Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #1 Skrevet 23. november 2015 Jeg eier en gammel låve/løe der vi oppbevarer litt av hvert som vi ikke har bruk for så ofte. Jeg er bare innom noen ganger i året. I helgen var jeg der for å se etter noen gamle møbler og opplever at låven er stappfull av alt mulig rart. Det gikk faktisk ikke an å komme lengre inn enn en meter fra døra. Av det jeg kunne se er det mest gamle møbler og hvitevarer, en del spirtsutstyr (sykler, ski, akebrett ol) + esker og søplesekker som jeg ikke har sjekket innholdet i. Jeg aner ikke hvem som har satt det der. Hva kan jeg gjøre med det? Har jeg lov å selge det som har verdi og kaste resten? Anonymous poster hash: 95a97...f2c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #2 Skrevet 23. november 2015 Den er vel låst, så de som har satt fra seg ting der må vel ha nøkkel for å komme inn? Noe du kanskej burde vite hvem er....Ville først og fremst sjekket opp i det, før jeg begynte å selge unna andres ting Anonymous poster hash: f66f4...42a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #3 Skrevet 23. november 2015 Ligger låven langt unna der du bor? Ligger den øde til, uten hus i nærheten? Det pleier jo å være et hus på gården også tenker jeg, har du spurt de som bor der hvis det er noen som bor der? Anonymous poster hash: d120c...e46
Himmel og hav Skrevet 23. november 2015 #4 Skrevet 23. november 2015 Jeg ville ha sjekket i noen esker/ poser etter navnelapper på tøy eller annet som kan gi en formening om hvem som kan ha satt ting der. Kanskje spurt meg litt for, spurt på fb el. Sjekk at ikke noen har spurt f. eks foreldrene dine om de kan lagre ting midlertidig.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #5 Skrevet 23. november 2015 Den er vel låst, så de som har satt fra seg ting der må vel ha nøkkel for å komme inn? Noe du kanskej burde vite hvem er....Ville først og fremst sjekket opp i det, før jeg begynte å selge unna andres ting Anonymous poster hash: f66f4...42a Nei, den er ikke låst. Anonymous poster hash: 95a97...f2c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #6 Skrevet 23. november 2015 Finn.no next Anonymous poster hash: acb1d...15f
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #7 Skrevet 23. november 2015 Ligger låven langt unna der du bor? Ligger den øde til, uten hus i nærheten? Det pleier jo å være et hus på gården også tenker jeg, har du spurt de som bor der hvis det er noen som bor der? Anonymous poster hash: d120c...e46 Den ligger på gården der vi bor, men et stykke bort fra tunet. Det er ikke noen som bor slik til at de ser den, men den ligger ganske nær en vei som brukes en del for å komme seg opp i marka, både med bil, sykkel og på beina. Anonymous poster hash: 95a97...f2c
Pengetreet Skrevet 23. november 2015 #8 Skrevet 23. november 2015 Sett lås på døra, rette eier vil nok ta kontakt da
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #9 Skrevet 23. november 2015 Skaff deg lås! Du vet at åpne, øde låver er et yndet sted for langere å gjemme unna narkotika? Anonymous poster hash: 825b9...efc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #10 Skrevet 23. november 2015 Hadde kontaktet politiet. Kan være tyvegods Anonymous poster hash: 87ca4...cdf
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #11 Skrevet 23. november 2015 Sett lås på døra, rette eier vil nok ta kontakt da Muligens, men hvor lenge må jeg eventuelt la det gå før jeg begynner å rydde og hva gjør jeg om noen dukker opp og vil ha tingene? Kan jeg kreve husleie i etterid? Egentlig er jeg mest bekymret for om de som eier tingene da bare vil bryte opp døra, ta med seg det som har verdi og la meg sitte igjen med regning på døra og det søplet de ikke vil ha. Anonymous poster hash: 95a97...f2c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #12 Skrevet 23. november 2015 Kanskje du kan ringe politiet og høre hva du kan gjøre med det? Si at tingene må ut NÅ, og spør om du kan kvitte deg med det sånn uten videre når det står i ditt hus? Kanskje de vil komme og sjekke om det er tyvgods. Anonymous poster hash: d120c...e46
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #13 Skrevet 23. november 2015 Sett lås på døra, rette eier vil nok ta kontakt da Muligens, men hvor lenge må jeg eventuelt la det gå før jeg begynner å rydde og hva gjør jeg om noen dukker opp og vil ha tingene? Kan jeg kreve husleie i etterid?Egentlig er jeg mest bekymret for om de som eier tingene da bare vil bryte opp døra, ta med seg det som har verdi og la meg sitte igjen med regning på døra og det søplet de ikke vil ha. Anonymous poster hash: 95a97...f2c Ring onkel P og spør hvordan du skal forholde deg til dette? Anonymous poster hash: 337ed...696
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #14 Skrevet 23. november 2015 Hadde kontaktet politiet. Kan være tyvegods Anonymous poster hash: 87ca4...cdf Her er det mye volum og liten verdi. Det er ikke mange tyver som gidder stjele omer 10 år gamle brukte hvitevarer, nedsittede sofaer ol :-). Det ser mer ut som om noen lagrer sakene sine i påvente av å skulle flytte eller noe sånt. Anonymous poster hash: 95a97...f2c
Pengetreet Skrevet 23. november 2015 #15 Skrevet 23. november 2015 Sett lås på døra, rette eier vil nok ta kontakt da Muligens, men hvor lenge må jeg eventuelt la det gå før jeg begynner å rydde og hva gjør jeg om noen dukker opp og vil ha tingene? Kan jeg kreve husleie i etterid? Egentlig er jeg mest bekymret for om de som eier tingene da bare vil bryte opp døra, ta med seg det som har verdi og la meg sitte igjen med regning på døra og det søplet de ikke vil ha. Anonymous poster hash: 95a97...f2c Video overvåking? Skitet selvfølgelig. Noen mennesker har virkelig frekkhetens nådegave
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #16 Skrevet 23. november 2015 Bål? Hadde glatt satt fyr på det som kan brennes, og lagt ut resten til gratis avhenting på finn. Anonymous poster hash: 337ed...696
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #17 Skrevet 23. november 2015 Sett lås på døra, rette eier vil nok ta kontakt da Muligens, men hvor lenge må jeg eventuelt la det gå før jeg begynner å rydde og hva gjør jeg om noen dukker opp og vil ha tingene? Kan jeg kreve husleie i etterid? Egentlig er jeg mest bekymret for om de som eier tingene da bare vil bryte opp døra, ta med seg det som har verdi og la meg sitte igjen med regning på døra og det søplet de ikke vil ha. Anonymous poster hash: 95a97...f2c Video overvåking? Skitet selvfølgelig. Noen mennesker har virkelig frekkhetens nådegave Det er ikke strøm der, men det hadde vært fristende. Får vel ta en telefon til politiet og spørre. Regner bare med at det blir en lengteklig prosess. Anonymous poster hash: 95a97...f2c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #18 Skrevet 23. november 2015 Jeg ville tatt en telefon til politiet, for det kan være tyvegods, selv om du ikke syns tingene var fine.. Ellers kan de sikkert fortelle hvordan du skal forholde deg til dette.. Anonymous poster hash: ac027...d64
soleia Skrevet 23. november 2015 #19 Skrevet 23. november 2015 Det kan ikkje vere nokon slektningar som føler dei har litt eigarskap i denne låven, type har vakse opp på garden og tenkjer at låven berre står der utan å vere i bruk? (dei skulle uansett ha spurt) Kan den tidlegare eigaren av garden ha fått vite om dette? -evt sjekke eskene om det finnes hint i dei? Ellers hadde eg vel kontakta politiet.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #20 Skrevet 23. november 2015 Vi hadde ett lignende problem. Vi hadde kjøpt og overtatt ett hus hvor det var en løe på tomta. Huset måtte pusses opp i alle rom før vi kunne flytte inn, så vi pusset opp før vi flyttet inn. En måned etter vi hadde overtatt skulle vi få en leveranse med gipsplater og den telte vi at vi skulle oppbevare i løa for å slippe å ha den inne og i veien. Da sambo skulle åpne porten for å få inn platene var det låst og nøkkelen til hengelåsen passet ikke, selv om vi hadde kjøpt låsen selv. Endte med at sambo tok et kubein og røsket av hele låsefestet og åpnet porten. Det var smekkfult der inne! Løa var tom når vi overtok og den var stappet full og låsen vår lå rett innenfor, avklipt. Vi kjente igjen det som var der. Det meste var ting tidligere eier hadde i huset da vi kjøpte det. Sambo ringte med en gang tidligere huseier og krevde forklaring på hvorfor han hadde klipt av låsen, brutt seg inn og tatt seg til rette og fylt opp løå vår med sitt rot. Vel.. Fyren ble drit forbanna over at sambo var så frekk over å bli sint, ha satt lås på løa og at sambo krevde at han kom på timen og fjernet hver eneste lille ting, for han var født og oppvokst i det huset, faren hans hadde bygd både huset og løa og det gav han full rett til å bruke løa som han selv ville, selv om han hadde solgt det... Sambo truet med stort bål i Hagen om han ikke kom, og da han ikke kom ringte han politiet og spurte om han kunne gjøre dette uten at noe ville skje mot oss. NEI, det kunne vi ikke! Selv om det var på vår eiendom var tingene annenmanns eie og vi kunne bli anmeldt for hærverk om vi gjorde det. Vi kunne heller ikke selge det, kaste det eller sette det ut. Eneste måten var å anmelde fyren for innbrudd og ulovlig oppbevaring/forsøpling på privat eiendom. Fyren ble anmeldt og fikk en uke på seg å fjerne alt og å betale for ødelagt lås + låsefeste før han fikk bot og vi fikk lov til å fjerne det på hans regning. Han kom to timer før tidsfristen og fjernet alt. Han var skikkelig forbannet og fikk venner til å lage problemer for oss og trakassere oss. Vi kunne ikke ta han på det da det var mange som bidro, men vi viste han var mannen bak da vi var venn med en han hadde bedt om å hjelpe seg med å trakassere oss og han fortalte hva han hadde bed han om. Vi flyttet to år senere pga jobb, jeg savner huset, men er sjeleglad for å være kvitt fyren og all driten med han. Anonymous poster hash: 9c962...a84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå