Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lager en tråd til alles tanker og frustrasjoner rund dette med graviditet som vi alle lengter etter...:) 

Jeg er inne i pp 14, og håper virkelig det sitter denne mnd... er veldig sliten av og håpe. Jeg har IKM i uke 49. Tok en egg test idag på billigstrimmel. Jeg ser en strek til men den er svak... og da har jeg vel ikke eggløsning? neh... prøver igjen imorra:) 

Hva men dere? noen tenker eller noe som dere vil prate om? spørre om? opplyse om? :D

Feel free to post what ever is on your mind ladies! 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144247715-tanke-tr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har iallefall mange tanker for tiden. 10 dpo med et egg vi har betalt 44 tusen for......ivf etter å ha mistet 7 spirer. Livredd for å bli gravid (for da er vel risikoen for en #@?/)#_@ abort på ca 90%) å livredd for ikke å bli gravid.....aldri kjent på maken til motstridende følelser. Hvordan skal man reise seg igjen??? For meg er det å bli gravid. Å så få en baby nå så fjernt at det egentlig ikke er med i beregningene mine en gang!!!

Hvorfor er sjansen for abort ca 90%? Da hadde jeg jammen revurdert om de små 10% er verdt 44 000 kr! Ønsker deg masse lykke til og håper at den sitter den e gangen.

Anonymous poster hash: 3b204...8b1

Neida, er ikke 10%. Men etter å ha mistet gang på gang på gang på gang på gang på gang, ja da føles det som om det ikke er håp lengre..er vel 40% sjans for å bli gravid. Men det er jo ikke det som er problemet. Til nå har vi hatt 100% abort.......

Jeg har iallefall mange tanker for tiden. 10 dpo med et egg vi har betalt 44 tusen for......ivf etter å ha mistet 7 spirer. Livredd for å bli gravid (for da er vel risikoen for en #@?/)#_@ abort på ca 90%) å livredd for ikke å bli gravid.....aldri kjent på maken til motstridende følelser. Hvordan skal man reise seg igjen??? For meg er det å bli gravid. Å så få en baby nå så fjernt at det egentlig ikke er med i beregningene mine en gang!!!

oi... ble egentlig litt satt ut jeg. Dette må være utrolig tøft<3 ingen burde gå igjennom dette... Jeg håper viskelig at spiren sitter og sitter for godt denne gang:) Mange klemmer til deg å dine<3

Jeg blir så frustrert, irritert, lei meg, skuffa og sint for at vi ikke har fått til å bli gravide. Er "bare" i pp6 nå (iforhold til dere andre som sliter her) men skuffelsen er stooooor hver gang TR kommer på IKM. De to andre gangene jeg ble gravid med exen min var det ikke planlagt. Samboer har ingen barn. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det til. Har prøvd el tester, dong quai, wild yam, varmeposer for å tiltrekke sædcellene mot egget, men ingenting hjelper. Har sjekka hormonnivået mitt og ingenting er galt. Mannen har ikke sjekka seg, jeg tror han er redd for å få beskjed om at sædcellene hans er dårlige. Trist å ikke få det til.. håper det blir alle våres tur snart 😊

Annonse

Jeg blir så frustrert, irritert, lei meg, skuffa og sint for at vi ikke har fått til å bli gravide. Er "bare" i pp6 nå (iforhold til dere andre som sliter her) men skuffelsen er stooooor hver gang TR kommer på IKM. De to andre gangene jeg ble gravid med exen min var det ikke planlagt. Samboer har ingen barn. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det til. Har prøvd el tester, dong quai, wild yam, varmeposer for å tiltrekke sædcellene mot egget, men ingenting hjelper. Har sjekka hormonnivået mitt og ingenting er galt. Mannen har ikke sjekka seg, jeg tror han er redd for å få beskjed om at sædcellene hans er dårlige. Trist å ikke få det til.. håper det blir alle våres tur snart

Ja, det er kjempe frustrerende ¨Lammeskanken¨ Skulle ønske vi alle kunne få en BFP snart. Det hadde kanskje vært en ide om han også sjekket seg ja? selv om det er tøft hvis det er noe galt... men da vet dere ihvertfall. Men sannsynlighvis er det jo ikke det, og da er det utelukket:)  Jeg har IKM i uke 49. Hva med deg? :)

Jeg blir så frustrert, irritert, lei meg, skuffa og sint for at vi ikke har fått til å bli gravide. Er "bare" i pp6 nå (iforhold til dere andre som sliter her) men skuffelsen er stooooor hver gang TR kommer på IKM. De to andre gangene jeg ble gravid med exen min var det ikke planlagt. Samboer har ingen barn. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det til. Har prøvd el tester, dong quai, wild yam, varmeposer for å tiltrekke sædcellene mot egget, men ingenting hjelper. Har sjekka hormonnivået mitt og ingenting er galt. Mannen har ikke sjekka seg, jeg tror han er redd for å få beskjed om at sædcellene hans er dårlige. Trist å ikke få det til.. håper det blir alle våres tur snart

Ja, det er kjempe frustrerende ¨Lammeskanken¨ Skulle ønske vi alle kunne få en BFP snart. Det hadde kanskje vært en ide om han også sjekket seg ja? selv om det er tøft hvis det er noe galt... men da vet dere ihvertfall. Men sannsynlighvis er det jo ikke det, og da er det utelukket:) Jeg har IKM i uke 49. Hva med deg? :)

Fikk TR i natt, så da er IKM uke 51. Håper og håper hver mnd og ser mange på forumet som velger å ikke prøve å bli gravide fra nå av pga barnehageplass. Jeg føler at jeg bare må fortsette å prøve. Jeg er jo snart 40 år, så kan ikke kaste bort tiden liksom.. 😊 er vi så heldige å bli gravide neste mnd, så tar vi utfordringen med barnehageplass når den tid kommer 😊 hva med dere? Slutter dere å prøve de neste mnd nå?

Uff... Nei nå slutter vi ikke å prøve. Har jobbet med dette i to år nå. Førstemann tok 3pp å få til. Nå er det utallige sa og en MA. En halvpositiv test blir jeg ikke lenger i ekstase over. Jeg blir kvalm, fordi jeg regner med det går til helvete.

Allikevel er jeg alltid superpositiv før el... Dpo er grusomme. Kjenner etter, tester, bekymrer meg...

Uff... Nei nå slutter vi ikke å prøve. Har jobbet med dette i to år nå. Førstemann tok 3pp å få til. Nå er det utallige sa og en MA. En halvpositiv test blir jeg ikke lenger i ekstase over. Jeg blir kvalm, fordi jeg regner med det går til helvete.

Allikevel er jeg alltid superpositiv før el... Dpo er grusomme. Kjenner etter, tester, bekymrer meg..

Nei huff... dette er ikke no serlig... vi får håpe på det beste! Når andre slitter å prøve disse mnd så får vi stjele litt av baby lykken som ingen bruker hehe:D Når har du IKM da? har du hatt el?

Vi har akkurat begynt å prøve igjen nå, men håper jeg får være med her også? :)

Etter vi fikk prinsessa i 2013, så har jeg mistet flere ganger allerede. Derfor har satte jeg ned foten sist vi begynte prøvingen.. for frykten for å se den positive testen, og så nedturen med å få beskjed om at jeg har mistet igjen eller embryoer som ikke lengre hadde hjerteaktivitet.. sist gang tok det 2 år prøving med mannen min, flere spontanaborter før vi fikk vidunderet.

Først nå etter store forandringer at jeg føler meg mentalt klar for å bli gravid - om jeg kan nå siden jeg har fått endometriose som vokser raskt i tillegg til PCOS og overvekt.

Skulle ønske at dette var enkelt, bare hoppe til køys å bli på tjukka, og så et prikkfritt svangerskap der man bare kan nyte kulen og få den største gaven! Men ej så lett er det :/

Hiver meg inn i gjengen av frustrete..:) Vi prøver på tredjemann, og så langt har det endt i to Sa på 6 mnd, en i 12 uke og en i 16.uke.. Kjempetøft å gå igjennom! Etter den siste SA-en i mai sliter vi med å bli gravid igjen, og er nå i pp 6... Alle de andre satt på pp 1 eller 2. For et par dager siden skulle jeg hatt termin med den jeg mistet i mai, og den var ekstra kjip å gå igjennom uten noe ny spire :(

Annonse

Etter vi fikk prinsessa i 2013, så har jeg mistet flere ganger allerede. Derfor har satte jeg ned foten sist vi begynte prøvingen.. for frykten for å se den positive testen, og så nedturen med å få beskjed om at jeg har mistet igjen eller embryoer som ikke lengre hadde hjerteaktivitet.. sist gang tok det 2 år prøving med mannen min, flere spontanaborter før vi fikk vidunderet.

Først nå etter store forandringer at jeg føler meg mentalt klar for å bli gravid - om jeg kan nå siden jeg har fått endometriose som vokser raskt i tillegg til PCOS og overvekt.

Skulle ønske at dette var enkelt, bare hoppe til køys å bli på tjukka, og så et prikkfritt svangerskap der man bare kan nyte kulen og få den største gaven! Men ej så lett er det :/

Selvfølgelig er du velkommen:) denne siden er for alle med tanker og spørsmål eller hva det måtte være:) vi er her for og støtte hverandre!

Hiver meg inn i gjengen av frustrete..:) Vi prøver på tredjemann, og så langt har det endt i to Sa på 6 mnd, en i 12 uke og en i 16.uke.. Kjempetøft å gå igjennom! Etter den siste SA-en i mai sliter vi med å bli gravid igjen, og er nå i pp 6... Alle de andre satt på pp 1 eller 2. For et par dager siden skulle jeg hatt termin med den jeg mistet i mai, og den var ekstra kjip å gå igjennom uten noe ny spire :(

Velkommen "Lykke" huff... Det er ikke lett å miste:/ håper virkelig spiren sitter snart:) på oss alle<3

Krysser og håper det sitter.

oi... ble egentlig litt satt ut jeg. Dette må være utrolig tøft<3 ingen burde gå igjennom dette... Jeg håper viskelig at spiren sitter og sitter for godt denne gang:) Mange klemmer til deg å dine<3

Takk for det :-) ja det har vært en tøff kamp, å jeg regner ikke med den er ferdig på en stund. Blendahvit test i 12 dpo. Ikke lovende tenker jeg. Hadde håpet å slippe en jul i sorg, men vi får se.

Jeg blir så frustrert, irritert, lei meg, skuffa og sint for at vi ikke har fått til å bli gravide. Er "bare" i pp6 nå (iforhold til dere andre som sliter her) men skuffelsen er stooooor hver gang TR kommer på IKM. De to andre gangene jeg ble gravid med exen min var det ikke planlagt. Samboer har ingen barn. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det til. Har prøvd el tester, dong quai, wild yam, varmeposer for å tiltrekke sædcellene mot egget, men ingenting hjelper. Har sjekka hormonnivået mitt og ingenting er galt. Mannen har ikke sjekka seg, jeg tror han er redd for å få beskjed om at sædcellene hans er dårlige. Trist å ikke få det til.. håper det blir alle våres tur snart 😊

Jeg skjønner frustrasjonen ja, å faktisk er den Værst i begynnelsen tror jeg. Jeg syntes det var tøffest det første året, nå er jeg blitt mer vant til at det ikke lykkes, å fått mer tålmodighet. Men 6 pp er helt innafor, så ville ikke bekymret meg så mye. Plutselig sitter den ;-) lykke til!!

Allikevel er jeg alltid superpositiv før el... Dpo er grusomme. Kjenner etter, tester, bekymrer meg...

DPO er et mareritt ja!!! Å kjenner til kvalmen med positiv test. Huff, sånn burde ingen ha det :-( man burde kunne juble av positiv test!!

Masse lykke til :-)

Virker litt som om det blir vanskeligere og vanskeligere etter hver abort i grunnen. Vi ble å gravide på 1 PP i starten, å etterhvert tok det flere og flere mnd før den satt igjen

. Utroligt frustrerende. Tydelig at kroppen blir forvirret etter flere sa. Håper du er kommet til din pp nå da ;-) jeg fikk syklus på 19 dager etter sist sa. Det varte 5 sykluser....

Krysser og håper det sitter.

Takk <3

Fint med en tråd å lufte ut tankene sine på. Jeg har vel egentlig aldri vært bekymret for å miste, eller hatt det i tankene en gang. Jeg vet jo at det skjer, men det var ikke noe jeg brukte å tenke på. Etter at jeg kom hit, leser jeg bare mere og mere om MA, SA, folk som ikke klarer å bli gravide.. Jeg kjenner jeg får så vondt i magen, og føler at verden er av og til så himla urettferdig! Jeg ønsker at jeg hadde superkrefter å kunne ha hjulpet alle i drømmen om en liten baby. Jeg har dårlig samvittighet fordi vi klarte det på første forsøk, og har ikke lyst å si til noen at jeg har fått en positiv g-test. Krysser alle fingrer og tær for alle dere damer, og ønsker med hele hjertet at det går denne gangen. Tenker på dere hele tiden.

Anonymous poster hash: 62a0c...5e5

Jeg håper vi alle får tidenes julegave i år! Med kryss/streker, ømme pupper og forhåpentligvis overkommelig kvalme! :):P

Jeg syntes det ble tøffere for hver måned som gikk forbi uten positiv test. Når ønsket er SÅ stort! Men så hadde jeg prøvd i nesten 3 år med xenon før jeg møtte mannen min... så kanskje ikke rart jeg kræsjet i veggen og sleit med å være rundt andre sine babyer til slutt. De store følelsene som man egentlig ikke får lov å føle..

Merker det er en stor forandring siden sist, er så mye lettere å takle de negative testene og spontanabortene når jeg er blitt mamma. Kan liksom ikke bare legge seg under dyne og la seg føle at verden faller litt i grus. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...