Gå til innhold

Trenger råd og hjelp

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg er en 20år gammel jente som for en drøy måned siden fant ut at jeg er gravid. Er nå 8+3 uker på vei. 
Helt siden jeg fant ut om graviditeten har jeg vært fryktelig i tvil om hva jeg skal gjøre. Det var på ingen måte planlagt, da jeg hele tiden har gått på p-piller. Jeg bor fortsatt hjemme hos foreldrene mine, jobber fulltid i barnehage for å spare penger til leilighet, reiser(som jeg hadde planlagt å gjøre neste år) osv. Barnefaren er lite inne i bildet, dette fordi vi i utgangspunktet har hatt et turbulent forhold og etter jeg fant ut om graviditeten har han trekt seg unna. 

For omtrent to år siden gikk jeg gjennom en provosert abort. Dette gikk så hardt inn på meg at jeg trengte psykologhjelp en god stund etter det. Å ta abort var noe jeg syns var grusomt, men likevel følte jeg på det tidspunktet at jeg ikke hadde noe annet valgt på grunn av ytre påvirkninger. Denne gangen har jeg har valgt å fortelle det til så få personer som mulig, kun min mor(som støtter meg uansett valg), bf og fastlege vet om graviditeten per idag. Dette fordi jeg både har vært redd for andres reaksjoner og at jeg har ønsket minimal påvirkning fra andre i og med at jeg har dårlige erfaringer fra tideligere. 

Slik jeg ser situasjonen er ikke dette et ideelt tidspunkt å få en baby, likevel er tanker på å fjerne det veldig vanskelig. Jeg har bestilt time til abort 2. desember, dette fordi jeg ønsker en "frist" til å bestemme meg. Akkurat nå er jeg utrolig usikker. Jeg vet med meg selv at jeg er i stand til å taklet dette, men jeg er også klar over at dette vil skape utfordinger som jeg kanskje ikke kan forestille meg akkurat nå. 
Derfor lurer jeg på om dere kan hjelpe meg? Kom gjerne med råd eller personlige erfaringer. Jeg vet at valget kun er mitt, men det er alltid bra å høre andres synspunkter også :) 

Anonymous poster hash: 1e29f...f48

Fortsetter under...

Kjære deg, dette er et valg du må ta selv. Men siden du spør om erfaring, her kommer min. Jeg har en sønn, han er 20 år, akkurat så gammel som deg. Jeg var 16. Han er mitt livs lys og store stolthet 😍 aldri angret et sekund på at jeg beholdt han. Klart er det tøft, men kjærligheten overvinner det meste. Lykke til!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...