Gå til innhold

Finnes det sunne pølser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruppepress, de andre foreldrene i barnehagen sender med pølser når de har grilledager (noe de ofte har) i barnehagen, og da vil såklart mitt barn ha pølse. Noe jeg egentlig ikke ønsker å gi. Men finnes det noen sunne versjoner? Noe som ligner på pølser? (Ikke sånn soyadritt, da ;) ).

Anonymous poster hash: 4b62f...41a

Skrevet

Grøstad gris har økologiske pølser med så høyt kjøttinnhold som er mulig ift at det faktisk er ei pølse. Nå er ikke jeg så redd for fett da, så vil anse disse som noe av det bedre på pølsefronten. Helsemyndighetene vil vel helst se magre kylligpølser som sunnest 😬

Anonymous poster hash: 2dc55...a13

Skrevet

Grøstad gris har økologiske pølser med så høyt kjøttinnhold som er mulig ift at det faktisk er ei pølse. Nå er ikke jeg så redd for fett da, så vil anse disse som noe av det bedre på pølsefronten. Helsemyndighetene vil vel helst se magre kylligpølser som sunnest Anonymous poster hash: 2dc55...a13

finnes det økologiske kyllingpølser, da?

Grøstad kan jeg gå god for ja :) har besøkt gården. Og de er flinke der. De kan vel fryses?

Skrevet

Holte har vel? Vi er veldig glade i provance-pølsa til grøstad, funker også veldig fint å tre på spidd med grønnsaker mellom bitene, da blir det jo sunnere ;) Har frosset de, og det har de tålt fint!

Anonymous poster hash: 2dc55...a13

Skrevet

Hvordan sunn? Økologisk? Mindre salt? Eller mindre fett? Kanskje kalkunpølse? Selv foretrekker jeg Gildes ekte kjøttpølser når vi skal spise pølser. Sikkert både for feite og for salte, men de smaker slik en pølse skal smake. Har prøvd andre varianter men de er gjerne både tørrere og lite gode.

Skrevet

Hva legger di i at pølsene skal være sunne da? De fleste pølser er helt greie å spise av og til selv om pølsene ikke alene gir deg alle næringsstoffene du trenger. Det er det jo uansett få matvarer som gjør. (Det nærmeste må være en blanding av innmat og kål)

Anonymous poster hash: 93020...1e2
Skrevet

Sunn som i lite fett, mye kjøtt, lite salt.

Skrevet

god og mager og kyllingpølser er bedre enn vanlige,men om det er så sunt er vel heller tvilsomt,men mye bedre enn vanlige i alle fall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...