Gå til innhold

Hvis hele huset ditt skulle ha vært ryddig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er snakk om å ha det ryddig, så ville det ha tatt meg maks 2t. Vi tok total opprydding for 3 år siden da jeg hadde mammapermisjon. Orket ikke å leve i vill kaos og konstant rotete hus. Utrolig deilig å ha det sånn, for nå bruker vi ikke så lang tid med å utføre rundvask, til stor gleder for både stort og smått. Her i huset hjelper alle til, selv om ungene er henholdsvis 5 og 3 år.

Anonymous poster hash: e6d60...8d7

Skrevet

Inni alle klesskap, loft, kjeller, garasje, boder, kasser, hyller, kurver++

Det hadde nok tatt noen dager...(eller uker?)

Jeg har ikke kapasitet til å ha orden ned til minste detalj, dessverre. Jeg er først og fremst mamma til barna mine, kona til mannen min og vi jobber fulltid i krevende jobber. Jeg har et ryddig og rent hus det meste av tiden, jeg lager sunn og god mat til familien min og prioriterer tid og gode opplevelser med dem. Jeg rydder et klesskap her og en bod der innimellom, men alt på en gang orker jeg ikke!😊

Anonymous poster hash: 6caa3...11b

Skrevet

Her blir det ikke ryddig før jeg tar kvelden og noen tømmer inboet etter meg😱

Anonymous poster hash: 096ed...5ab

Skrevet

Ned til minste detalj ville det nok tatt et par dager og forutsatt en stor container til å kaste ting fra loft og kjeller i. Kommer ikke til å skje. Jeg liker halvkaoset vårt.

Anonymous poster hash: 629db...27b

Skrevet

Å rydde slik at absolutt alt er ryddig, klarer jeg ikke å se for meg at er mulig. Hvis man tar rom for rom, blir det jo rotete igjen i første rom før man er rundt. Vi har mye usynlig rot i skap, boder etc, og i tillegg mye synlig rot. Mange ting som ikke har sin faste plass som blir flyttet rundt.

Anonymous poster hash: 64b88...f66

Skrevet

Ryddig, som i at alle gensere ligger pent på plass, er brukandes? Som i at barnas lekekasser ikke inneholder noe som ligger i feil kasse eller som er ødelagt? Ryddig som i at alle skoene i skohylla passer? Ryddig som i at vedboden er velorganisert? Ryddig som i at fryseren ikke inneholder noe gammelt? Ryddig som i at utekassa kun har rene og hele uteputer? 

Skulle gjerne unnet meg en uke fri til ytterligere organisering av hjemmet. Vi har det ryddig, nesten overalt, men på ingen måte ned til hver eneste kulepenn. 

Skrevet

Måtte iallefall ha sendt vekk ungane i 3 - 4 dagar.  Rotet spreier seg utover bak ryggen min medan eg ryddar.

Skrevet

Jeg lider av seriøs kastevegring, så her er tre store boddr fylt av kasser med gamle ting fra ungdomstiden min, osv. Klær (som jeg har brukt mye, vel å merke) blir jeg veldig knyttet til, og klarer ikke å gi bort fordi jeg føler jeg mister en del av meg selv... barna elsker å leke med pappesker å ting fra pappsøpla (lekrr bl.a butikk) så det flyter mye rart på lekestua. Vi har ikke sjangs til å få orden på alt, derfor sliter vi med å noen gang få et ryddig hus. Drømmen min er å gi meg selv friheten til å bare kaste det meste, uten å bli lei meg og sentimental. Kun ta vare på noen få verdifulle minner. Da tror jeg en stor byrde vil lette...

Skrevet

Hadde sikkert brukt 14 dager med fulle arbeidsdager. Har to boder som er helt sinnsykt fulle, og bare de hadde nok tatt en uke.

Anonymous poster hash: d2df8...899

Skrevet

Det ville tatt noen timer, det er ryddig i hele huset med unntak av en bod og et rom som skal gjøres istand til soverom. Og så skulle jeg ha ryddet i klesskapene til meg og mannen. Det er normalt med litt rot. Man skal da se at det bor folk der. De koseligste hjemmene er de med litt koserot rundt om kring, man får ikke følelsen av at noen hyler inni seg bare man sitter krøll på ullpeddet i sofaen ....

Skrevet

Alt er alltid helt strøkent. Vasker i skap, skuffer 4 ganger per år. Alt har sin faste plass ute og inne. Støvsuger, vasker ig tørker støv 2 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 1e1e4...5b2

Skrevet

30 min. Hus på 250 kvadrat.

Er hjemme i perm med sovebaby, så her er alle boder, skuffer, skap osv organisert ned til kulepenn-nivå 😂 men vi har barn, så leker på stuegulvet er lov. Men roter ikke mer enn nødvendig vi voksne da.

Anonymous poster hash: f23ab...bb1

Skrevet

En uke

Anonymous poster hash: 83c87...930

Skrevet

Det ville vært et uendelig prosjekt, jeg har rett og slett for liten bolig og for lite lagringsplass.. :(

Anonymous poster hash: a5301...aff

Skrevet

Det hadde tatt lang tid. Har et stort vaskerom, stor utvendig bod og 2 innvendige boder. Og der er det kaos. Kunne jeg droppet bodene, kunne jeg nok fått det ryddig på noen timer. Men med bodene så hadde det vel tatt noen dager.

Jeg har startet så vidt med hyller og sånn. Og få det ryddig der. Så får jeg vel ta bodene etter hvert og. Den ene boden skal bli walk in closet etter hvert og, så da må den jo ryddes helt ut.

Anonymous poster hash: f9988...e68
Skrevet

1 uke 😂 Mannen sender meg og datteren vår til syden i januar så skal han rydde loft,bod og garasje 👏🏻💃🏼

Anonymous poster hash: 6088f...fd0

Skrevet

Måtte vel brukt en hel dag om jeg skulle få det helt strøkent og så fint som JEG vil ha det.

Men for å holde det slik hadde jeg måttet kastet ut de tre barna mine.

Jeg har lært meg å leve med litt rot... Det er normalt. Kan ikke være strøkent hele tiden. Eller, om jeg får det strøkent et par ganger i året er jeg fornøyd. 😊

Skrevet

Håper det er mer normalen at det er litt rot ellers skjønner jeg ikke hvordan folk ikke går på veggen. Jeg hadde trengt minst en uke eller to for å få til system (da måtte jeg ha ryddet og vasket dag oh natt uten barn og jobb osv). Så måtte mann og barn skaffet seg hybel fordi jeg greier ikke holde det ryddig etter dem heeeeele tiden. Og når de heller ikke greier å rydde etter seg, så sliter vi ;p

Skrevet (endret)

250 kvm, eneste plassen som trengs å ryddes i, er bod, kontor og teknisk rom der mannen har kontroll😋 ellers er det ryddig i alle skuffer og skap ellers i huset. Elsker å ha det ryddig😊 så en dag, kanskje!

Endret av Mor di!
Skrevet

hadde ganske enkelt vært umulig.

Og i mine øyne: Det å måtte ha det så ryddig er på grensen til sykelig.

Anonymous poster hash: 7ddf0...d52
Skrevet

sikkert 1 uke. Det er forholdsvis ok i første etasje, men hadde nok brukt 1 dag på skap og leker. I kjelleren derimot, der flyter det, det går en sti igjennom. Det er stort sett verktøy og byggematrialer som ligger utover. Mye som skal sorteres og kastes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...