Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #1 Skrevet 21. november 2015 Noen som aner hvordan man finner ut av hvilke tilbud butikkene har? Kan man vite noen dager før? Vet at man kan det i USA iallefall Takker for Black Friday tips Anonymous poster hash: 636ad...898
mamma'n til 2 :) Skrevet 21. november 2015 #2 Skrevet 21. november 2015 Her jeg bor får vi alltid en reklameavis i forkant der det står om tilbudene. Det står også på kjøpesenteret sin nettside her. Når er det?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #3 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8
Bustetroll Skrevet 21. november 2015 #4 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Det er noe lureri butikkene driver med, der de henger opp plakater i alle kanter, reklamerer flere måneder i forkant og får kundene til å gå helt amok. Stort sett er det ikke annet enn de samme salgene som er ellers i året
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #5 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Det er noe lureri butikkene driver med, der de henger opp plakater i alle kanter, reklamerer flere måneder i forkant og får kundene til å gå helt amok. Stort sett er det ikke annet enn de samme salgene som er ellers i året Ja men gidder ikke handle julegaver til "full" pris, som kanskje kommer på salg på den dagen Fikk tak i mye bra ifjor.... HI Anonymous poster hash: 636ad...898
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #6 Skrevet 21. november 2015 Her jeg bor får vi alltid en reklameavis i forkant der det står om tilbudene. Det står også på kjøpesenteret sin nettside her. Når er det? Ok skal sjekke nettsider Mener jeg hadde en liten "liste" i fjor over ting jeg ville ha iallefall Takk ... HI Anonymous poster hash: 636ad...898
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #7 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Det er noe lureri butikkene driver med, der de henger opp plakater i alle kanter, reklamerer flere måneder i forkant og får kundene til å gå helt amok. Stort sett er det ikke annet enn de samme salgene som er ellers i året Hehe Tenkte meg det ja Anonymous poster hash: 17ab6...bb8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #8 Skrevet 21. november 2015 Enda et stunt med lokketilbud, noen få populære varer til riktig god pris, og med svært få enheter pr tilbud tilgjengelig. Men så har vi latt oss lokke til butikken, og så handler vi masse likevel, av varer som tilsynelatende er nedsatt, men som butikkene fremdeles tjener grovt på. Anonymous poster hash: 08038...90c
Bustetroll Skrevet 21. november 2015 #9 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Det er noe lureri butikkene driver med, der de henger opp plakater i alle kanter, reklamerer flere måneder i forkant og får kundene til å gå helt amok. Stort sett er det ikke annet enn de samme salgene som er ellers i året Hehe Tenkte meg det ja Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Så er det også nok av butikker som setter prisene OPP, før de blir satt på tilbud... F.eks en ting som er på tilbud denne uken til 1299,- (førpris 1999,-), kan plutselig på black friday være på MEGATILBUD til 1399,-
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Black fridag har dessverre en mørk historie. Det kommer av amerikansk historie da man solgte slaver billig den dagen. Anonymous poster hash: f5a92...4dd
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Black fridag har dessverre en mørk historie.Det kommer av amerikansk historie da man solgte slaver billig den dagen. Anonymous poster hash: f5a92...4dd Feil. Det markerer starten på julehandeken, og tiden da tallene i regnskapet gikk fra rødt til svart. Anonymous poster hash: 4e886...eb8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #12 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Black fridag har dessverre en mørk historie.Det kommer av amerikansk historie da man solgte slaver billig den dagen.Anonymous poster hash: f5a92...4dd Feil. Det markerer starten på julehandeken, og tiden da tallene i regnskapet gikk fra rødt til svart. Anonymous poster hash: 4e886...eb8 Ja, la oss ignorere historie! Black friday startet med at slaveriet solgte slaver på discount dagen etter Thanksgiving for å gi slaveiere mennesker til å jobbe på deres plantasjer. Anonymous poster hash: f5a92...4dd
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Black fridag har dessverre en mørk historie.Det kommer av amerikansk historie da man solgte slaver billig den dagen.Anonymous poster hash: f5a92...4dd Feil. Det markerer starten på julehandeken, og tiden da tallene i regnskapet gikk fra rødt til svart. Anonymous poster hash: 4e886...eb8 Ja, la oss ignorere historie!Black friday startet med at slaveriet solgte slaver på discount dagen etter Thanksgiving for å gi slaveiere mennesker til å jobbe på deres plantasjer. Anonymous poster hash: f5a92...4dd Trist Anonymous poster hash: 17ab6...bb8
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Det er noe lureri butikkene driver med, der de henger opp plakater i alle kanter, reklamerer flere måneder i forkant og får kundene til å gå helt amok. Stort sett er det ikke annet enn de samme salgene som er ellers i året Jeg tillater meg å være litt uenig med denne. Vi trengte ny seng og kjøpt på Black Friday i fjor. Da fant vi en som var nedsatt fra 32 000 kr (vi hadde sett på den en stund) til 24 000 kr + at vi fikk gavekort til en viss prosent av det vi hadde kjøpt. Vi brukte gavekortet samme fag på en skjent til 6000 kr (som vi da faktisk fikk gratis) og som gav et nytt gavekort som vi fikk brukt til to gode puter til 600 kr stykk. Gavekortet der igjen gav oss nok til en del smånips til jul. Totalt fikk vi altså varer til en verdi av ca 40 000 kr til kun 24 000 kr. Jeg nes helt klart at det er bedre enn et vanlig salg Anonymous poster hash: 2754c...2aa
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #15 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Black fridag har dessverre en mørk historie.Det kommer av amerikansk historie da man solgte slaver billig den dagen.Anonymous poster hash: f5a92...4dd Feil. Det markerer starten på julehandeken, og tiden da tallene i regnskapet gikk fra rødt til svart. Anonymous poster hash: 4e886...eb8 Ja, la oss ignorere historie!Black friday startet med at slaveriet solgte slaver på discount dagen etter Thanksgiving for å gi slaveiere mennesker til å jobbe på deres plantasjer. Anonymous poster hash: f5a92...4dd Er du sikker? Vet at ikke Wikipedia nødvendigvis er den sikreste kilden, men den er uenig med deg. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Black_Friday_(shopping) Har du kilder for din versjon? Hvis det stemmer burde navnet byttes. Anonymous poster hash: 3c872...703
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #16 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Black fridag har dessverre en mørk historie.Det kommer av amerikansk historie da man solgte slaver billig den dagen.Anonymous poster hash: f5a92...4dd Feil. Det markerer starten på julehandeken, og tiden da tallene i regnskapet gikk fra rødt til svart. Anonymous poster hash: 4e886...eb8 Ja, la oss ignorere historie!Black friday startet med at slaveriet solgte slaver på discount dagen etter Thanksgiving for å gi slaveiere mennesker til å jobbe på deres plantasjer. Anonymous poster hash: f5a92...4dd Er du sikker? Vet at ikke Wikipedia nødvendigvis er den sikreste kilden, men den er uenig med deg. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Black_Friday_(shopping) Har du kilder for din versjon? Hvis det stemmer burde navnet byttes. Anonymous poster hash: 3c872...703
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #17 Skrevet 21. november 2015 Nei. Nå måtte jeg google litt jeg også. Black friday-uttrykket stammer ikke fra slavehandel og ikke fra regnskapstall, men er et uttrykk, opprinnelig fra Philadelfia, som beskriver trafikkaoset etter thanksgiving. Kilde: wikipedia.com, se 3. Avsnitt: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Black_Friday_(shopping) Anonymous poster hash: e0994...9b0
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #18 Skrevet 21. november 2015 Black Friday i Norge er stort sett bare tull. Sånn 15-25% avslag, salg på ting som også var på salg forrige uke etc. Ikke noe å stresse med. I USA er det noe helt annet. Anonymous poster hash: 203b4...361
Bustetroll Skrevet 21. november 2015 #19 Skrevet 21. november 2015 Hva er black friday? Anonymous poster hash: 17ab6...bb8 Det er noe lureri butikkene driver med, der de henger opp plakater i alle kanter, reklamerer flere måneder i forkant og får kundene til å gå helt amok. Stort sett er det ikke annet enn de samme salgene som er ellers i året Jeg tillater meg å være litt uenig med denne. Vi trengte ny seng og kjøpt på Black Friday i fjor. Da fant vi en som var nedsatt fra 32 000 kr (vi hadde sett på den en stund) til 24 000 kr + at vi fikk gavekort til en viss prosent av det vi hadde kjøpt. Vi brukte gavekortet samme fag på en skjent til 6000 kr (som vi da faktisk fikk gratis) og som gav et nytt gavekort som vi fikk brukt til to gode puter til 600 kr stykk. Gavekortet der igjen gav oss nok til en del smånips til jul. Totalt fikk vi altså varer til en verdi av ca 40 000 kr til kun 24 000 kr. Jeg nes helt klart at det er bedre enn et vanlig salg Anonymous poster hash: 2754c...2aa Det er klart man kan gjøre gode kupp! Men da bør man gå i butikkene etter noe man faktisk har ment å kjøpe, slik som dere gjorde. Men de fleste går bananas ved slike anledninger. Og når det er denne type salgsdager, så kjøper man en hel del ting man ikke trenger, rett og slett fordi man blir lurt til å tro man sparer enormt mye penger. "Oi, en jakke satt ned fra 1000 til 300, den må jeg jo bare ha! ". Trenger man ny jakke? Nei... Og samme jakka ville mest sannsynlig vært på 70% avslag uka etter uansett, fordi butikken trenger å bli kvitt varer for å få plass til nye kolleksjoner. Man finner sjeldent toppmodeller og nykommere til 50 + % avslag på black friday... Det er drømmedagen til butikker som vil bli kvitt gamle varer... Salgstativet i butikken med 50% går sakte unna....Men så fort man setter opp et gigantisk skilt med BLACK FRIDAY, så er hele stativet vekk på 20 minutter... Markedsføring er artig
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #20 Skrevet 22. november 2015 Her var det jaggu mange påståelig som later som de har peil og tøffer seg med oppdiktet fakta. Og da mener jeg ikke om Black Friday stammer fra slavehandel eller ikke. Jeg skal selv åpne butikken 08.00 den morgenen og har hverken fake tilbud eller annonser på varer som er på tilbud fra før. Mine tilbud er gode, det må de være da det er utrolig konkurranse i bransjen. Jeg er ikke unntaket, heller regelen. Black Friday gir bra tilbud, men ned på amerikansk nivå vil vi aldri komme. Da de fleste varene importeres og med alle avgifter og utgifter det er i Norge, er det langt til de samme marginene som i USA. Jeg er dessverre nødt til å tjene litt også. Men som alle andre dager er det frivillig å dra i butikken også den dagen. Hva du mener om dagen bryr meg ikke, men ikke dikt opp at vi med butikker bare bedriver juks og lureri. Noen har kanskje gjort det, men ikke dra alle over en kam. Vi jobber faktisk ræva av oss. Anonymous poster hash: 58544...cfb
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #21 Skrevet 22. november 2015 Her var det jaggu mange påståelig som later som de har peil og tøffer seg med oppdiktet fakta. Og da mener jeg ikke om Black Friday stammer fra slavehandel eller ikke. Jeg skal selv åpne butikken 08.00 den morgenen og har hverken fake tilbud eller annonser på varer som er på tilbud fra før. Mine tilbud er gode, det må de være da det er utrolig konkurranse i bransjen. Jeg er ikke unntaket, heller regelen. Black Friday gir bra tilbud, men ned på amerikansk nivå vil vi aldri komme. Da de fleste varene importeres og med alle avgifter og utgifter det er i Norge, er det langt til de samme marginene som i USA. Jeg er dessverre nødt til å tjene litt også. Men som alle andre dager er det frivillig å dra i butikken også den dagen. Hva du mener om dagen bryr meg ikke, men ikke dikt opp at vi med butikker bare bedriver juks og lureri. Noen har kanskje gjort det, men ikke dra alle over en kam. Vi jobber faktisk ræva av oss. Anonymous poster hash: 58544...cfb Det er mitt inntrykk også, at det er bra salg denne dagen Og man avgjør jo selv om man er interessert i å handle en ting eller ikke. Jeg handlet iallefall mye fint - billig black friday i fjor. Utfra liste av hva mine ønsket seg til jul og sparte mye penger på det. Og tenkte prøve på det samme i år, greit å bli tidlig ferdig med julegaver :) Sjekket litt på nett nå og ene julegaven jeg skal ha til min mann fant jeg med 70 % avslag og dette vet jeg er reelt da han har ønsket seg det lenge. (happy me) HI Anonymous poster hash: 636ad...898
Mamma_til_2 Skrevet 22. november 2015 #22 Skrevet 22. november 2015 Jobber faktisk sent den dagen så vurderer og gå på sentret kl 08.00 og gjøre ferdig julegave shoppingen
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #23 Skrevet 22. november 2015 Jeg skal til en butikk hvor de skal ha mellom kl 7-8 gratid alle buksene. Tror det er lite sannsynlig å få det tilbudet ellers i året.. Anonymous poster hash: 4798f...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå