Gå til innhold

Leier ut garasje,og skal øke leieprisen. Hvordan er reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier nå ut til 350kr pr mnd, og tenker å øke til 400. De andre som leier ut her tar 450.

Vi har skriftlig avtale på 1mnd oppsigelse.

Kan jeg sende varsel 1.desember om økning fra 1.januar?

Han får selvsagt varsel nå i dag/morgen ,slik at han evt kan si opp fra 1.desember om han ønsker.

Jeg har lov til det eller?

Skrevet

Tror det spørs hvor lenge den har kostet 350. Mener du bare kan sette opp leia en gang i året.

Skrevet

Tror det spørs hvor lenge den har kostet 350. Mener du bare kan sette opp leia en gang i året.

Tror det bare gjelder for bolig, ikke andre utleieobjekter.

Anonymous poster hash: 97746...eec

Skrevet

Du kan da ikke mene at du tror du får riktig svar her...? 😂

Anonymous poster hash: 056d5...094

Skrevet

Du kan kun sette opp en gang i måneden, og kun etter konsumprisindeks (dette kan du google). Når det gjelder varsel, så er det i følge loven minst en måneds varsel fra den 1. i måneden. Og varsel skal skje skriftlig. Sender du varsel før 1. des, kan endringen gjelde fra 1. jan.

Anonymous poster hash: a33d4...e4b

Skrevet

Du kan kun sette opp en gang i måneden, og kun etter konsumprisindeks (dette kan du google). Når det gjelder varsel, så er det i følge loven minst en måneds varsel fra den 1. i måneden. Og varsel skal skje skriftlig. Sender du varsel før 1. des, kan endringen gjelde fra 1. jan.

Kun sette opp en gang i ÅRET, mente jeg selvfølgelig! :)

Skrevet

Du kan da ikke mene at du tror du får riktig svar her...? 😂

Anonymous poster hash: 056d5...094

Ja,det tror jeg. Det er mange mennesker her inne i mange forskjellige yrker, og noen her inne vet garantert reglene :-)

Nå fikk jeg svar, og de svarene stemte med hva styreleder i borettslaget nettopp bekreftet.

Huket tak i henne da hun gikk forbi her nettopp. Så ja, da trodde jeg jammen riktig både om forumdamene OG reglene :-)

Takk for svar dere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...