Gå til innhold

Blitt sagt opp - sliter med motivasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt sagt opp fra jobben, fikk vite det på tirsdag forrige uke.

Tar det forsåvidt veldig fint, aksepterer at det er min tur i forhold til ansiennitet og vet at det går bra hjemme pga mann med god jobb.

Men no sliter jeg veldig med konsentrasjonen og viljen til å jobbe.

I dag da jeg åpnet døra inn til jobb følte jeg en skikkelig motvilje, det har jeg aldri opplevd før.

I hele dag har jeg sittet og følt meg kvalm av å måtte være her.

Jobber med ca 40% kapasitet.

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.

Kanskje hører fra andre som har vært i lignende situasjon.

Lurer på å søke om arbeidsfritak, men tror ikke jeg får det, siden jeg drukner i arbeid. Er andre som må ta over mine arbeidsoppgaver når jeg slutter. Bedriften skal spare penger.

Anonymous poster hash: dd4d2...b9d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de har sparket deg så fortjener de ikke bedre. Jobb på halvt gir, bare ikke så dårlig at du ikke får en bra attest da, det er jo den du jobber for nå ;)

Anonymous poster hash: 8a19b...091

Skrevet

Hvis det er noen gang du personlig kan tjene på å gjøre en god jobb er det nå. Hva du gjør i oppsigelsestiden har mye å si for hvordan du vil bli husket og ofte for hvilken sluttatest du får (Med mindre bedriften bare kjører en standardatest). Gjør du en god jobb nå er sansynligheten mye større for at du vil få god omtale og at sjefen din vil være en possitiv refferanse når du søker nye jobber.

Anonymous poster hash: b185c...002
Skrevet

Hvis det er noen gang du personlig kan tjene på å gjøre en god jobb er det nå. Hva du gjør i oppsigelsestiden har mye å si for hvordan du vil bli husket og ofte for hvilken sluttatest du får (Med mindre bedriften bare kjører en standardatest). Gjør du en god jobb nå er sansynligheten mye større for at du vil få god omtale og at sjefen din vil være en possitiv refferanse når du søker nye jobber.

Dette er så tull som det kan få blitt! Det har null verdi! Bruk overskuddet ditt på å finne ny jobb, du, HI. Ingen forventer at du skal gi 100%, bare et lite fåtall som lever i Disneys drømmeverden 😂

Anonymous poster hash: 6a36b...582

Skrevet

Dette er så tull som det kan få blitt! Det har null verdi! Bruk overskuddet ditt på å finne ny jobb, du, HI. Ingen forventer at du skal gi 100%, bare et lite fåtall som lever i Disneys drømmeverden

Anonymous poster hash: 6a36b...582

Sisteintrykket betyr faktisk en god del for hvilket skusmål en ansatt får.

Skrevet

Det er helt naturlig at man ikke er spesielt motivert når man får sparken.

Samtidig har de siste månedene mye å si for hva slags attest du får og hva slags inntrykk de sitter igjen med av deg. Skal du bruke noen av de som referanse til ny jobb? Da vil du i alle fall ikke at de skal sitte med et inntrykk av at du er lite motivert og sluntrer unna......

Anonymous poster hash: 07fba...ded
Skrevet

Har blitt sagt opp fra jobben, fikk vite det på tirsdag forrige uke.

Tar det forsåvidt veldig fint, aksepterer at det er min tur i forhold til ansiennitet og vet at det går bra hjemme pga mann med god jobb.

Men no sliter jeg veldig med konsentrasjonen og viljen til å jobbe.

I dag da jeg åpnet døra inn til jobb følte jeg en skikkelig motvilje, det har jeg aldri opplevd før.

I hele dag har jeg sittet og følt meg kvalm av å måtte være her.

Jobber med ca 40% kapasitet.

Veit ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget.

Kanskje hører fra andre som har vært i lignende situasjon.

Lurer på å søke om arbeidsfritak, men tror ikke jeg får det, siden jeg drukner i arbeid. Er andre som må ta over mine arbeidsoppgaver når jeg slutter. Bedriften skal spare penger.

Anonymous poster hash: dd4d2...b9d

Jeg skal også nedbemannes snart. Fikk beskjed om det på en fredags morgen med beskjeden "håper det ikke ødelegger motivasjonen din". Det er ikke snakk om at vi kan tjene inn 1,5 mill ekstra på 1 mnd for at det ikke skal bli oppsigelser. Sistemann inn er førstemann ut - frustrerende! Skjønner godt hvordan du føler deg ja!

Anonymous poster hash: 32c30...31a

Skrevet

Been there,done that! Det er helt forståelig å miste motivasjonen i den situasjon! Om de i bedriften er noen lunde normale folk,ville de forstå det. Jeg ville jobbet korrekt,men også brukt tiden til å fornye CVen,sett meg rundt for nye jobber så snart som mulig! Det er ikke din feil at du ble oppsagt til syvende og sist. Det avhenger om de i bedriften din er korrekte folka. Om de er det,vil du få positiv omtale. Om de er drittsekker,hjelper det heller ikke å jobbe 24/7 til slutten av oppsigelsenstiden.

Anonymous poster hash: 97303...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...