Gå til innhold

Matheo og mellomnavn

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for navnet Matheo, og vil gjerne ha et mellomnavn i tillegg. Vanskelig navn å finne navn til siden vi synes Matheo er "mye" i seg selv, men vi he bestemt oss for Emil (altså Emiiiil, ikke som Emil i Lønneberget) eller Emilian. Men vi er litt redd det fort blir til at vi kun bruker det første navnet. Noen her som har Matheo + er navn som har erfaring på om begge blir brukt eller kun det ene?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144248079-matheo-og-mellomnavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er (til nå) enige om et av de to, ja. Men er veldig usikre på om vi i det hele tatt skal ha noe i tillegg til Matheo, spesielt hvis det blir til at vi kun bruker Matheo.

Hvis dere bare skal bruke Matheo hadde jeg ikke valgt to navn. Spar Emil eller Emilian til eventuelt en ny baby☺

Matheo er nydelig alene, synes det er vanskelig og velge et mellomnavn, det passer ikke de navnene dere har.

Men skal prøve og gi dere noen,selvom jeg ikke synes det passer heller :) 

Matheo Alexander

Matheo Leander

Matheo Benjamin

Matheo Christoffer

Matheo Johannes

Matheo Martinius

Matheo Cornelius

Matheo Andreas

Matheo Johan

Matheo Sakarias

Matheo Tobias

Matheo Oliver

Vi er (til nå) enige om et av de to, ja. Men er veldig usikre på om vi i det hele tatt skal ha noe i tillegg til Matheo, spesielt hvis det blir til at vi kun bruker Matheo.

Hvis dere bare skal bruke Matheo hadde jeg ikke valgt to navn. Spar Emil eller Emilian til eventuelt en ny baby☺

Er derfor vi er i tvil, hvis vi bare bruker Matheo så kan vi like godt droppe Emil/Emilian. Derfor var jeg ute etter flere som har Matheo + mellomnavn for erfaringer om de faktisk bruker begge navna ☺️

Annonse

Jeg tror ihvertfall at Matheo Emilian neppe blir omtalt ved begge navn til daglig. Det blir altfor langt til å bruke hele tiden.

I tillegg må jeg si at kombinasjonen ble litt too much for meg.

Ville helt klart valgt bare Matheo eller Matheo Emil - uansett om dere da bruker ett eller begge navn i dagligtale.

Anonymous poster hash: 05066...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...