Gå til innhold

Langtidskoke kylling?

Anbefalte innlegg

Når jeg lager gryteretter med rødt kjøtt, lar jeg kjøttet koke i minst tre timer. Da blir resultatet alltid utrolig mørt kjøtt som nesten faller fra hverandre fordi det er så mørt. Nå ønsker jeg å oppnå samme effekten med kylling, men går det an? Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 27469...ca1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144247536-langtidskoke-kylling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten var det ikke så vanlig å spise kylling, vi spiste høne og den husker jeg mamma alltid kokte lenge. Tror du forsatt får tak i (frossen) høne, så kanskje det er en bedre løsning?

Anonymous poster hash: d0724...511

Hm. Greien er at jeg allerede har kjøpt inn kyllingfileter som må brukes i dag, det er til en kyllingsuppe. Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få kylling til å bli mest mulig mør da? Så kan jeg heller kjøpe høne en annen dag :)

HI

Anonymous poster hash: 27469...ca1

Annonse

Kyllingfilet er mørt i utgangspunktet. I tillegg så er fibrene i kjøttet slik at du vil ikke få den effekten av at det strimler seg opp som du er ute etter. Du får bare et tørt, "melent" resultat som ikke er særlig appetittlig. Skal du langtidskoke kylling så anbefales heller lårstykker.

Så i forhold til suppen din, så hadde jeg heller latt suppa koke som planlagt, og heller tilsette kjøttet mot slutten.

Anonymous poster hash: 1966e...efb

Er der ikke sånn man lager coq au vin da? Koke lenge?

Anonymous poster hash: e7afc...4ea

Stemmer det, men da bruker man ikke rene kyllingbryst... I tillegg så brukes de da helst hane, høne eller eventuelt and.

Stemmer det, men da bruker man ikke rene kyllingbryst... I tillegg så brukes de da helst hane, høne eller eventuelt and.

I de oppskriftene det brukes kylling, så brukes i hovedsak lår, eventuelt hele fuglen. Og man skal da koke de i 1 time eller til kjøttet er kokt. Så med kylling er ikke det snakk om å la det stå i 3-4 timer og småkoke...

I de oppskriftene det brukes kylling, så brukes i hovedsak lår, eventuelt hele fuglen. Og man skal da koke de i 1 time eller til kjøttet er kokt. Så med kylling er ikke det snakk om å la det stå i 3-4 timer og småkoke...

Skjønner 👍🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...