Gå til innhold

dere som er gravide og sliter med migrene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere?

jeg er 8uker på vei, får nesten ikke i meg mat, og har migrene veeeeldig ofte, har tidligere brukt kun naproxen, men dette er ett nsaid prep og ikke å anbefale under graviditeten, har dog måtte ta alikevell da synet blit borte,

men kunne trengt litt tips til forebyggende kosthold osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svært individuelt hva som utløser migrene hos folk. For min del er det svært viktig at jeg ikke stresser, får nok søvn og får i meg mat. Om jeg ikke vedlikeholder dette så kommer anfallene på en snor. Jeg er ikke plaget noe spesielt ellers, men akkurat under graviditet så har jeg gjerne flere anfall på rappen om jeg ikke tar vare på meg selv. 

Når jeg får anfall så er det bare en ting som gjelder: Anfallsmedisiner. Jeg vil helst ikke ta det, spesielt ikke i løpet av de første ukene, men hva skal man ellers gjøre når alt man vil er å dø fordi smertene er så grusomme? Så mitt behov går foran babyens akkurat da. Jeg bruker selvfølgelig ikke noe nsaid preparat, men noe helt annet som forskning viser ikke har vært skadelig for fosteret (men det er ikke forsket nok på til å anbefale til gravide). Kanskje du kan spørre legen om bruk av en annen medisin? 

Anonymous poster hash: 75838...5a9
Skrevet

Jeg har alltid Vært ekstremt plaget med migrene (med aura) , kunne ha 3 anfall pr uke. Gikk forebyggende på beta blokkeren inderal tidligere med KJEMPE god effekt ! Det var helt krise for meg da de I fjor sluttet å produsere den! Fikk prøve en del andre medisiner, ingenting hjalp. Så leste jeg en lege som anbefalte magnesium tilskudd. Det er nå 8 mndr siden og jeg har ikke hatt et eneste anfall siden jeg startet . Tar 400 mg daglig. Dette er også helt trygt å bruke som gravid ! 😊 Gi det et forsøk da vel 😊

For min del er forebygging det viktigste for hvis jeg først får et anfall så er det ingen medisin i denne verden som hjelper. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...