme med din antagelse om festedipp)

tenkte å tempe fram til IKM men blir nervøs av at tempen er på vei nedover.. betyr det at håpet muligens er ute hvis det fortsetter sånn?

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har en ett åring, som jeg fortsatt ammer en til to ganger om natten, og har nettopp fått igjen mensen. Men EL er visst ikke helt på plass igjen ennå. 😕 Tror ikke jeg hadde denne mnd, men venter mensen i disse dager. (Eller, jeg aner jo ikke hvordan syklusen er nå da.. 😜)

Klar har jeg vært lenge! 😊 Så vi har jo regelmessig sex Just in case.

Det satt på første forsøk med førstemann så kjenner jeg er litt utålmodig. Selv om jeg vet at det er vanlig at det tar litt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...