Gå til innhold

Kjøper du eller låner du bøker du leser?

Anbefalte innlegg

Jeg elsker å kjøpe bøker😊 Føler det er så greit å eie boken og ikke måtte levere inn, forlenge lån og risikere å rote den bort. Kjøper mest pocket da så sparer en del på det kontra å kjøpe innbunden.

Anonymous poster hash: 52432...f62

Fortsetter under...

Låner nesten alle. Jeg leser fort en 40-50 bøker eller så i året, og selv om vi har god plass så er det litt begrenset hvor mange bøker vi kan ha ;) Noen kjøper jeg likevel, og så får jeg gjerne noen i gave.

Anonymous poster hash: 2373d...17a

Jeg kjøper.  Alt for mye i følge mannen. Men jeg fikser ikke bibiliotek+ at de oftest ikke har de bøkene jeg vil lese, da må jeg vente.

Låner de ut til venninnner noen ganger, så havner de på loppemarkedet til slutt.

Annonse

Låner av venner/kollegaer/familie, eller kjøper. Ville aldri lånt på biblioteket eller av ukjente da jeg synes det er ekkelt med ukjente som har gnudd i den boka i timesvis... Usj...

Anonymous poster hash: 80316...fb1

Datteren og jeg låner vel ca 150-300 bøker/lydbøker i året. Kjøper noe, men det meste skjer gjennom lån fra vårt fantastiske biblioteksystem!

Er utrolig deilig å bare kunne gå inn på et bibliotek hvor som helst i landet, få råd fra en høyskoleutdannet bibliotekar og så levere inn boken hvor som helst i landet helt gratis! Er det noe de mangler, er det bare å bestille, så finner de det for deg på et annet bibliotek :)

Fantastiske kommune-Norge!

Selv om jeg selvsagt skulle ønske at småbarnsforeldrene ikke lot barnebøkene være spiseunderlag... heldigvis er vi over det stadiet nå

Anonymous poster hash: b5ca5...c9b

Nettbrett, leser mye der, kjøper hvis det er bra bøker som jeg kunne tenke meg å ha, sparer mye plass der og det er mye man kan lese som er gratis. Ellers har vi såpass mange bøker i huset at det fyller flere bokhyller! Eneste jeg låner fra biblioteket er barnebøker :)

Anonymous poster hash: ffbae...ead

Jeg bruker biblioteket mye. Er innom minst en gang i uka og låner bøker. Det hender jeg kjøper en bok, eller får i gave også, men bokhyllene i hjemmet er stappfulle og for å få inn en bok til må jeg fjerne en. Og jeg er veldig lite flink til å kaste/gi bort/selge bøker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...