Gå til innhold

Hvor ofte kjøper dere klær til barna deres. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 barn selv. Lurer på hvor ofte dere kjøper nye klær. Trenger ikke være mye av gangen.

Grunnen til at jeg spørre er at har ei hente og lyst å legge inn nå i vaner hvor ofte nye klær kjøpes. Kommer en tid med mas om nye klær ofte.

Hun er nå bare 5 år. Tenker rutiner fint å få inn.

Anonymous poster hash: ada41...e72

Skrevet

Mine er tre og fem. Kjøper ved behov, kanskje en gang i mnd. Ofte bare en liten ting her og der. Men de får de ikke overrakt sånn høytidelig, jeg bare legger det i skapet. Kjøper stort sett bare til eldstemann da. Yngste arver alt, og synes det er topp foreløpig. Ellers prøver vi å "samle opp" til jul og bursdag, så det faktisk er noe de trenger når slekta spør.

Skrevet

De får nye klær når de vokser ut av eller har slitt ut det de har.

En måned kan jeg kjøpe 3 bukser til 6-åringen fordi det plutselig er hull i knærne på alle hun har, men så kan det gå 2 mnd uten at jeg kjøper noenting

De to eldste på 12 og 15 år fikk en bunke med klær til skolestart i august (2-3 t-skjorter, et par bukser og 2-3 gensere). Ingen av de har fått noe etter det. Eller forresten, jeg kjøpte en pakke sokker til eldste da vi var på høstferie for han hadde glemt å pakke sokker.

Anonymous poster hash: 5d7a6...e34

Skrevet

Kjøper ved behov :-)

Blir ofte enten en storhandel en gang vært halvår, eller små plagg underveis hvis det trengs.

Anonymous poster hash: 52f8b...497

Skrevet

Ofte... elsker små søte barneklær og kjøper nok litt mer enn de trenger🙊

Anonymous poster hash: 62932...cde

Skrevet

Ganske ofte, gjerne flere ganger i mnd, men som regel 1 eller 2 plagg om gangen, når jeg kommer over noe de trenger eller jeg har lyst til å kjøpe. I dag kjøpte jeg hansker til 4-åringen f.eks. I forrige uke fikk han nye sokker. ;)

Anonymous poster hash: b0406...6da
Skrevet

Jeg syns det nesten er noe hver uke som de trenger og så kommer det jeg vil kjøpe i tillegg utenom.

De er 7 og 10 år.

Anonymous poster hash: 75b84...ac6
Skrevet

Egentlig uhyre sjeldent. Jeg syns barna trenger nye klær ganske så sjeldent jeg. De er barneskolebarn.

Skrevet

Jeg har en liten gutt, og har ingen rutiner. Vi kjøper noe nytt når han trenger det. Da han var bitteliten kjøpte jeg masse tøy fordi det var gøy, men ettersom han vokser koster jo tøyet mer, og jeg har fått ett litt mer edruelig forhold til det hele. Det blir nok shopping uansett. Tror ikke jeg hadde tenkt på å lage rutiner for dette - men så var jo ikke jeg noen shoppingglad tenåring heller..

Anonymous poster hash: 38b2d...465
Skrevet

Ved behov. På babyen går det litt hun vokser fort utav en størrelse, men brødrene på 6 og8 holder lenge på klærne. Kjøpte vel noen bukser forrige måned i tillegg til vinterjakker. Ellers er det lenge siden.

Anonymous poster hash: 48b62...a4b

Skrevet

Er selger for me&i så dessverre altfor ofte.

Kjøper også en del brukt og mye på salg.

Ligger stort sett en sesong foran så betaler sjelden fullpris på noe.

Ungene har alt for mye klær.

Gitt bort og solgt en del i det siste.

Anonymous poster hash: cc971...ccf

Skrevet

Når det trengs.. Mest ved sesongskifte, eller en naturlig vokseperiode. Nå holder eldste på å vokse ut av 110 og 116, så en del av klærne må fornyes.. Han hoppet igrunn over 116, og rett på 122..

Anonymous poster hash: 6a352...e01
Skrevet

3 barn, hamstrer på salg. Kjøper lett klær de kan bruke 1 år senere. Barn 8 år 7 år og 2 år. Vi sparer masse på å hende på salg, og leve nøkternt . Så jeg kan være hjemme . 😊😊 De 2 eldste vet vi ike har økonomi til å handle til fullpris. De syns det er veldig kjekt at mamma alltid er hjemme. Er det spesielt klær de ønsker seg, bruker de å ønske seg til jul /bursdag om mulig.

Anonymous poster hash: 1d060...860

Skrevet

har en sønn, og kjøper nok klær ganske ofte,hvis jeg ser noe jeg liker, ikke i november,desember og januar for da har jeg mindre penger ( før selvsagt litt klær i julegave da ) har ikke mindre penger egentlig,men er mer regninger disse månedene og da må andre ting prioteres enn det jeg vil kjøpe

Skrevet

Har fire barn og det kjøpes noe i alle fall ukentlig. Jeg elsker å raide nettet etter kupp og ender opp med å bestille mer enn de trenger, ofte ting som hverken er gode kupp eller på salg. Men det er ikke slik at noe ligger ubrukt, og de er fine/kule i tøyet. Syns det hadde vært vanskelig å lage en annen rutine på det. De vil helst slippe å være med å handle, så nettet er praktisk, og de vokser i rykk og napp, sesongene skifter raskt og de trenger stadig noe nytt med tanke på aktiviteter og anledninger. 

Skrevet

Har fire barn og det kjøpes noe i alle fall ukentlig. Jeg elsker å raide nettet etter kupp og ender opp med å bestille mer enn de trenger, ofte ting som hverken er gode kupp eller på salg. Men det er ikke slik at noe ligger ubrukt, og de er fine/kule i tøyet. Syns det hadde vært vanskelig å lage en annen rutine på det. De vil helst slippe å være med å handle, så nettet er praktisk, og de vokser i rykk og napp, sesongene skifter raskt og de trenger stadig noe nytt med tanke på aktiviteter og anledninger.

Men så kan vel også du karakteriseres som en storshopper 😊

Anonymous poster hash: ff550...596

Skrevet

Ofte og mye. Snart 4 barn og de har myye klær, både inneklær og yttertøy. Handler mye på nettet, men også mye i butikk.

Skrevet

Har en jente på 8,5 og en gutt på snart 10 år. Stort sett er det ved skifte av sesonger, vår og vinter. Har unger som ikke vokser så veldig fort, så det er ikke snakk om å bytte ut mye om gangen. Som regel brukes jakker ol minst to sesonger.

Skrevet

Har 3 barn selv. Lurer på hvor ofte dere kjøper nye klær. Trenger ikke være mye av gangen.

Grunnen til at jeg spørre er at har ei hente og lyst å legge inn nå i vaner hvor ofte nye klær kjøpes. Kommer en tid med mas om nye klær ofte.

Hun er nå bare 5 år. Tenker rutiner fint å få inn.

Anonymous poster hash: ada41...e72

Mine barn får klær når de trenger det. I perioder vokse de mye og trenger mer, andre tider holder klærne lengre. Kommer selvsagt også an på hva slags klær man kjøper (billig dritt eller kvalitet).

Skrevet

2 ganger i året. Kjøper inn alt de trenger for hver sesong.

Anonymous poster hash: 8dba4...694

Skrevet

Kjøper når de trenger nytt, men nå er de 8 og 10. De vokser ikke så fort, men noe nytt trenger de jo nå og da. Spessielt sokker har en tendens til å forsvinne. Vi kjøper ikke klær hver måned, men kanskje omtrent 6 ganger i året.

Anonymous poster hash: 667e3...71b
Skrevet

Har ei på nesten 3 og i hele år har jeg ikke kjøpt annet enn sokker og truser. Alt annet arves

Anonymous poster hash: 0c76b...28e
Skrevet

Det er ikke noe fast system på det egentlig, men i snitt kjøper jeg nok noe til de omtrent 2 ganger I måneden. I blant går det lenger tid mellom og i blant kjøper jeg kanskje noe 5 ganger i måneden. Jeg kjøper oftere noe til den yngste fordi hun vokser fortere (1 og 8 år gamle jenter). Jeg kjøper ikke unødvendig mye klær og lite pybteklær, men har to aktive jenter som er mye ute og kjøper derfor mye ull og utetøy, de har blant annet to sett utetøy/dresser hjemme og et sett i barnehage/skole. Handler mye på salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...