Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #1 Skrevet 24. november 2015 Panelplater ser falske ut. Men det som tar kaka, som virkelig er toppen på latskap, er sånne plater man klistrer opp over kjøkkenbenker, som skal se ut som fliser! Hva er vitsen med å kjøpe noe falskt og billig, som prøver å se ut som noe annet!? Også har vi laminat-gulv. Det ekleste gulvet som finnes. Det også er jo rett og slett plastikk som later som det er treverk. Falskt! Dessuten er det kaldt og ekkelt å gå på. Nei, gi meg ekte materialer i et hus. Mye mer klassisk, holdbart og gir bedre inneklima. Anonymous poster hash: 3f850...936
Anonym bruker Skrevet 24. november 2015 #2 Skrevet 24. november 2015 Det finnes store forskjeller blant laminatgulv. Høytrykkslaminat er av veldig god kvalitet og mye bedre enn billig parkett. Det går faktisk ikke an å se forskjell når det er lagt. Det føles også likt å gå på. Men enig i at billiglaminat er stygt. Det ser billig og falskt ut og er, som du sier, kaldt og hardt å gå på. Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #3 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet. Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt. Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #4 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet.Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt.Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hvilken har dere? Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #5 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet.Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt.Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hvilken har dere? Anonymous poster hash: 26fec...6b9 Det er jeg sannlig ikke sikker på. Mannen som sto for innkjøpet, jeg godkjente bare fargen utifra vareprøver. Men det måtte spesialbestilling hos Byggmakker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #6 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet.Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt.Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hvilken har dere? Anonymous poster hash: 26fec...6b9 Det er jeg sannlig ikke sikker på. Mannen som sto for innkjøpet, jeg godkjente bare fargen utifra vareprøver. Men det måtte spesialbestilling hos Byggmakker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Som giver hadde jeg blitt vanvittig lei meg og sint hvis jeg ga en gave som gikk rett i søpla eller gitt bort til første og beste. Så vannvittig respektløst. Hvis derimot gaven ble byttet eller solgt for å kjøpe noe annet er det greit. For gave-bomerter kan alle gå på. Anonymous poster hash: 4a83b...af4
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #7 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet.Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt.Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hvilken har dere? Anonymous poster hash: 26fec...6b9 Det er jeg sannlig ikke sikker på. Mannen som sto for innkjøpet, jeg godkjente bare fargen utifra vareprøver.Men det måtte spesialbestilling hos Byggmakker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Som giver hadde jeg blitt vanvittig lei meg og sint hvis jeg ga en gave som gikk rett i søpla eller gitt bort til første og beste. Så vannvittig respektløst.Hvis derimot gaven ble byttet eller solgt for å kjøpe noe annet er det greit. For gave-bomerter kan alle gå på. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Tror du skrev i feil tråd Mente du kjole-tråden? Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #8 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet.Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt.Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hvilken har dere? Anonymous poster hash: 26fec...6b9 Det er jeg sannlig ikke sikker på. Mannen som sto for innkjøpet, jeg godkjente bare fargen utifra vareprøver. Men det måtte spesialbestilling hos Byggmakker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Som giver hadde jeg blitt vanvittig lei meg og sint hvis jeg ga en gave som gikk rett i søpla eller gitt bort til første og beste. Så vannvittig respektløst. Hvis derimot gaven ble byttet eller solgt for å kjøpe noe annet er det greit. For gave-bomerter kan alle gå på. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Og hvorfor i huleste hoppet dette svaret inn på denen tråden???? Var en helt annen tråd jeg var inne på og svart på. Den om å selge en gave. Mystisk... Anonymous poster hash: 4a83b...af4
Syngensang Skrevet 25. november 2015 #9 Skrevet 25. november 2015 I mitt hus har vi berre material som er det det gjev seg ut for å vere, likar ikkje "liksomtre" og "lateflisar" eg. Men at andre har det får vere deira val, eg tenkjer ikkje noko negativt om verken deg eller smaken din om du har laminat på golvet ditt altså! Mest sannsynlig tenkjer eg ikkje over det i det heile.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #10 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet. Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt. Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hjelper ikke, det er falskt. Anonymous poster hash: 3f850...936
Anonym bruker Skrevet 25. november 2015 #11 Skrevet 25. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet. Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt. Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hjelper ikke, det er falskt. Anonymous poster hash: 3f850...936 Men du hadde ikke visst at det var "falskt" så da er det egentlige ikke noe å bry seg om. Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 I mitt hus har vi berre material som er det det gjev seg ut for å vere, likar ikkje "liksomtre" og "lateflisar" eg. Men at andre har det får vere deira val, eg tenkjer ikkje noko negativt om verken deg eller smaken din om du har laminat på golvet ditt altså! Mest sannsynlig tenkjer eg ikkje over det i det heile. Samme tanke hadde vi her i Huset. Men nå, etter 8 år, har vi byttet alle parkettgulvene i første etasje til det de kaller dyr laminat. Loftetasjen holder fortsatt. Parkett er fint og alt det der, men du kommer ikke bort i fra at den blir veldig fort stygg. Vi hadde valget om å slipe eller bytte gulvene. En del dyrere å bytte, men da er gulvene holdbare etterpå. Vi har et hus som blir mye brukt av barn, nabobarn og voksne osv. Og da holder det ikke med parkett. Anonymous poster hash: 61c61...a3a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 Jeg forstår det om du velger heltre til gulv Hi, men har du parkett er det ikke mye fint. Da er det bedre med ordentlig god laminat. Det er så stygt med den ripete og missfargete parketten mange har. Gjerne av den billige typen til 200-300 kr kvm. Anonymous poster hash: 54343...860
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 Parketten vår er så hakkete og stygg. Hadde gladelig valgt laminatgulv!! Anonymous poster hash: a6364...cc7
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Ooops... Vi har fliser på badet som ligner trefjøler... Det er flis, men ligner på tre.. Altså, de ligner ikke på flis. 😱Svindyre var de også. 🤑 Hva sier dere om det da? 😂😂😂 Anonymous poster hash: 976ce...446
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #16 Skrevet 26. november 2015 Er man kvalitetsbevisst og har god, klassisk smak, velger man naturlige EKTE marerialer. Man kan kjøpe mye svindyr dritt. Ofte er den svindyre dritten det som blir utdatert og 'harry' først. Og ikke fortell meg at noen som helst laminat føles like lunt som heltregulv. Anonymous poster hash: 3f850...936
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #17 Skrevet 26. november 2015 Ooops... Vi har fliser på badet som ligner trefjøler... Det er flis, men ligner på tre.. Altså, de ligner ikke på flis. 😱Svindyre var de også. 🤑 Hva sier dere om det da? 😂😂😂 Anonymous poster hash: 976ce...446 Da lurer jeg på hva du tenkte da du valgte å ha plastikk som later som det er treverk på badet ditt? Anonymous poster hash: 3f850...936
sug lut Skrevet 26. november 2015 #18 Skrevet 26. november 2015 Da har du ikke testet laminat av god kvalitet.Vi har laminat i hele huset. Svindyr, men verdt det. Ser ut som parkett, kjennes som parkett, men tåler alt.Guttungen sto og slo med ku-jern i gulvet uten at det ble merker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Hvilken har dere? Anonymous poster hash: 26fec...6b9 Det er jeg sannlig ikke sikker på. Mannen som sto for innkjøpet, jeg godkjente bare fargen utifra vareprøver. Men det måtte spesialbestilling hos Byggmakker. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 Som giver hadde jeg blitt vanvittig lei meg og sint hvis jeg ga en gave som gikk rett i søpla eller gitt bort til første og beste. Så vannvittig respektløst. Hvis derimot gaven ble byttet eller solgt for å kjøpe noe annet er det greit. For gave-bomerter kan alle gå på. Anonymous poster hash: 4a83b...af4 For ikke å snakke om tråd-bommerter.
**venter** Skrevet 26. november 2015 #19 Skrevet 26. november 2015 Vi har noe enda verre, grisedyr vinylplank som later som det er treverk. Deilig å gå på da, tåler en haug og ser i hvert fall finere ut enn mange laminat og parkettgulv.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #20 Skrevet 26. november 2015 Ooops... Vi har fliser på badet som ligner trefjøler... Det er flis, men ligner på tre.. Altså, de ligner ikke på flis. 😱Svindyre var de også. 🤑 Hva sier dere om det da? 😂😂😂 Anonymous poster hash: 976ce...446 Da lurer jeg på hva du tenkte da du valgte å ha plastikk som later som det er treverk på badet ditt? Anonymous poster hash: 3f850...936 Er flis plastikk?? 446 : jeg synes det er fint! Har lyst på tregulv på badet selv siden det ser så stilig ut. Men siden det er beget upraktisk på et BAD, tenker jeg også på å kjøpe fliser som ser ut som tre Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #21 Skrevet 26. november 2015 Er man kvalitetsbevisst og har god, klassisk smak, velger man naturlige EKTE marerialer. Man kan kjøpe mye svindyr dritt. Ofte er den svindyre dritten det som blir utdatert og 'harry' først. Og ikke fortell meg at noen som helst laminat føles like lunt som heltregulv. Anonymous poster hash: 3f850...936 Har du heltre gulv? Vi snakker om at dyr laminat kjennes ut som parkett. De færreste her har vel heltre. De som skriker om ekte materialer har sikkert "bare" parkett. Vi hadde flott heltregulv i den forrige leiligheten vår. Den var veldig fin og likte den godt. Men guri så fort det ble hakk og merker i den! Bare mobilen falt ned var det kommet et nytt merke. Så etter tre år i den leiligheten var ikke gulvet så fint lenger. Siden jeg ikke gidder (eller har råd) til å slipe gulvet hvert tredje år, velger jeg heller flott laminat som holder. Da kan ungene herje uten at jeg trenger å bekymre meg for gulvet. Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #22 Skrevet 26. november 2015 PS, nettopp fordi jeg er kvalitetsbevisst kjøper vi dyr kvalitetslaminat i stedet for billig parkett. Ja, man kan få parkett billigere, men til en elendig kvalitet. Anonymous poster hash: 26fec...6b9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #23 Skrevet 26. november 2015 Er man kvalitetsbevisst og har god, klassisk smak, velger man naturlige EKTE marerialer. Man kan kjøpe mye svindyr dritt. Ofte er den svindyre dritten det som blir utdatert og 'harry' først. Og ikke fortell meg at noen som helst laminat føles like lunt som heltregulv. Anonymous poster hash: 3f850...936 Har du heltre gulv? Vi snakker om at dyr laminat kjennes ut som parkett. De færreste her har vel heltre. De som skriker om ekte materialer har sikkert "bare" parkett. Vi hadde flott heltregulv i den forrige leiligheten vår. Den var veldig fin og likte den godt. Men guri så fort det ble hakk og merker i den! Bare mobilen falt ned var det kommet et nytt merke. Så etter tre år i den leiligheten var ikke gulvet så fint lenger. Siden jeg ikke gidder (eller har råd) til å slipe gulvet hvert tredje år, velger jeg heller flott laminat som holder. Da kan ungene herje uten at jeg trenger å bekymre meg for gulvet. Anonymous poster hash: 26fec...6b9 Jeg er ikke redd for hakk og riper, det viser bare at ekte mennesker har bodd i huset. Mye heller det, enn plast og falskhet. Anonymous poster hash: 3f850...936
Syngensang Skrevet 27. november 2015 #24 Skrevet 27. november 2015 I mitt hus har vi berre material som er det det gjev seg ut for å vere, likar ikkje "liksomtre" og "lateflisar" eg. Men at andre har det får vere deira val, eg tenkjer ikkje noko negativt om verken deg eller smaken din om du har laminat på golvet ditt altså! Mest sannsynlig tenkjer eg ikkje over det i det heile. Samme tanke hadde vi her i Huset. Men nå, etter 8 år, har vi byttet alle parkettgulvene i første etasje til det de kaller dyr laminat. Loftetasjen holder fortsatt. Parkett er fint og alt det der, men du kommer ikke bort i fra at den blir veldig fort stygg. Vi hadde valget om å slipe eller bytte gulvene. En del dyrere å bytte, men da er gulvene holdbare etterpå. Vi har et hus som blir mye brukt av barn, nabobarn og voksne osv. Og da holder det ikke med parkett. Anonymous poster hash: 61c61...a3a Vi har furugulv, noko nytt og noko gammal vi har pussa ned, blir fort hakk og riper i det, men syns ikkje det gjere noko, beisa med hvitaktig beis og lakka med matlakk. Om 20 år kan vi slipe det ned igjen om vi syns det er nødvendig.;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå