Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #1 Skrevet 22. november 2015 Jeg er snart ferdig utdannet helsefagarbeider. I praksisperiodene har det ikke vært problem å få tilrettelagt arbeidstidene. Tror dere det blir vanskelig når jeg etterhvert skal i full jobb? Tenker at jeg kan jo jobbe MASSE kveld og helg de 4 ukene mannen min er hjemme, men helst dag og fri i helgene de 2 ukene han er borte. Hva tror dere??? Anonymous poster hash: ed1a6...877
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #2 Skrevet 22. november 2015 Du er heldig som har den ordningen Min mann jobber 4-4 Anonymous poster hash: b92ef...f9c
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #3 Skrevet 22. november 2015 Tenkjer det går fint om du legg det fram på ein god møte for arbeidsgjevar, dei har plikt til å tilrettelegges etter livsfase- som småbarn. Om de er ein god miks av folk i ulike aldrar og sidan det ikkje er sånn heile tida greier dei det sikkert. Anonymous poster hash: 40805...893
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #4 Skrevet 22. november 2015 Tenkjer det går fint om du legg det fram på ein god møte for arbeidsgjevar, dei har plikt til å tilrettelegges etter livsfase- som småbarn. Om de er ein god miks av folk i ulike aldrar og sidan det ikkje er sånn heile tida greier dei det sikkert. Anonymous poster hash: 40805...893 Link til det. Hos oss måtte ei slutte siden det ikke gikk opp med mannens jobb og den var vist viktigst for dem. Anonymous poster hash: 767e8...4ac
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #5 Skrevet 22. november 2015 Tenkjer det går fint om du legg det fram på ein god møte for arbeidsgjevar, dei har plikt til å tilrettelegges etter livsfase- som småbarn. Om de er ein god miks av folk i ulike aldrar og sidan det ikkje er sånn heile tida greier dei det sikkert. Anonymous poster hash: 40805...893 Link til det. Hos oss måtte ei slutte siden det ikke gikk opp med mannens jobb og den var vist viktigst for dem. Anonymous poster hash: 767e8...4ac Får ikke håpe det er så vanskelig.. Da har jeg jo ikke sjangs 😕 Anonymous poster hash: ed1a6...877
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #6 Skrevet 22. november 2015 Du er heldig som har den ordningen Min mann jobber 4-4 Anonymous poster hash: b92ef...f9c Min jobba også 4-4 de første 5 årene vi var sammen så føler med deg, det var hardt! Anonymous poster hash: ed1a6...877
Katta82 Skrevet 22. november 2015 #7 Skrevet 22. november 2015 Hadde iallefall gått fint der eg jobbe. Dialog med arbeidsgivar er oftast gull. Mange plasser der helsefagarbeidarar jobbe har dei turnus som går over 6 eller 12 veker. Eg har fleire ganger hjelpt til med tilrettelegging av turnus for å få det til å passe familier der partner er offshore eller der turnus må tilpassast barnefordeling. Det er relativt lett å legge opp til 2-4ordningar.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #8 Skrevet 22. november 2015 Jeg jobber som sykepleier og fikk ikke tilrettelagt pga mannens jobb. Han jobber i forsvaret og tjenestegjør i utlandet i perioder men når han er hjemme jobber han 8-16. Det ble for vanskelig for arbeidsgiver. Jeg måtte derfor jobbe deltid å ta de vaktene som var ledig i de periodene han var bortreist(dvs kun dagvakter når han var borte) Vi klarte oss ikke lenge økonomisk på dette så jeg begynte å søke dagjobber og nå har jeg heldigvis fått meg dagjobb. Det er godt mulig din arbeidsgiver kan tilrettelegge for deg siden arbeidstiden hans er så satt. Den er jo veldig forutsigbar. Du må nesten bare høre med det aktuelle stedet du får jobb. Anonymous poster hash: f0151...5e4
nasse nøffen Skrevet 22. november 2015 #9 Skrevet 22. november 2015 det hadde aldri gått hos oss... Vi har 6 ukers turnus, og verdens beste leder... Dersom du skal jobbe på den måten, må noen andre jobbe motsatt av deg, og dermed få den puljen med masse kveld like komprimert som deg, den tiden du må jobbe kun dag. Det er nok ikke så populært, så da kan de ikke gjøre det. Det er ingen tilrettelegging for private årsaker hos oss, ikke engang for de som har andre jobber... MEN, som sagt, hvis jeg hadde hatt kollegaer som ønsket flytte sin turnus for min del, så hadde sjefen gått med på det... lykke til=)
<3 mine søte små<3 Skrevet 22. november 2015 #10 Skrevet 22. november 2015 Arbeidsgiver kan tilrettelegge så langt det er mulig. Så lenge det ikke blir belasting på de andre ansatte.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #11 Skrevet 23. november 2015 Fikk ikke tilrettelagt så mye som ei vakt, så jeg måtte slutte. Er sykepleier Anonymous poster hash: dd3be...d30
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #12 Skrevet 23. november 2015 det hadde aldri gått hos oss... Vi har 6 ukers turnus, og verdens beste leder... Dersom du skal jobbe på den måten, må noen andre jobbe motsatt av deg, og dermed få den puljen med masse kveld like komprimert som deg, den tiden du må jobbe kun dag. Det er nok ikke så populært, så da kan de ikke gjøre det. Det er ingen tilrettelegging for private årsaker hos oss, ikke engang for de som har andre jobber... MEN, som sagt, hvis jeg hadde hatt kollegaer som ønsket flytte sin turnus for min del, så hadde sjefen gått med på det... lykke til=) Det kan jo være at det er såpass mange andre ansatte der, at det f.eks bare blir en ekstra kveldsvakt på hver? Og de får jo denne igjen i perioden mannen til HI er hjemme. Dette bør faktisk ikke være vanskelig å få til, hør med lederen din. Anonymous poster hash: bd237...643
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #13 Skrevet 23. november 2015 Du må bare høre, noen steder klarer de å tilrettelegge, andre steder ikke. Hadde en venninne som måtte slutte i sin jobb, den flyttet, og endret arbeidstidene, så hun startet plutselig en time før. Og hun var enslig mor, og helt avhengig av å få levert i barnehagen. Hun fikk bare beskjed om å slutte, eller klare det. Hun fikk beskjed i god tid da. Hun har fagforbundet familie og, så de kunne ikke gjøre noe med det. Anonymous poster hash: fdd6d...4c9
Anonym bruker Skrevet 23. november 2015 #14 Skrevet 23. november 2015 Du kan nok ikke forvente en så stor tilrettelegging i en turnusstilling. MEN det er jo ikke noe i veien for å høre! Anonymous poster hash: 16b43...d6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå