Gå til innhold

Blir man tvingt til å føde i seteleie? Ahus 🏥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk velge selv, men dette var på Ullevål. De sier at vaginal fødsel er det beste uansett om det er seteleie, men jeg har til gode å høre om en problemfri setefødsel.

Vel, da skal du få høre om mine to setefødsler. Problemfrie begge to. Fødte uten smertestillende, så vondt gjorde det, men likevel en fantastisk opplevelse! Vil anbefale andre å gjøre det så lenge bekkenet er stort nok for babyen. Følte meg godt ivaretatt av helsepersonell. Sydde to "pyntesting" på førstemann og trengte ikke et eneste sting på nummer to. Babyene var gjennomsnittlig i størrelse med hodeomkrets på 37. Dette var på Ahus.

Anonymous poster hash: 33c83...63e

Jeg hadde også en helt problemfri setefødsel, det hadde også min barselvenninne. Begge var førstegangs. Svigermor fødte sitt 2 barn i seteleie, problemfritt det også 😊

Anonymous poster hash: 2b3fb...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk KS pga seteleie på Ullevål. Dvs jeg ble anbefalt å føde vaginalt fordi jeg er i god form, lett, føder små barn og hadde enkle, raske fødsler bak meg. Jeg ville absolutt ikke ha KS pga ldelagt underliv, eller annet som hadde med min kropp å gjøre, tvert imot. Et KS er en større påkjenning på kropp og på rehabilitering enn en vanlig fødsel. Men risikoen for oksygenmangel øker med setefødsel, og risikoen for haste/katastrofesnitt er på 20-40 %(ulike studier) med de farer det medfører for barnet. Jeg ville ikke føde i sete pga dette, og legen på Ullevål sa at de ikke ville tvinge noen til setefødsel som ikke ville.

Anonymous poster hash: 04e91...c9a

Skrevet

Jeg lurer på det samme, men jeg har fødeplass på Riksen. Noen som vet?

Jeg skal føde på Riksen og har fått innvilget planlagt KS. De tvinger ingen til å føde vaginalt så lenge man har gode argumenter for å slippe. De vil gjerne prøve å overtale deg til å gå til samtaler for å få deg til å endre mening, men det er bare å være steinhard og stå på kravet ditt om KS så gidder de ikke ta den fighten.

Anonymous poster hash: 0c651...82f

Skrevet

Til HI, jeg mente aldri å insinuere at ikke du bør ha ks, bare så det er sagt.

Anonymous poster hash: aff71...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...