Gå til innhold

Er jeg virkelig gravid?

Anbefalte innlegg

Har hatt noen dager med smerter i livmor. Så begynte jeg å blø i går, og jeg hadde mensen for 7 dager siden. Men så trodde jeg at jeg hadde fått eggløsning i dag, tok en test og den lyste positiv med engang (eltest) Så jeg tok en gravid test og den ble positiv mdd engang!!!

Hvorfor blør jeg? og jeg hadde jo mensen for 7 dager siden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248426-er-jeg-virkelig-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvert på legevakten nå: fikk beskjed om at hun IKKE trodde det var en SA, men ville jeg skulle reise til fastlegen i morgen. Legen ville at jeg skulle bli undersøkt i morgen slik at de kunne utelukke graviditet utenfor livmoren. :( :(

Annonse

Ja! Skal ta hcg prøver i dag og lørdag. Så enten er det en SA eller blødning i svangerskapet. Legen sjekket meg, så ingenting unormalt utenom litt blod i skjeden så jeg fikk en dårlig magefølelse :(

Endret av Bamsemoms

Ja, mannen sier også at vi må håpe på det beste men har allerede gravd meg ned i sorg. Jeg tenker at skulle det gå den riktige veien, så er det bedre å bli overrasket enn skuffet ☺ Håper selvsagt at alt er i orden 🍀

Exu er svangerskap utenfor livmoren. Men det har du nok ikke, siden smertene og blødningene har avtatt.

Vet det er grusomt å vente. Jeg målte hcg-nivået i starten av svangerskapet som ble til sønnen min, stigningen var mye lavere enn den "skal" være og jeg forberedte meg på at kroppen skulle ordne opp. Men så gikk det jaggu bra allikevel 👍

Så, ikke mist håpet!

Syntes hele denne situasjonen er merkelig. Vi har vært prøvere en god stund og jeg testet negativt et par dager før TR. TR kom 3 dager på overtid og varte i hele 5 dager, men ikke kraftig blødning. Så plutselig får jeg menssmerter ut av det blå med blødning og får positiv test! 😱😲 Snakk om å bli koko!!

Får ikke gjort så mye annet en å slappe av og ta det med ro. Men leser en del om Sa på nettet, og der får de fleste kraftig blødning? Jeg har ikKe hatt kraftig blødning eller sterke smerter. (Har hatt smerter men ikke verre en menssmerter som ligner på rier)

Hvis det er en SA så tar det vel en god stund å bli gravid igjen?

Annonse

Med mine SA har jeg hatt kraftig blødning og sterke smerter, så alt håp er ikke ute for deg enda! Krysser fingrene for deg!

Jeg har forøvrig blitt gravid 1 pp etter 2 SA i første trimester, så det kan gå fort etter en SA.

Jeg hadde ikke sterkere smerter enn ved vanlig mens, men sterkere enn man forbinder med ufarlige blødninger i svangerskapet. Vanlige menssmerter altså, bare at de varte noen dager mer enn ved vanlig mens. Jeg har også hørt om mange som har blitt gravide raskt etter en SA, og at det liksom skal skyldes at kroppen er i gravidemodus ;-)

Begynte å blø igjen nå. Nå er jeg 99 % sikker på at det ikke gikk bra og det er ganske tydelig at kroppen prøver å ordne opp på egenhånd. Det er en merkelig følelse av sorg, selv om jeg ikke fikk vite at jeg var gravid før på onsdag, så er jeg trist. Når ønsket om barn er så sterkt er det sikkert vondt uansett situasjonen 😢

Jeg blødde flere ganger sist jeg gikk gravid, nesten hver dag fra uke 5+6 og til uke 11, og da jeg hadde ultralyd da jeg var ca 9 uker, så de at jeg hadde mistet en tvilling.. Så det kan jo hende at det går bra! (Mistet i uke 16, men det var pga at vannet gikk) Men det er uansett tøft å blø, og ha den sorgen og usikkerheten. Stooor klem til deg <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...