Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #1 Skrevet 25. november 2015 Jeg var to dager på kurs denne måneden. Jeg reiste kvelden før og bodde privat i to netter. (ellers måtte jeg reist hjemmefra litt før kl 05) Kurset var drøyt tre timers kjøretur hver vei fra her jeg bor. Hva er normalt da man er på kurs? Får man betalt for en vanlig dag eller de timene kurset varte pr dag? Får man betalt for reisetiden? Spurte hun på lønn og fikk beskjed om å skrive slik jeg mente... Jeg vil jo ha det jeg har krav på og som er riktig, ikke hva jeg eventuelt måtte mene er riktig i mitt hode. Ble veldig usikker og litt redd for å gjøre noe feil. Hva er vanlig at man får dekket i slike tilfeller? Anonymous poster hash: 27ac3...e88
Gjest Muji81 Skrevet 25. november 2015 #2 Skrevet 25. november 2015 Dette er kurs ift jobb? Det vanlige er å få dekket alt i forbindelse med det. Du må i hvertfall skrive opp reisetid. Jeg ville skrevet for alle dager. Jobben burde strengt talt dekket overnatting for deg hvis kurset var så langt unna.
Gemini77 Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Jeg får aldri overtid for reising. Kun vanlig lønn, men selvfølgelig betalt hotell, tog/bensin, diett.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Dette er kurs ift jobb? Det vanlige er å få dekket alt i forbindelse med det. Du må i hvertfall skrive opp reisetid. Jeg ville skrevet for alle dager. Jobben burde strengt talt dekket overnatting for deg hvis kurset var så langt unna. Ja, det var kurs som jobben ville jeg skulle være med på. Jeg kunne bodd på hotell, men har nær familie rett i nærheten så tenkte at det ble mye billigere for jobben enn at jeg skulle bo på hotell😊 HI Anonymous poster hash: 27ac3...e88
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Jeg får aldri overtid for reising. Kun vanlig lønn, men selvfølgelig betalt hotell, tog/bensin, diett. Men du får vanlig lønn for reisetiden også? Anonymous poster hash: 27ac3...e88
Gemini77 Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 Jeg får aldri overtid for reising. Kun vanlig lønn, men selvfølgelig betalt hotell, tog/bensin, diett.Men du får vanlig lønn for reisetiden også? Anonymous poster hash: 27ac3...e88 Nei, reisingen får man ingneting for. Kun vanlig arbeidstid og dekket reise. Hadde jeg bodd privat hadde jeg ikke fått dekket overnatting selvfølgelig. De dekker utgifter du har.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 Du skal ha betalt for reisetiden. Anonymous poster hash: 4174d...c37
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #8 Skrevet 25. november 2015 Du skal ha betalt for en vanlig arbeidsdag mener jeg. Bor du privat (=sparer jobben for hotellutgifter) har du krav på nattillegg op rundt 400 kr natta. Kjørte du egenbilskal du ha km-godtgjørelse, og de skal dekke alle andre nødvendige kostnader som tog, taxi, osv. Du skal ha fulldøgndiett (710 kr pr døgn, nytt døgn hvis det er 6 timer inn i neste døgn) minus evt de måltidene du fikk på kurset. Hilsen en som jobber med reiseregninger Anonymous poster hash: a3489...5e0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #9 Skrevet 25. november 2015 Du skal ha betalt for en vanlig arbeidsdag mener jeg. Bor du privat (=sparer jobben for hotellutgifter) har du krav på nattillegg op rundt 400 kr natta. Kjørte du egenbilskal du ha km-godtgjørelse, og de skal dekke alle andre nødvendige kostnader som tog, taxi, osv. Du skal ha fulldøgndiett (710 kr pr døgn, nytt døgn hvis det er 6 timer inn i neste døgn) minus evt de måltidene du fikk på kurset. Hilsen en som jobber med reiseregninger Anonymous poster hash: a3489...5e0 Tusen takk! 😚 Anonymous poster hash: 27ac3...e88
Parallellogrammet Skrevet 25. november 2015 #10 Skrevet 25. november 2015 Jeg jobbet i NAV og det var vi noen kommunalt ansatte og noen statlig ansatte. De statlig ansatte fikk lønn fra de reiste hjemnefra, altså betalt for reiseveg. Vi kommunalt ansatte fikk ikke det. Så i praksis kunne gjerne to i bilen ikke ha betalt reiseveg, mens de tre andre fikk betalt. Om du jobber privat er det vel avhengig av arbeidsavtale.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #11 Skrevet 25. november 2015 Du skal ha betalt for en vanlig arbeidsdag mener jeg. Bor du privat (=sparer jobben for hotellutgifter) har du krav på nattillegg op rundt 400 kr natta. Kjørte du egenbilskal du ha km-godtgjørelse, og de skal dekke alle andre nødvendige kostnader som tog, taxi, osv. Du skal ha fulldøgndiett (710 kr pr døgn, nytt døgn hvis det er 6 timer inn i neste døgn) minus evt de måltidene du fikk på kurset. Hilsen en som jobber med reiseregninger Anonymous poster hash: a3489...5e0 Hvis det er staten så stemmer dette, er det privat kommer det helt ann på arbeidsavtalen og eventuell tariffavtale. Anonymous poster hash: 1d2e4...3a9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #12 Skrevet 25. november 2015 Du skal ha betalt for en vanlig arbeidsdag mener jeg. Bor du privat (=sparer jobben for hotellutgifter) har du krav på nattillegg op rundt 400 kr natta. Kjørte du egenbilskal du ha km-godtgjørelse, og de skal dekke alle andre nødvendige kostnader som tog, taxi, osv. Du skal ha fulldøgndiett (710 kr pr døgn, nytt døgn hvis det er 6 timer inn i neste døgn) minus evt de måltidene du fikk på kurset. Hilsen en som jobber med reiseregninger Anonymous poster hash: a3489...5e0 Hvis det er staten så stemmer dette, er det privat kommer det helt ann på arbeidsavtalen og eventuell tariffavtale. Anonymous poster hash: 1d2e4...3a9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #13 Skrevet 25. november 2015 Jobber i staten, men i helsevesenet. Får ikke betalt for å gå på kurs, får kun lønn for den vakten jeg skulle vært på når det er kurs. Får heller ikke betalt for evnt tapt inntekt de dagene som brukes på reise. Får dekket overnatting og transport (her snakker vi buss) Jeg er kursleder og holder kurs. Får heller ikke ekstra betalt for å holde kurs, da dette regnes under "sykepleierens undervisende funksjon".. At jeg legger ned mange timer til planlegging og forberedelser tells ikke.. Anonymous poster hash: c106c...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå