Gå til innhold

Når den ene pupillen er større enn den andre...

Anbefalte innlegg

Vi var hos vanlig optiker fordi den ene pupillen plutselig var blitt større enn den andre. Alt så bra ut,men nå er den ene pupillen blitt enda større. Siden øynene er sjekket er det vel ikke noe å bekymre seg for?

Anonymous poster hash: 81971...0d6

Fortsetter under...

Var hos øyelege for 1,5 år siden og der ble det ikke oppdaget noe forskjeller. Så dette for 4-5 mnd siden og dro til optiker. Nå synes jeg den ene er enda større. Er 3,5 år gammel.

Hvis legen har sjekket så er vel alt ok. Første som slår meg hvis jeg ser noen har en pupill som er større enn den andre, er hjerneblødning, eller regnbuehinnebetennelse, men det er jo utelukket av lege? :) 

Anonymous poster hash: 1ef4d...dda

Annonse

Kontakt lege. Våknet en morning for 2 mnd siden, der ene pupillen var GIGANTISK!! Ringte legevakt for å spørre, hun sa at siden jeg ikke var kvalm, svimmel, hadde hodepine eller noe mer jeg ikke husker, så var det nok ikke noe farlig. Kunne være en infeksjon eller noe så lite som en irritasjon.

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite

Anonymous poster hash: fd4b5...726

Ville helt klart ringt lege, en optiker er ikke lege altså!

Nabogutten var 8 mnd gammel da han måtte operer vekk en svulst på hjernen som satt rett bak øye og den ble oppdaget ved forandringer på øyet. Han ble kreftfri etter et par runder, men mistet øyet og har glassøye i dag.

En annen jeg kjenner har en pupill som er stor hele tiden, trekker seg ikke sammen når du lyser på den. Den har grodd fast sånn etter regnbuehinnebetennelse.

Barnebarnet til en dame jeg jobber med har også forskjellig størrelse på pupillene, der er det snakk om en nerveskade. Altså er nervebanen fra hjernen til øyet som gir signaler om at pupillen skal trekke seg sammen i skarpt lys er ødelagt. Det er en medfødt skade.

Ville aldri tatt noen sjanser med sånt. Det kan være en helt uskyldig grunn, men det kan også være en alvorlig grunn. Hadde ikke gitt meg før det var undersøkt av en øyenlege.

Anonymous poster hash: 2909f...1d9

Annonse

Den er ikke mye større,og ser det mer i forskjellige lys. Akkurat nå ser den bare litt større ut. Legen er kontaktet og mener det ikke er noe farlig om hun er i fin form ellers. Klager på magevondt bare.

Anonym bruker, on 19 Nov 2015 - 22:49, said:

Vi var hos vanlig optiker fordi den ene pupillen plutselig var blitt større enn den andre. Alt så bra ut,men nå er den ene pupillen blitt enda større. Siden øynene er sjekket er det vel ikke noe å bekymre seg for?

Jeg ville også ha sjekket dette opp så fort som mulig. Det kan også være noe som presser på bak øyet som gjør at det er slik. Ta kontakt i dag! Anonymous poster hash: 24a01...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...