Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #26 Skrevet 21. november 2015 Jeg er i permisjon, men har bestemt meg for at jeg ikke kan jobbe som lærer når jeg starter på igjen. Det er alt for krevende, og spesielt kontaktlærerbiten drev meg til kanten av sammenbrudd. Altfor mye jobb til altfor lite lønn, og en følelse av å aldri strekke helt til, og ikke kunne legge jobben fra seg, er uforenlig med å være trebarnsmor. Bare i løpet av de siste 15 årene, da jeg startet i yrket, har jeg merket en forandring. En lærer får aldri fred lenger. Skoledagen er hektisk, elevene krever mye, foreldrene krever like mye også, oppgaver fra myndigheter blir tredd nedover huet på oss. Jeg kommer til å snakke med sjefen, og forklare hvor dårlig jeg takler lærerjobben for tiden. Jeg kan gjerne jobbe som assistent i skolen i noen år. Evt. ren faglærer. Ellers skal jeg se meg om etter andre jobber i kommunen som jeg kan søke om overflytting til. Jeg har mistet helt troen på læreryrket. Undervisning, hva er det!? Nå burde en lærer være utdannet psykolog, veileder, helsesøster, sekretær, sikkerhetsvakt, dataingeniør, fredsmegler, PR-konsulent og underholder. Jeg er overbevist om at 80% av landets lærere lever i et evig personlig visshet om at de må bare late som om de takler det. Anonymous poster hash: 5e654...719 Hvor mye tjener du da? Anonymous poster hash: 736a3...03d
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #27 Skrevet 21. november 2015 Skjønner ikke hvorfor du tror at dette gjelder læreryrket? Overalt strekker folk seg til strikken ryker, i min egen jobb inkludert. Det står verre til for helsevesenet enn lærerstanden -vi jobber i tillegg skift og overtid til vi segner. Bytt gjerne jobb, men tro ikke at det er bedre andre steder. Anonymous poster hash: 40a05...75b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. november 2015 #28 Skrevet 21. november 2015 Skjønner ikke hvorfor du tror at dette gjelder læreryrket? Overalt strekker folk seg til strikken ryker, i min egen jobb inkludert. Det står verre til for helsevesenet enn lærerstanden -vi jobber i tillegg skift og overtid til vi segner. Bytt gjerne jobb, men tro ikke at det er bedre andre steder. Anonymous poster hash: 40a05...75b Hun sier at jobben hennes er blitt et slit for henne og at hun må finne noe nytt. Ikke at lærere har det verre enn andre.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #29 Skrevet 21. november 2015 Men hallo!!! Der blir jo ikke bedre i læreryrket av at andre sier det er vanskelige forhold i andre jobber også -"so deal with it!".....-Tenker at vi heller bør tenke på hvordan vi kan gjøre arbeidsforholdene bedre, ikke bare i læreryrket, men i denne tråden er fokuset der. Det er jo virkelig et poeng at de gode lærerne som gir 110 prosent og som virkelig bryr seg om at barna skal ha det bra blir utslitt på grunn av mange tankeløse og dømmende folk rundt dem. Mens de som gir f i om ditt har f. Eks. Blir mobbet eller får den undervisningen det har krav på holder ut år etter år....-its a shame..... Anonymous poster hash: deb9d...dcf
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #30 Skrevet 21. november 2015 Det er utrolig trist å høre at du har det slik. Jeg er også lærer, men i VGS, og jeg elsker jobben min! Det er helt klart tungt til tider, spesielt i retteperiodene hvor det fort renner inn 60 heldagsprøver som man bør ha rettet på 2 uker, men det går greit. Kanskje det har noe med alderen på elevene å gjøre? Jeg er kontaktlærer i VG3 i år, og har dermed ingen kontakt med foreldrene, kun elevene. Det er litt mer pes på VG1 og VG2, men ikke så ille. Da jeg jobbet i ungdomsskolen synes jeg det var langt mer slitsomt. Kanskje VGS hadde vært noe for deg? Anonymous poster hash: ec23a...d85
SuperFries Skrevet 21. november 2015 #31 Skrevet 21. november 2015 Nå er det dessverre slik at mange yrkesgrupper får nye regler og retningslinjer de skal følge, men innenfor dagens budsjettnivå. Dette gjelder også for sykepleiere, og sikkert mange andre. Og fokuset i samfunnet er nå på rettigheter hos brukerne. For meg er det pasienter og pårørende. Hos deg er det elever og foreldre. Man har nå tilgang til alt på nett, og det er lett å vite hva man har krav på. I tillegg er allmenn oppfatning at man alltid er online nå. At man alltid skal være klar til å svare på spm, også etter arbeidstid. Respekt for andres hverdag er nedprioritert, og jeg og meg er dominerende. Jeg har ingen gode løsninger. Er selv i et slikt yrke. Heldigvis elsker jeg jobben mer enn jeg misliker ulempene. Hvis du ikke gjør det, bør du bytte beite. Iallefall for en stund. Og til deg som leser meldinger og slikt etter arbeidstid. Hva sier skolen til den typen praksis? Hvis skolen har gitt skriftlig beskjed om at alle beskjeder og forespørsler skal komme innen kl 1600, så kan du vel avvente å svare til neste arbeidsdag?
LME1001 Skrevet 21. november 2015 #32 Skrevet 21. november 2015 Jeg er adjunkt (med nedrykk 😜) som har tatt spesped i grunnutdanninga. Har i fire år vært kontaktlærer i vanlige klasser, både storklasser med tolærersystem og små klasser med ni elever. Etter siste sv.skapspermisjon fikk jeg en spespedstilling hvor jeg er kontaktlærer for to (tre) elever og har 50/50 med spestimer og støttetimer i disse elevenes vanlige klasse. Altså jobber jeg noe en-til-en og noe med små grupper. Dette passer meg perfekt akkurat nå. Skulle jeg vært kontaktlærer for en vanlig klasse i dag, ville jeg ha redusert stillingen for å klare å komme noe ajour. Altså hadde jeg nok i praksis jobbet 100% i en 80% stilling og dermed hatt betraktelig mindre lønn. Heldigvis slipper jeg det! 😊
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #33 Skrevet 21. november 2015 HI igjen. Jeg ser et klart mønster i svarene her; kontaktlærere i grunnskolen er dritslitne, lærere på VGS er mer fornøyde, og de fleste andre (spesielt sykepleiere!) har ingen sympati. Interressant. Jeg tror ikke yrker kan sammenlignes. Og jeg tror ikke noen som ikke er kontaktlærer i grunnskolen kan i det hele tatt fatte hvor mye som inngår i en slik jobb. Jeg nevnte i hovedinnlegget hvor mange yrker man strengt tatt burde være kvalifisert for, for å kunne mestre en slik jobb. Det er denne følelsen av manglende mestring, og manglende tilstrekkelighet ovenfor alle arbeidsoppgavene, som sliter lærerne ut. Det finnes INGEN tid til å faktisk planlegge god, tilrettelagt undervisning. Jeg tror ikke f.eks en sykepleier føler hver bidige dag at h*n har fire andre fulltidsjobber som fullstendig spiser opp tiden h*n skulle hatt til å gi pasientene sine den nødvendige pleien de trenger. Samboeren min krever at jeg bytter jobb. Han vet jeg har konstant dårlig samvittighet, og hver søndag er ødelagt fordi jeg er så opptatt med å forberede alt jeg ikke rakk før helga. Samboer har en lederstilling i en industribedrift, og har travle dager. Men han har passe arbeidsmengde, passe mye ansvar, og kan legge jobben fra seg når han drar hjem. Ikke kom og fortell meg at alle yrker har blitt som læreryrket. Anonymous poster hash: 5e654...719
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #34 Skrevet 21. november 2015 Jeg er adjunkt (med nedrykk 😜) som har tatt spesped i grunnutdanninga. Har i fire år vært kontaktlærer i vanlige klasser, både storklasser med tolærersystem og små klasser med ni elever. Etter siste sv.skapspermisjon fikk jeg en spespedstilling hvor jeg er kontaktlærer for to (tre) elever og har 50/50 med spestimer og støttetimer i disse elevenes vanlige klasse. Altså jobber jeg noe en-til-en og noe med små grupper. Dette passer meg perfekt akkurat nå. Skulle jeg vært kontaktlærer for en vanlig klasse i dag, ville jeg ha redusert stillingen for å klare å komme noe ajour. Altså hadde jeg nok i praksis jobbet 100% i en 80% stilling og dermed hatt betraktelig mindre lønn. Heldigvis slipper jeg det! 😊 Jeg var 'dum' nok til å godta en 85% stilling, og trodde arbeidsmengden ville bli mindre. Men det var kun lønna som ble mindre. En lærer må ALDRI godta dette. Det innebar ingen hele dager fri, noen timer mindre undervisning men stort sett inneklemte timer som ble spist opp av alt jeg ikke rakk ellers. Anonymous poster hash: 5e654...719
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #35 Skrevet 21. november 2015 Uff stakkars lærere som har så mye fri altså!!!!!!! Anonymous poster hash: 49a3b...68f
SuperFries Skrevet 21. november 2015 #36 Skrevet 21. november 2015 Uff stakkars lærere som har så mye fri altså!!!!!!! Anonymous poster hash: 49a3b...68f Du er ikke mye informert, altså. De har ikke mer fri enn du og jeg. De har mindre fri resten av året, og fri for det om sommeren.
LME1001 Skrevet 21. november 2015 #37 Skrevet 21. november 2015 Jeg er adjunkt (med nedrykk 😜) som har tatt spesped i grunnutdanninga. Har i fire år vært kontaktlærer i vanlige klasser, både storklasser med tolærersystem og små klasser med ni elever. Etter siste sv.skapspermisjon fikk jeg en spespedstilling hvor jeg er kontaktlærer for to (tre) elever og har 50/50 med spestimer og støttetimer i disse elevenes vanlige klasse. Altså jobber jeg noe en-til-en og noe med små grupper. Dette passer meg perfekt akkurat nå. Skulle jeg vært kontaktlærer for en vanlig klasse i dag, ville jeg ha redusert stillingen for å klare å komme noe ajour. Altså hadde jeg nok i praksis jobbet 100% i en 80% stilling og dermed hatt betraktelig mindre lønn. Heldigvis slipper jeg det! 😊Jeg var 'dum' nok til å godta en 85% stilling, og trodde arbeidsmengden ville bli mindre. Men det var kun lønna som ble mindre. En lærer må ALDRI godta dette. Det innebar ingen hele dager fri, noen timer mindre undervisning men stort sett inneklemte timer som ble spist opp av alt jeg ikke rakk ellers. Anonymous poster hash: 5e654...719 Jepp, det samme sier alle andre lærere også. 80% stilling = 80% lønn for 100% arbeid.
LME1001 Skrevet 21. november 2015 #38 Skrevet 21. november 2015 Uff stakkars lærere som har så mye fri altså!!!!!!! Anonymous poster hash: 49a3b...68f Her var det god gjennomtrekk mellom ørene 👍😂
Anonym bruker Skrevet 21. november 2015 #39 Skrevet 21. november 2015 Når jeg ser på hvem som nå velger å bli lærer av de jeg gikk skole med, og som jeg fortsatt har kontakt med, så blir jeg forundret over at de valgte læreryrket. Tre av de er nå så lei at de kun ser det negative med yrket. ...flott å tenke på at slike skal undervise våre barn.. Når man tenker på læreryrket som slit så har man ikke noe som lærer å gjøre! Da må du finne deg en annen jobb. Bortsett fra to stykker, var Ikke en av de skoleflinke, og deres holdninger den dag i dag er ikke forenelig med yrket. De klager over dårlig lønn og blir sykmeldte over en lav sko. Norsklæreren til eldste har så mange skrivefeil at man kan lure på om hun tok lærerutdanningen via brevkurs.. Likevel så blir de forundret over arbeidsmengden jeg har i mitt yrke som sykepleier og hvor lite negativ jeg er til den når sånne ting diskuteres. Ja, det er fysisk og psykisk slitsomt, det er overtid og ukurante arbeidstider, men jeg elsker jobben min. De av lærerne jeg har snakka om lønn med, innrømmer de i forhold til meg er utrolig godt betalt i forhold! Og de kutt vi har hatt de siste tiårene innen helse og omsorg, kan ikke sammenlignes opp mot forholdene lærerne har. To av mine venninner som er lærere er enige i meg der. De har jobba innen skolen i 11 og 12 år, og kjenner seg ikke igjen i svartmalingen mange gjør av yrket som lærer. Det henger nok sammen med at deres holdninger og syn på ting er annerledes enn mange andres. Så de av lærerne som ikke takler jobben, må gjerne slutte! Få inn noen med et ønske om å undervise, og som ser muligheter istedet for begrensninger! Dere som er flinke må fortsette å stå på. Anonymous poster hash: 6149e...28c De tre du kjenner er jo helt sikkert representativt for hele Norges lærerstand 👍 Anonymous poster hash: 97101...ddf
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #40 Skrevet 22. november 2015 Er og lærer og kjenner på mykje av det samme, det er krav på alle kantar heile tida, og ein vil så gjerne gjere det beste for absolutt alle! Har og jobba ca femten år og ser ei negativ utvikling på både tid og ansvar, samt mangel på fridom i arbeidet, som einhadde meir av før. Læreplanene er og i overkant store og tidvis meiningslause? Samtidig så har alle andre, inkludert politikarar og foreldre, ei betre løysing for oss på alt. Stort sett basert på meiningar basert på eigne erfaringar. Syns den biten er ganske tøff, når ein heile tida må begrunna vala sine i tillegg. Tar mykje tid, som ein helst vil bruka til beste for elevane, ikkje for å ha ryggen fri til ei kvar tid. Men elevar og gode kollegaer hjelper veldig, for det er dei som gjer det kjekt og motiverande Strevar med å sjå at eg kan klara full jobb med dette i 25 år til..men det er jo dette eg kan og liker å jobba med. Så får berre halda ut så lenge eg klarer. Kor lenge det no måtte bli.. Anonymous poster hash: e6cc9...f8c Jeg har etterhvert tilegnet meg endel kunnskap. Det er stor forskjell på lærere, noen er flinke, andre er ikke flinke. Det er også slik at den som var flink, ikke nødvendigvis er flink, og også om endt. En må ha kunnskap og man må være personlig egnet. Man må ha noe å gi, det er en ansvarsfull stilling. Har man det ikke, det som skal til, da bør man steppe tilsides, og ikke ødelegge for barna. Kom igjen når du evner. Du går tydeligvis gjennom noe som gjør at du ikke får det til for tida. Få deg noe annet å gjøre. Kanskje det er nyoppstarta, kanskje du aldri csr flink nok. Sørg for st du er god nok, før fu kommer igjen. Det er det beste for både deg og barna. Anonymous poster hash: 81052...a71
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #41 Skrevet 22. november 2015 Lærere gjør en fantastisk jobb (de jeg har møtt på iallfall) og blir så lite verdsatt! Det gjelder også barnehagelærere! De har et stort ansvar, det er mye planlegging, de er tilgjengelige omtrent hele døgnet (lærerene til bsrna mine sier jeg skal ringe når som helst om det er noe, til og med kvelden! prøver å holde meg innenfor deres arbeidstid, men likevel!). Osv! De får elendig betalt, og bare motgang virker det som! Skjønner deg godt, hi! Anonymous poster hash: 186f7...72f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #42 Skrevet 22. november 2015 Har stor forståelse for at læreryrket er veldig krevende. Vil allikevel minne om at mange andre yrker også krever at man yter mye. Både yrker der man tjener mer og mindre enn lærerne... Men ingen andre har så gode ferieordninger som dere, husk å ta med det i beregningen når dere vurdere jobbskifte. Plutselig har man tre uker sommerferie og to uker som man kan fordele på vinterferie, påske, høstferie, jul osv... De som jobber med andre ting er også slitne etter arbeidsdagen. Det er krevende å jobbe 100% i de fleste yrker. Ikke ment som kritikk, men en påminnelse om at mange i samfunnet yter med hud og hår i jobben sin. Anonymous poster hash: 3188b...41f
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #43 Skrevet 22. november 2015 Men en som jobber i andre yrker er gjerne ferdig med arbeidsdagen når h*n går hjem og er sliten - det er ikke læreren. Lærerne har i snitt 43 timers arbeid i uka - og er dermed ikke ferdig etter endt arbeidstid på skolen. Det er derfor har man denne "gode ferieordningen" som du og mange andre kaller det. Anonymous poster hash: 786fb...6d8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #44 Skrevet 22. november 2015 Har stor forståelse for at læreryrket er veldig krevende. Vil allikevel minne om at mange andre yrker også krever at man yter mye. Både yrker der man tjener mer og mindre enn lærerne... Men ingen andre har så gode ferieordninger som dere, husk å ta med det i beregningen når dere vurdere jobbskifte. Plutselig har man tre uker sommerferie og to uker som man kan fordele på vinterferie, påske, høstferie, jul osv... De som jobber med andre ting er også slitne etter arbeidsdagen. Det er krevende å jobbe 100% i de fleste yrker. Ikke ment som kritikk, men en påminnelse om at mange i samfunnet yter med hud og hår i jobben sin. Anonymous poster hash: 3188b...41f Gode ferieordninger? Hvor har du dette fra? Lærere har helt vanlige ferieordninger! Avspaseringen, som også legges til sommeren, er minimalt med kompensasjon for alle helgene og kveldene resten av året der man må tenke, planlegge, rette, rapportere, skrive infoskriv og ta telefoner. Hvilke andre yrker må arbeidstaker legge livet sitt på is for så å ta igjen alt om sommeren? Er det en 'god ferieordning'? Anonymous poster hash: 5e654...719
Gjest Antarctica Skrevet 22. november 2015 #45 Skrevet 22. november 2015 Men hi; dette skjer for mange yrkesgrupper. Det er sikkert lurt å skifte beite, men folk sliter seg ut overalt. Tror heller det handler om at arbeidslivet er blitt hardere for alle. Det er litt naivt å tro at alt løser seg med å skifte jobb. Men jeg synes absolutt du skal skifte beite. Hvorfor synes alle det er så trist når lærere skifter beite? Hører aldri at det er trist når en ingeniør blir sykepleier. Da er det flott. Har selv en mann som etter mange år som lærer skiftet jobb. Nå trives han godt, men stresse like mye som før. Men alle har godt av å skifte i blant. Skift jobb, kos deg! Det er ikke trist i det hele tatt! Så kan kanskje jeg bli lærer! Anonymous poster hash: 4fa46...303 Det er trist fordi Norge mangler mange, mange tusen lærere. Dermed forvitrer norsk skole.
Gjest Antarctica Skrevet 22. november 2015 #46 Skrevet 22. november 2015 Er og lærer og kjenner på mykje av det samme, det er krav på alle kantar heile tida, og ein vil så gjerne gjere det beste for absolutt alle! Har og jobba ca femten år og ser ei negativ utvikling på både tid og ansvar, samt mangel på fridom i arbeidet, som einhadde meir av før. Læreplanene er og i overkant store og tidvis meiningslause? Samtidig så har alle andre, inkludert politikarar og foreldre, ei betre løysing for oss på alt. Stort sett basert på meiningar basert på eigne erfaringar. Syns den biten er ganske tøff, når ein heile tida må begrunna vala sine i tillegg. Tar mykje tid, som ein helst vil bruka til beste for elevane, ikkje for å ha ryggen fri til ei kvar tid. Men elevar og gode kollegaer hjelper veldig, for det er dei som gjer det kjekt og motiverande Strevar med å sjå at eg kan klara full jobb med dette i 25 år til..men det er jo dette eg kan og liker å jobba med. Så får berre halda ut så lenge eg klarer. Kor lenge det no måtte bli.. Anonymous poster hash: e6cc9...f8c Du oppsummerer det veldig godt. Å "ha ryggen fri" er riktig uttrykk. Mye av det man driver med er jo ikke pedagogikk lenger - det er juss! Er selv på vei ut allerede, og det er ikke elevenes skyld...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #47 Skrevet 22. november 2015 Men en som jobber i andre yrker er gjerne ferdig med arbeidsdagen når h*n går hjem og er sliten - det er ikke læreren. Lærerne har i snitt 43 timers arbeid i uka - og er dermed ikke ferdig etter endt arbeidstid på skolen. Det er derfor har man denne "gode ferieordningen" som du og mange andre kaller det. Anonymous poster hash: 786fb...6d8 Nei, det er ikke slik at de fleste andre er ferdige med jobben når de går hjem.Venninnen min jobber med regnskap for eksempel, ingen overordnet stilling. Likevell går det ikke en helg der hun ikke må svare på en Mail eller en telefon. I perioder jobber hun omtrent døgnet rundt. En kamerat er advokat. Han jobber sikkert 60 timer i uka i snitt. Det samme med han som er dataingeniør. Ingen av dem får timene avspasere eller overtidsbetalt. De eneste av mine bekjente som virklig legger jobben bort når de går hjem er fengselsarbeideren og butikkarbeideren. Anonymous poster hash: 13ee6...fb2
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #48 Skrevet 22. november 2015 HI igjen. Jeg ser et klart mønster i svarene her; kontaktlærere i grunnskolen er dritslitne, lærere på VGS er mer fornøyde, og de fleste andre (spesielt sykepleiere!) har ingen sympati. Interressant. Jeg tror ikke yrker kan sammenlignes. Og jeg tror ikke noen som ikke er kontaktlærer i grunnskolen kan i det hele tatt fatte hvor mye som inngår i en slik jobb. Jeg nevnte i hovedinnlegget hvor mange yrker man strengt tatt burde være kvalifisert for, for å kunne mestre en slik jobb. Det er denne følelsen av manglende mestring, og manglende tilstrekkelighet ovenfor alle arbeidsoppgavene, som sliter lærerne ut. Det finnes INGEN tid til å faktisk planlegge god, tilrettelagt undervisning. Jeg tror ikke f.eks en sykepleier føler hver bidige dag at h*n har fire andre fulltidsjobber som fullstendig spiser opp tiden h*n skulle hatt til å gi pasientene sine den nødvendige pleien de trenger. Samboeren min krever at jeg bytter jobb. Han vet jeg har konstant dårlig samvittighet, og hver søndag er ødelagt fordi jeg er så opptatt med å forberede alt jeg ikke rakk før helga. Samboer har en lederstilling i en industribedrift, og har travle dager. Men han har passe arbeidsmengde, passe mye ansvar, og kan legge jobben fra seg når han drar hjem. Ikke kom og fortell meg at alle yrker har blitt som læreryrket. Anonymous poster hash: 5e654...719 Jeg tviler ikke på det du beskriver om læreryrket, men jeg tror heller ikke du vet hvordan det er å være sykepleier i sykehus. Jeg kan garantere deg at saksbehandlere i nav og barnevern opplever å ha alt for mye å gjøre og at de føler manglende mestring mye av tida. Jeg har samarbeidet tett med mange lærere og all respekt til dem, men mange elsket jobben sin til tross for at de hadde mye å gjøre. Det gjør ikke du og da må du srøvfølgelig se deg om etter en annen jobb. Jeg gjorde selv det samme og har nå en mye mindre stressende jobb, men ikke på langt nær så spennende. Anonymous poster hash: 0584e...9ea
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #49 Skrevet 22. november 2015 Jeg ser at lærerne jobber hardt, og at mange av dem gjør en fantastisk jobb. Samtidig er det ingen annen yrkesgruppe som syter så mye som lærerne... Anonymous poster hash: dbb3a...033
Anonym bruker Skrevet 22. november 2015 #50 Skrevet 22. november 2015 Men en som jobber i andre yrker er gjerne ferdig med arbeidsdagen når h*n går hjem og er sliten - det er ikke læreren. Lærerne har i snitt 43 timers arbeid i uka - og er dermed ikke ferdig etter endt arbeidstid på skolen. Det er derfor har man denne "gode ferieordningen" som du og mange andre kaller det. Anonymous poster hash: 786fb...6d8 Ingen jeg kjenner med høyere utdanning har 40 timers uke. INGEN! Alle har med jobben hjem. Selv er jeg lege ved medisinsk avdeling. Jeg jobber aldri mindre enn 45 timer uken (kan ikke ta med jobben hjem, må bli igjen på sykehuset). Jeg får ikke betalt overtid og avspasering kan jeg bare glemme. Vi har vikariater på vikariater og jobber på i frykt for å ikke ha jobb om tre måneder om vi skulle si i fra. Min mann sitter ofte med jobb-pc på kvelden. Han får ikke overtid og ikke avspasering. Lærerne må gjerne komme over i helse eller i det private næringslivet om de tror vi har mindre stress og press og jobber mindre. Velkommen skal dere være! Hilsen hun som nettopp er hjemme etter 18 timer på vakt Anonymous poster hash: 736a3...03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå