Gå til innhold

hvorfor blir jeg ikke gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har regelmessig syklus med eggløsning av meg selv hver måned. Påvist ved både ultralyd, blodprøver og El tester. Mannen sædprøve er normal. Jeg er 30 år og frisk og rask. Slank og spiser sunt og trener regelmessig. Alt av blodprøver og ultralyd undersøkelser er fint!

Fikk prøve pergotime for å booste eggløsningen litt, selv om jeg har eggløsning av meg selv. Hatt 3 mndr etter hverandre med pergo nå, hvorav de to siste har jeg begge gangene hatt 5 egg. Fikk sex forbud men Kjørte på likevel. Blir ikke gravid. Har Vært til ultralyd en uke etter eggløsning for å se at alle eggene har falt og at ingen feks har blitt omgjort til cyster - noe som kan skje. Så det er faktisk reelt at jeg har hatt 5 modne perfekte egg, men de blir ikke befruktet! Hvorfor ? Denne syklusen skal jeg prøve femar. Det funker på samme måte som pergo men med mindre sjanse for overstimulering. ..

Gyn har sendt henv til ivf og vi får time der i april. Jeg syns det er så dramatisk med ivf. Vi har jo fått barn sammen før og det feiler ingen av oss noe. Jeg tenker at det må Være en grunn til at egget ikke fester seg! Er det ikke noe mer som kan sjekkes ut før man begynner å tenke på ivf?

Hadde Vært enklere å godta ivf dersom jeg visste hva som evt er galt og at man ikke hadde andre muligheter enn ivf...

Skrevet

Huff, så frustrerende! Skjønner godt at du synes det er leit, spesielt siden dere har fått det til en gang før! Her hjalp det å "ikke prøve" da månedene gikk. Holdt meg unna alt av forum og tenkte på andre ting. Hadde litt sex rundt eggløsning, men den satt faktisk på første forsøk begge gangene jeg gjorde det på den måten. Når jeg var her inne ble jeg ikke gravid. Kanskje noe med at man blir litt ubevisst stresset av å fokusere for mye på prøvingen. Ikke vet jeg. Du har kanskje prøvd det og. Vil uansett bare ønske deg lykke til! Håper et under skjer og at du blir gravid før ivf! :)

Anonymous poster hash: 50aac...27f

Skrevet

Tusen takk 💙 Ja jeg har tenkt på at jeg sikkert stresser for mye og tenker for mye på alt som har med graviditet og baby å Gjøre. Har bestemt meg for å ta en pause fra dette forumet nå, og prøve å ikke tenke så mye på å bli gravid. Sikkert lettere sagt enn gjort

Skrevet

Hva med lutealfasen, har du lang nok fase med progresteron? Kan hende du har østrogendominans-

http://www.hormontest.org/om%20oss.html sjekk denne linken kan hende de kan hjelpe deg- vet de har en progresteron krem du kan hente på resept hos Apoteket. Tror legen på hormontest ringer inn resepten for deg.

Anonymous poster hash: 27361...808

Skrevet

Har 14 dager lutealfase og både østrogen prøver og andre hormon prøver er helt fine. Men takk for innspill 😊

Skrevet

Aha, skjønner. Da har du vel egentlig oversikt over det meste av hormoner. Min gyn foreslo at jeg skulle skylle gjennom egglederne første dag etter siste mens neste gang om jeg ikke blir gravid nå fremover. Hun hadde god erfaring med at par ble gravide i første pp etter dette. Lykke til videre i prosessen. De fleste lykkes til slutt 🍀💕

Anonymous poster hash: 27361...808

Skrevet

Min situasjon er lik. Ung, sunn, aktiv, normal EL. Viste seg at problemet var tette eggledere. Dette vises ikke på UL, de må spesifikt teste for det. 

Du blir vel ikke sendt rett til IVF uten skikkelig utredning? Er mye de kan gjøre før du må til med IVF, men de må jo utrede og finne ut hva som er problemet først. Hvis det er tette eggledere er IVF eneste mulighet.

Jeg ble gravid på 4. forsøk med IVF.

Skrevet

Åssen finner man ut av om man har tette eggledere ?

Skrevet

Og åssen skyller man gjennom egglederne?

Skrevet

Man skyller med sterilt vann og så tar man en ultralyd der de ser vanngjennomstrømmingen - behandling gjøres dagen etter siste mensdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...