Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #1 Skrevet 19. november 2015 Tenkte å oppmuntre samboer litt, for han har eksamenspress, og fikk vite for 3 uker siden at jeg er gravid, så han er ikke særlig glad. Bløtkake er det beste han vet, men jeg har aldri laget det før (jeg blir utrolig kvalm og spysyk av krem, magen min tåler ikke melkeprodukter, så der har vi grunnen, men nå skal jeg fokusere på han). Jeg skal bare ta å kjøpe ferdigbund, fylle med syltetøy, pisket krem og vaniljekrem og for å pynte kaken skal jeg bruke krem, bananer og sånn fargedryss,,men så kommer spørsmålet mitt: Den bunden, den kommer jo i tre lag, en helt nederst, en i midten og en på toppen (rett under den øverste kremen), skal jeg helle noe på de 3 lagende med bund? juice? melk? eller skal det ikke helles noe på dem? Og skal det helles noe på alle lagene, eller bare noen av de? Jeg er ganske blank xD Anonymous poster hash: 129bc...cda
Villbringebringebær Skrevet 19. november 2015 #2 Skrevet 19. november 2015 Dynk alle lagene. Forresten er det veeeelsig lett å lage selv og smaker bedre! Men ferdig bunn må også dynkes. Keg bruker fløte eller juice alt ettersom om jeg vil ha tung bunn eller frisk bunn. Alle lag dynkes. Om du skal ha bringebær er det veldig godt å kjøpe frosne bringebær og ha i fløten og vispe det sammen til en krem og ha i et av lagene. Lag nr 2 liker jeg ha krem og knuste valnøtter. Øverste laget bare krem før marsipanlokk. Skal du ikke ha marsipanlokk? Det er veldig godt og fås kjøpt ferdig lokk om du ikke liker kjevle ut.
Kjerringa med agurken Skrevet 19. november 2015 #3 Skrevet 19. november 2015 (endret) Dynk alle lagene. Forresten er det veeeelsig lett å lage selv og smaker bedre! Men ferdig bunn må også dynkes. Keg bruker fløte eller juice alt ettersom om jeg vil ha tung bunn eller frisk bunn. Alle lag dynkes. Om du skal ha bringebær er det veldig godt å kjøpe frosne bringebær og ha i fløten og vispe det sammen til en krem og ha i et av lagene. Lag nr 2 liker jeg ha krem og knuste valnøtter. Øverste laget bare krem før marsipanlokk. Skal du ikke ha marsipanlokk? Det er veldig godt og fås kjøpt ferdig lokk om du ikke liker kjevle ut. Bløtkake har da ikke marsipanlokk Bedre å pynte med jordbær, bringebær, blåbær i tillegg til banan. Altså ta 3-4 spiseskjeer ned melk og drypp det over hvert lag. Lag krem med f.eks bringebær eller vaniljekrem og bribgebærsyltetøy (avhengig av hva han liker). Det fungerer også bra å ha aprikos syltetøy eller bringebærsyltetøy og deretter krem og valnøtter for litt ekstra smak i hvert lag. Du MÅ ikke lage bunn og slik selv- ferdigbunn går fint Et lite tips: når du lager kremen bør den være stiv nok, og tilsetter du litt sukker og vaniljesukker før du pisker den blir kremen ekstra god. Jeg liker heller ikke krem noe særlig, men funger bedre å smake på en kake som har slik kombinasjon. Endret 19. november 2015 av Froggi83
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. november 2015 #4 Skrevet 19. november 2015 Ville ikke brukt banan utenfor kaken, heller inni da.
Villbringebringebær Skrevet 19. november 2015 #5 Skrevet 19. november 2015 Dynk alle lagene. Forresten er det veeeelsig lett å lage selv og smaker bedre! Men ferdig bunn må også dynkes. Keg bruker fløte eller juice alt ettersom om jeg vil ha tung bunn eller frisk bunn. Alle lag dynkes. Om du skal ha bringebær er det veldig godt å kjøpe frosne bringebær og ha i fløten og vispe det sammen til en krem og ha i et av lagene. Lag nr 2 liker jeg ha krem og knuste valnøtter. Øverste laget bare krem før marsipanlokk. Skal du ikke ha marsipanlokk? Det er veldig godt og fås kjøpt ferdig lokk om du ikke liker kjevle ut. Bløtkake har da ikke marsipanlokk Bedre å pynte med jordbær, bringebær, blåbær i tillegg til banan. Altså ta 3-4 spiseskjeer ned melk og drypp det over hvert lag. Lag krem med f.eks bringebær eller vaniljekrem og bribgebærsyltetøy (avhengig av hva han liker). Det fungerer også bra å ha aprikos syltetøy eller bringebærsyltetøy og deretter krem og valnøtter for litt ekstra smak i hvert lag. Du MÅ ikke lage bunn og slik selv- ferdigbunn går fint Et lite tips: når du lager kremen bør den være stiv nok, og tilsetter du litt sukker og vaniljesukker før du pisker den blir kremen ekstra god. Jeg liker heller ikke krem noe særlig, men funger bedre å smake på en kake som har slik kombinasjon. Nei da blir det marsipankake. Som mange liker bedre så nevnte det som forslag. Blir en veldig tung kake hi med banan vaniljekrem i kaken. Iallefal velg det i kun et av lagene
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #6 Skrevet 19. november 2015 Dynk alle lagene. Forresten er det veeeelsig lett å lage selv og smaker bedre! Men ferdig bunn må også dynkes. Keg bruker fløte eller juice alt ettersom om jeg vil ha tung bunn eller frisk bunn. Alle lag dynkes. Om du skal ha bringebær er det veldig godt å kjøpe frosne bringebær og ha i fløten og vispe det sammen til en krem og ha i et av lagene. Lag nr 2 liker jeg ha krem og knuste valnøtter. Øverste laget bare krem før marsipanlokk. Skal du ikke ha marsipanlokk? Det er veldig godt og fås kjøpt ferdig lokk om du ikke liker kjevle ut. Bløtkake har da ikke marsipanlokk Bedre å pynte med jordbær, bringebær, blåbær i tillegg til banan. Altså ta 3-4 spiseskjeer ned melk og drypp det over hvert lag. Lag krem med f.eks bringebær eller vaniljekrem og bribgebærsyltetøy (avhengig av hva han liker). Det fungerer også bra å ha aprikos syltetøy eller bringebærsyltetøy og deretter krem og valnøtter for litt ekstra smak i hvert lag. Du MÅ ikke lage bunn og slik selv- ferdigbunn går fint Et lite tips: når du lager kremen bør den være stiv nok, og tilsetter du litt sukker og vaniljesukker før du pisker den blir kremen ekstra god. Jeg liker heller ikke krem noe særlig, men funger bedre å smake på en kake som har slik kombinasjon. Nei da blir det marsipankake. Som mange liker bedre så nevnte det som forslag. Blir en veldig tung kake hi med banan vaniljekrem i kaken. Iallefal velg det i kun et av lagene Ville ikke hørt på ho her ihvertfall. Tull at den blir tung. Og nå wier vel hi at mannen hennes elsker bløtkake..ikke marsipankake Anonymous poster hash: f6da5...8f0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #7 Skrevet 19. november 2015 Takk for svar:) vet bare han elsker bløtkake med vaniljekrem inni og bringebærsyltetøy inni, og banan utenpå, så derfor jeg ville lage den sånn Jeg skal ikke spise den uansett siden jeg ikke tåler det, så derfor tenkte jeg å kun ta hensyn til hva han liker. Men takk for svar. Da vet jeg hva jeg skal gjøre med bundene HI Anonymous poster hash: 129bc...cda
☆☆☆ Skrevet 19. november 2015 #8 Skrevet 19. november 2015 Eg dynkar ikkje bunnane, synes det blir bedre utan. Mormor dynka oftast i Solo eller sitronbrus.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #9 Skrevet 19. november 2015 Jeg ville uten tvil dynket bunnene. Ofte har jeg litt likør eller liknende i det jeg dynker med også. Hvis du vil ha banan utenpå kaka så legg dem litt i sitronsyrevann etter at de er skåret opp før du har dem på kaken. Da blir de ikke brune fult så fort, og så anbefaler jeg å smøre et lag bringebærsyltetøy på hver av de to nederste bunnene før har på bringebærkrem. Anonymous poster hash: 2fc84...59d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #10 Skrevet 19. november 2015 Hvorfor skal man dynke bunnene? Anonymous poster hash: 3ffbd...857
Kjerringa med agurken Skrevet 19. november 2015 #11 Skrevet 19. november 2015 Hvorfor skal man dynke bunnene? Anonymous poster hash: 3ffbd...857 Fordi de har en tendens til å bli tørre- spesielt hvis du ikke skal spise opp hele kaken med en gang.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2015 #12 Skrevet 19. november 2015 Bananen blir brun utenpå kaken, ikke så lekkert.. Dynk bunnene, men ikke for mye. Ha på først syltetøy og så en blanding av vaniljekrem og stivpisket krem. Samme i lag to. Jeg ville hatt bananene inni kaken. Utenpå har du bare grtivpisket krem og pynt, jeg ville brukt ferske bær, det ser flott ut Anonymous poster hash: 5b50e...d76
Pixy Skrevet 20. november 2015 #13 Skrevet 20. november 2015 Samboer er ikke særlig glad for at du er gravid? Og derfor skal du bake en kake til han? Håper jeg misforsto noe. PS: Det er veldig lett å bake sukkerbunnen selv, og det smaker selvsagt mye bedre. Banan burde du ha inni kaken og ikke utenpå.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #14 Skrevet 20. november 2015 Jeg dynker bunnen med melk. et par tre ss jevn fordelt pr lag. Jeg bruker å ha ett lag med jordbærsyltetøy og krem, så banan oppå der igjen. Så et lag med vaniljekrem. Ikke dynk for langt ut på kanten. Spar ca 1,5 cm fra kanten med dynkiing. Så slipper du at kaken faller sammen. Krem på toppen med pynt. En kan ha hva som helst inni kaka nesten. Ta det han liker, men pass på så det ikke blir for tørt. Sikkert lurt å blande bringebærsyltetøyet med litt krem. Banan i lagene er nydelig. Kaken er aller best dagen etter. Så hvis du lager den i kveld, blir den perfekt i morgen Anonymous poster hash: b9685...e7d
Anonym bruker Skrevet 20. november 2015 #15 Skrevet 20. november 2015 Min "oppskrift! Hvis du orker - lag bunn selv. Den er fersk! (har tidligere selv alltid kjøpt til jeg ble overtalt til å prøve selv - det var kjempeenkelt) Dynk bunnen med melk Ha i knust banan i ett lag Ha i bringebærsyltetøy i ett lag Litt krem rundt og på toppen Marsipanlokk (det er det enkleste å kjøpe) Anonymous poster hash: 14dd9...716
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå