Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Jeg har lyst til å gi hver gjest en liten gave ved middagsbordet på julaften, men jeg aner ikke hva. Er det noen har noen gode tips? 😊🎁 Anonymous poster hash: 3d960...bdd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Blir ikke det helt bakvendt? jeg trodde en gav bort det en trodde passet mottaker. Anonymous poster hash: 452bc...607
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Mye mulig. Dette er ment som en gave som står på bordet til hver gjest, meningen er at det bare skal være en liten ting og at alle får likt. Anonymous poster hash: 3d960...bdd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 En liten nisse eller engel. Gjerne hjemmelaget Anonymous poster hash: 63ecd...e29
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 Bilr det det ikke nok gaver på julaften om det ikke skal være pakker til middag også? Anonymous poster hash: 8dd8b...729
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Nå var det ikke din personlige mening om å ha gave som en del av pynten på middagsbordet jeg var ute etter, jeg var ute etter et forslag til hva det kunne være. Har du ikke det så kan du la være å svare. Anonymous poster hash: 3d960...bdd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Takk for tipsene til dere andre ☺ Anonymous poster hash: 3d960...bdd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #9 Skrevet 26. november 2015 Er det bare voksne som kommer kan du jo lage litt god konfekt og pakke inn. Så har de kaffekos. Er det barn også blir det kanskje litt vanskelig å lage likt? Men du kan jo kjøpe/ lage litt barnevennlig konfekt. En nisse/ engel/ annen pynt til å henge på juletreet. Et fint lite kort med en hilsen inni. Anonymous poster hash: 2cc12...40b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #10 Skrevet 26. november 2015 Syns det høres koselig ut jeg 😊 Er jo ikke alle som får mange gaver, jeg får gave fra mannen/barna og fra mamma, altså to stk. Om jeg da hadde kommet til middag og det lå en liten gave der til alle så hadde mine tanker vært at vertinnen er en raus person som yter masse for at det skal bli en koselig julaften for alle. Ikke at det er da nok gaver på julaften om ikke det skal være noen ved middagsbordet også.. Likte ideen med en liten engel ol. jeg, kanskje noe som kan henges på juletreet 😊 Anonymous poster hash: 3531d...90e
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #11 Skrevet 26. november 2015 Ikke noe fan av disse smågavene man får i selskap. Skal du på død og liv ha det, så ha noe gjestene kan "bruke opp" ved bordet... Noe spiselig eller som de kan drikke. Er veldig styrete å gå rundt resten av dagen/kvelden å bære på en sånn liten tulleting som ikke kan brukes til noe. Gidder aldri å ta med meg slike småting som en figur eller lignende, men er det en liten flaske med noe eller en liten pose med godis eller lignende, så kan man spise det og bli kvitt det. Anonymous poster hash: bd822...a81
Gemini77 Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 Hva med et flakslodd hver med en liten sjokolade/konfekt. Da blir det litt spenning rundt bordet i tillegg til en godbit Jeg pleier å kjøpe inn flakslodd til alle jeg feirer julaften med og legger det i en konvolutt under treet. Den må tas helt til slutt og deles ut en til hver. Litt artig og spenning etter slle gavene.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 Hva med et flakslodd hver med en liten sjokolade/konfekt. Da blir det litt spenning rundt bordet i tillegg til en godbit Jeg pleier å kjøpe inn flakslodd til alle jeg feirer julaften med og legger det i en konvolutt under treet. Den må tas helt til slutt og deles ut en til hver. Litt artig og spenning etter slle gavene. Hvis det skal være barn til stede synes jeg ikke det er noen god idee. For det første er vi en del som forsøker å oppdra barna våre til at det ikke er greit å kaste bort penger på pengespill og som derfor ikke ønsker at spiøøing skal være en del av julefeiringen. For det andre ender det bare opp med misunnelse og ulike formeninger om hvordan pengene bør deles hvis noen vinner en større sum. Anonymous poster hash: 8dd8b...729
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 Jeg bestilte spesiallagede lovehearts til bryllupet som jeg puttet i en liten eske (bordkort), var godt mottatt. Bestilte fra England og de har kampanjer ved jul, valentines osv. Anonymous poster hash: b8308...db6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Hva med et flakslodd hver med en liten sjokolade/konfekt. Da blir det litt spenning rundt bordet i tillegg til en godbit Jeg pleier å kjøpe inn flakslodd til alle jeg feirer julaften med og legger det i en konvolutt under treet. Den må tas helt til slutt og deles ut en til hver. Litt artig og spenning etter slle gavene. Har vi også gjort i mange år. Aldri vært et problem. Aldri hørt om spillavhengighet blant de flaxloddspillerene jeg kjenner altså. Vi er nærmeste familie. Vi er enig om hvordan vi hadde delt om det er over 50 000 bare gøy. Anonymous poster hash: fe5c0...124
Gjest Muji81 Skrevet 26. november 2015 #16 Skrevet 26. november 2015 Små flasker med eggelikør eller annen likør.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #17 Skrevet 26. november 2015 Hva med et flakslodd hver med en liten sjokolade/konfekt. Da blir det litt spenning rundt bordet i tillegg til en godbit Jeg pleier å kjøpe inn flakslodd til alle jeg feirer julaften med og legger det i en konvolutt under treet. Den må tas helt til slutt og deles ut en til hver. Litt artig og spenning etter slle gavene. Hvis det skal være barn til stede synes jeg ikke det er noen god idee. For det første er vi en del som forsøker å oppdra barna våre til at det ikke er greit å kaste bort penger på pengespill og som derfor ikke ønsker at spiøøing skal være en del av julefeiringen.For det andre ender det bare opp med misunnelse og ulike formeninger om hvordan pengene bør deles hvis noen vinner en større sum. Anonymous poster hash: 8dd8b...729 Høres ut som om du omgås hyggelige folk 😳 Anonymous poster hash: e505b...68b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #18 Skrevet 26. november 2015 Hva med et flakslodd hver med en liten sjokolade/konfekt. Da blir det litt spenning rundt bordet i tillegg til en godbit Jeg pleier å kjøpe inn flakslodd til alle jeg feirer julaften med og legger det i en konvolutt under treet. Den må tas helt til slutt og deles ut en til hver. Litt artig og spenning etter slle gavene. Har vi også gjort i mange år. Aldri vært et problem. Aldri hørt om spillavhengighet blant de flaxloddspillerene jeg kjenner altså. Vi er nærmeste familie. Vi er enig om hvordan vi hadde delt om det er over 50 000 bare gøy. Anonymous poster hash: fe5c0...124 Det dere gjør er å lære ungene at å spille om penger er gøy. http://www.ba.no/nyheter/flere-spillavhengige-kvinner/s/1-41-7651983 Det er ca 62000 mennesker i Norge som i dag selv mener de er avhengie av pengespill, ca 5000 av dem oppgir at skrapelodd er hovedproblemet. Verdt å erke seg er også at de som debuterer tidlig med spill er overrepresentert blant dem som får problemer. De som er avhengige debuterte i snitt i 14 årsalderen, mens gennomsnittsbefolkningen var i snitt over 18 år da de debuterte. Anonymous poster hash: 8dd8b...729
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #19 Skrevet 26. november 2015 Ikke noe fan av disse smågavene man får i selskap. Skal du på død og liv ha det, så ha noe gjestene kan "bruke opp" ved bordet... Noe spiselig eller som de kan drikke. Er veldig styrete å gå rundt resten av dagen/kvelden å bære på en sånn liten tulleting som ikke kan brukes til noe. Gidder aldri å ta med meg slike småting som en figur eller lignende, men er det en liten flaske med noe eller en liten pose med godis eller lignende, så kan man spise det og bli kvitt det. Anonymous poster hash: bd822...a81 Går du mye rundt på julaften? Hva med de andre gavene du får da? Synes du det er pes? Eller bare født negativ? Anonymous poster hash: d94a9...f53
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #20 Skrevet 26. november 2015 En julekule? Minne om denne jula. Feks en det står 2015 på? Evt sigar til mennnene, sjokolade til damene og en liten leke til barna Anonymous poster hash: de4ba...805
Gemini77 Skrevet 26. november 2015 #21 Skrevet 26. november 2015 Hva med et flakslodd hver med en liten sjokolade/konfekt. Da blir det litt spenning rundt bordet i tillegg til en godbit Jeg pleier å kjøpe inn flakslodd til alle jeg feirer julaften med og legger det i en konvolutt under treet. Den må tas helt til slutt og deles ut en til hver. Litt artig og spenning etter slle gavene. Hvis det skal være barn til stede synes jeg ikke det er noen god idee. For det første er vi en del som forsøker å oppdra barna våre til at det ikke er greit å kaste bort penger på pengespill og som derfor ikke ønsker at spiøøing skal være en del av julefeiringen.For det andre ender det bare opp med misunnelse og ulike formeninger om hvordan pengene bør deles hvis noen vinner en større sum. Anonymous poster hash: 8dd8b...729 Oj, den problemstillingen har jeg verken tenkt på eller hørt om. Min farmor pleide å gjøre dette da jeg var liten og elsket det. Ingen i min familie spiller Lotto engang så spilleavhengighet er ikke noe som har slått meg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #22 Skrevet 26. november 2015 Glassengler fra kirkens bymisjon 😊 Anonymous poster hash: acd9c...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå