Gjest Antarctica Skrevet 19. november 2015 #26 Skrevet 19. november 2015 Hun skiter jo i dere andre og i ungene. Feil person i jobben ...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #27 Skrevet 20. november 2015 Jeg synes det virker som hun ikke skjønner at forsentkommingen går ut over andre og er irriterende. Høres ut som en selvopptatt og bortskjemt dame - og du burde fortelle henne at det faktisk ikke er ok. Anonymous poster hash: 06920...d79
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #28 Skrevet 20. november 2015 Da hadde du fått sparken hos oss. Anonymous poster hash: d712f...81c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #29 Skrevet 20. november 2015 Det er ikke greit. Jeg jobber som lærer, og det skulle jo virkelig ha gjort seg om jeg kan slengende 10-15 minutter for sent inn i klasserommet på jevnlig basis. Alle kan selvsagt komme for sent en og annen sjelden gang, men da er sjelden et nøkkelord! På 5 år har jeg kommet for sent til jobb tre ganger. En gang pga en stor ulykke der all trafikk stoppet opp, en gang pga plutselig enormt snøfall og manglende brøytebil og en gang fordi vi forsov oss. Dette tenker jeg er innenfor, men stadig vekk er på ingen måte ok. Anonymous poster hash: a42f6...89b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #30 Skrevet 20. november 2015 Hvis du har dekket over for henne og bare svart at det er ok ol når hun har gitt deg beskjed, har du et vist ansvar for forsentkommingen du også. Da synes jeg det dårlig gjort å ikke si til henne direkte at du ikke kan fortsette slik og at hun fra nå av må sørge for å komme tidsnok. Å plutslig varsle sjefen, uten å si noe til din kolega er feigt og kommer sansynlig vis til å føre til en meget dårlig stemning mellom dere. Anonymous poster hash: c9b1a...2ce
Leeloo76 Skrevet 20. november 2015 #31 Skrevet 20. november 2015 Høres ut som hun har vært vant til fleksitid og tror at det funker i bhg. også. Hun har nok blitt for godt vant og tror det er ok så lenge ingen sier i fra. Et ekstra poeng er jo at slik ukultur har en lei tendens til å spre seg, slik at de andre også tenker at det ikke er så nøye ettersom X kommer unna med det hele tiden. Jeg har en jobb med kjernetid og oppgaver som det ikke spiller så stor rolle når gjøres bare de gjøres, men i en barnehage, butikk, helsesektoren etc. går jo ikke det. Jobbet i butikk tidligere, da var jeg selvfølgelig på tiden hver dag; kjedelig med bot i fra kjøpesenteret fordi butikken åpnet for sent. Håper det ordner seg og at leder tar tak i saken.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #32 Skrevet 20. november 2015 Det er helt ugreit. Snakk med leder som om vedkommende er fornuftig, tar det opp med henne. Anonymous poster hash: 52a3c...6f3
Mammaentilknollogtott Skrevet 20. november 2015 #33 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #34 Skrevet 20. november 2015 I noen jobber er det ikke OK å komme for sent. Det omfatter selvfølgelig de som har vaktordning der det MÅ være på plass folk for å låse opp, ta imot osv. De fleste vil en sjelden gang komme for sent på jobb og det må være lov. Men da tenker jeg der er OK å komme for sent den dagen bussen punkterer, ikke de 4 dagene i uken bussen blir forsinket pga kø. At noen har fleksitid, særavtaler med arbeidsgiver osv er en helt annen sak. Anonymous poster hash: 7ef40...384
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #35 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan! Er du litt enkel i hodet? Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 7b29c...83c
Mammaentilknollogtott Skrevet 20. november 2015 #36 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!Er du litt enkel i hodet?Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 7b29c...83c Fortsatt ikke noe en vanlig ansatt har noe med, dette er det kun leder som har noe med. En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan jo fort bli ubehagelig.
Gjest Antarctica Skrevet 20. november 2015 #37 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!Er du litt enkel i hodet?Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 7b29c...83c Fortsatt ikke noe en vanlig ansatt har noe med, dette er det kun leder som har noe med. En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan jo fort bli ubehagelig. Å sladre = å slenge dritt Å si sannheten = å si sannheten. To ulike ting...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #38 Skrevet 20. november 2015 "En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan fort bli ubehagelig " Seriøst? Nei, la oss heller dekke over folk som kommer for sent, som går for tidlig, som stjeler fra jobben, som bryter taushetsplikt , misbruker sykedager , ikke dukker opp på jobb i det hele tatt( dette er bare ekstreme tilfeller), men ikke si ifra til sjefen? Vi må la de stakkarene drive med dette, stakkars dem... Anonymous poster hash: bc9dc...b37
Gjest Antarctica Skrevet 20. november 2015 #39 Skrevet 20. november 2015 "En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan fort bli ubehagelig " Seriøst? Nei, la oss heller dekke over folk som kommer for sent, som går for tidlig, som stjeler fra jobben, som bryter taushetsplikt , misbruker sykedager , ikke dukker opp på jobb i det hele tatt( dette er bare ekstreme tilfeller), men ikke si ifra til sjefen? Vi må la de stakkarene drive med dette, stakkars dem... Anonymous poster hash: bc9dc...b37 Det er jo allerede veldig ubehagelig for henne som står alene til stadighet..
Mammaentilknollogtott Skrevet 20. november 2015 #40 Skrevet 20. november 2015 "En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan fort bli ubehagelig " Seriøst? Nei, la oss heller dekke over folk som kommer for sent, som går for tidlig, som stjeler fra jobben, som bryter taushetsplikt , misbruker sykedager , ikke dukker opp på jobb i det hele tatt( dette er bare ekstreme tilfeller), men ikke si ifra til sjefen? Vi må la de stakkarene drive med dette, stakkars dem... Anonymous poster hash: bc9dc...b37 Det eneste jeg synes man skal si ifra til sjefen om er hvis man VET at noen stjeler fra jobben eller man VET at noen bryter taushetsplikten. Disse tingene er alvorlige og ulovlige. Resten sier man ikke til sjefen som en annen sladrehank. Det er sjefen sin jobb å følge med på slike ting og gi konsekvenser, ingen andre har noen som helst rett til å blande seg inn i dette.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #41 Skrevet 20. november 2015 "En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan fort bli ubehagelig " Seriøst? Nei, la oss heller dekke over folk som kommer for sent, som går for tidlig, som stjeler fra jobben, som bryter taushetsplikt , misbruker sykedager , ikke dukker opp på jobb i det hele tatt( dette er bare ekstreme tilfeller), men ikke si ifra til sjefen? Vi må la de stakkarene drive med dette, stakkars dem...Anonymous poster hash: bc9dc...b37 Det eneste jeg synes man skal si ifra til sjefen om er hvis man VET at noen stjeler fra jobben eller man VET at noen bryter taushetsplikten. Disse tingene er alvorlige og ulovlige. Resten sier man ikke til sjefen som en annen sladrehank. Det er sjefen sin jobb å følge med på slike ting og gi konsekvenser, ingen andre har noen som helst rett til å blande seg inn i dette. Jeg jobber i en familiebarnehage. Vi er to ansatte, og har pedagogisk leder en dag i uka. Det er den dagen hxn ser. Så da er det greit for deg at hun jeg jobber sammen med kommer 30 til 45 minutter for sent på jobb? Fordi dette har jeg ikke noe med? Da vil jeg gjøre det samme! Anonymous poster hash: bc9dc...b37
Gjest Antarctica Skrevet 20. november 2015 #42 Skrevet 20. november 2015 "En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan fort bli ubehagelig " Seriøst? Nei, la oss heller dekke over folk som kommer for sent, som går for tidlig, som stjeler fra jobben, som bryter taushetsplikt , misbruker sykedager , ikke dukker opp på jobb i det hele tatt( dette er bare ekstreme tilfeller), men ikke si ifra til sjefen? Vi må la de stakkarene drive med dette, stakkars dem... Anonymous poster hash: bc9dc...b37 Det eneste jeg synes man skal si ifra til sjefen om er hvis man VET at noen stjeler fra jobben eller man VET at noen bryter taushetsplikten. Disse tingene er alvorlige og ulovlige. Resten sier man ikke til sjefen som en annen sladrehank. Det er sjefen sin jobb å følge med på slike ting og gi konsekvenser, ingen andre har noen som helst rett til å blande seg inn i dette. De har ikke taushetsplikt. Overhodet ikke, de har plikt til å si fra om ting som går ut over ungene.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #43 Skrevet 20. november 2015 Jeg jobber i et yrke der vi flekser, kan jobbe hjemmefra osv. Da jeg var høygravid med nr 3 og 4, hadde unger hjemme og var svært syk, men valgte i samråd med leder å jobbe fullt med tilrettelegging, kom jeg alt fra 5 til 30 minutter for sent. MEN! Vi har aldri møter før kl 9, hele arbeidsplassen drikker kaffe og skravler den første halvtimen og jeg tok igjen tiden hjemme på kveldene ved å jobbe. I ditt tilfelle e det ikke OK: Anonymous poster hash: 232a4...410
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #44 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!Er du litt enkel i hodet?Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 7b29c...83c Fortsatt ikke noe en vanlig ansatt har noe med, dette er det kun leder som har noe med. En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan jo fort bli ubehagelig. Men det er greit å bruke egenmeldingsdager fordi man vil kose seg hjemme? Det var vel noe du skrev også? Rare holdninger du har altså.... Anonymous poster hash: 317b6...1a2
Teline Skrevet 20. november 2015 #45 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!Er du litt enkel i hodet?Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 7b29c...83c Fortsatt ikke noe en vanlig ansatt har noe med, dette er det kun leder som har noe med. En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan jo fort bli ubehagelig.
Teline Skrevet 20. november 2015 #46 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!Er du litt enkel i hodet?Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit! Anonymous poster hash: 7b29c...83c Fortsatt ikke noe en vanlig ansatt har noe med, dette er det kun leder som har noe med. En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan jo fort bli ubehagelig. Forsøker igjen: Når leder ikke er klar over problemet må jo de andre ansatte varsle?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #47 Skrevet 20. november 2015 Dette er ikke noe du har noe med siden du ikke er leder. Det å sladre på kollegaer er heller ikke innafor. Bland deg ikke borti dette da du ikke har noe med det å gjøre! Makan!Er du litt enkel i hodet?Dette er i aller høyeste grad noe HI har noe med. Bemanningen blir uforsvarlig lav og det er ikke greit!Anonymous poster hash: 7b29c...83c Fortsatt ikke noe en vanlig ansatt har noe med, dette er det kun leder som har noe med. En som sladrer til sjefen er heller ikke noen man ønsker å jobbe med så det kan jo fort bli ubehagelig. Forsøker igjen: Når leder ikke er klar over problemet må jo de andre ansatte varsle? Anonym mener at dette er greit. Så mandag, hun har senvakt, men kommer 20 minutter for sent. Tirsdag har jeg senvakt, så da kan jeg komme 20 minutter for sent også, ikke sant? Onsdag hun senvakt, 30 minutter for sent. Alt er greit fremdeles? Barna får ikke det tilbudet de er lovet, men ikke si ifra til sjefen! Det skal man vissnok ikke gjøre! Torsdag, min senvakt. Fortsatt greit for dere foreldre i barnehagen at jeg kommer 30 minutter for sent? Fredag min senvakt igjen. 08.30 passer ikke meg, 09.10 passer bedre. Fortsatt greit? Anonymous poster hash: bc9dc...b37
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #48 Skrevet 20. november 2015 Det er ikkje greit å komme for seint på jobb, bør være klar til å begynne å jobbe på tida. Altså komme litt før, kle av seg yttertøy og være på plass på tida. Anonymous poster hash: a9d98...cb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå