Gå til innhold

har symptomer i graviditet noe å si på kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to svangerskap før dette, de eneste symptomene jeg hadde var uteblitt mens (og bekkenløsning og halsbrann de siste ukene). Nå er jeg gravid igjen. Har ømme bryst, halsbrann, hetetoker, utrolig sliten, svimmel, hjertebank, mye kvalm, tisser hele tiden, konstant tørst, osv osv. De to første svangerskapene fikk jeg gutter. Er det helt tilfeldig hva slags symptomer man får eller er man dårligere når man venter jente? Jeg aner ikke hva jeg har i magen, men nå er jeg så dårlig at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 

Anonymous poster hash: 0a6a4...f0c
Skrevet

Jeg var veeeeeeldig kvalm i mine to svangerskap. Hadde de samme symptomene i begge svangerskapene... Og jeg har to jenter...,

Min mor har en av hver, hun var i fin form med min bror, men veldig kvalm med meg...

Anonymous poster hash: 219ef...cc6

Skrevet

Nei, det har ingeniting å si. Det er en myte.

Anonymous poster hash: f91ab...928

Skrevet

Jeg har to gutter,veldig like svangerskap. Er nå gravid med nr tre, og alt er annerledes. Mye kvalme, mindre bekkensmerter, halsbrann allerede, osv. Vet ikke kjønn enda. Blir spennende å se!

Skrevet

Har ingenting å si. Jeg har vært kvalm og kastet opp morgen og kveld et svangerskap og helt fin form neste, begge gutter! Nå er jeg kvalm og kaster opp igjen, så da blir det vel en gutt til! :P

Anonymous poster hash: b1281...53f

Skrevet

Mamma hadde ingen symptomer med jentene. Hun fikk mange jenter. Siste svangerskap var det bekkenløsning og antydning til kvalme. Ble gutt.

Anonymous poster hash: 51d00...db1

Skrevet

Helt fin i første - fikk jente, helt ræva i andre og fikk ei jente til. Helt fin (og 9 uker på vei før jeg skjønte tegninga)og fikk en gutt

Så tror det er hipp som happ egentlig

Skrevet

Okei, så det kan være hva som helst. Jeg har bare fått gutter og var helt uten symptomer i starten, så hadde ingenting å sammenlikne med. Så da er det 50/50 om det blir gutt eller jente da ;) Gutt hadde vært mest praktisk mtp klær og utstyr som jeg har fra før, men både jene og gutt er velkomment altså :) HI

Skrevet

Vært mye kvalm osv med begge, en av hver. Nå er kvalmen mye verre, og med mer oppkast. Så da er det sikkert to :P

Skrevet

Jeg har tre veldig forskjellige svangerskap bak meg, men tre jenter 😁

Skrevet

Begge kjønn og like svangerskap her (men verre og verre for hver gang).

Anonymous poster hash: 89b32...63f

Skrevet

Jeg var kvalmest med guttene, og måtte legges inn for intravenøst med den ene. Fungerte ikke før nærmere uke 15 med noen av de...

Med jenta var jeg bare uggen ut uke 14, men kunne spise og leve normalt.

Utover det var svangerskapene like. Jenta kom etter termin, og guttene kom på termin og 1 mnd før.

Skrevet

Symptomer og kjønn har INGENTING med hverandre å gjøre. Never has, never will!

Hvordan skal en vagina gi mer kvalme enn en penis for eks?

Anonymous poster hash: eadb1...09d

Skrevet

Kanskje kunne jenter gitt mer symptomer, pga de har mer kromosomer fks. Er ikke bare kjønnene som er forskjellige vettu.

Skrevet

Kanskje kunne jenter gitt mer symptomer, pga de har mer kromosomer fks. Er ikke bare kjønnene som er forskjellige vettu.

Jeg hadde ekstrem kvalme i min graviditet. 9 mnd med oppkast og fosterstilling. Jeg hadde også alle andre symptomer som ømme bryster, halsbrann, stikninger i nedre mage osv.

Det var en gutt.

En venninne hadde nøyaktig samme svangerskap og fikk en jente.

Nei kjønn har ikke noe å si.

Anonymous poster hash: eadb1...09d

Skrevet

Kanskje kunne jenter gitt mer symptomer, pga de har mer kromosomer fks. Er ikke bare kjønnene som er forskjellige vettu. Anonymous poster hash: 0a6a4...f0c

Jenter og gutter har like mange kromosomer med mindre et av barna har downs eller annet.

Anonymous poster hash: f91ab...928

Skrevet

Ja, beklager, jeg sa feil :) Jeg mente ikke at gutter har ferre kromosomer, men ykromosomet er mindre enn xkromosomet, så jenter har mer kromosom i srtl, ikke i antall altså :)

Skrevet

Kan selvsagt hende du får en gutt til, men jeg er hellig overbevist om at jenter ofte gir tøffere svangerskap. Kunne godt tenkt meg å gjort en stor undersøkelse på temaet, for jeg synes jeg hører det titt og ofte..!

Anonymous poster hash: 6590c...938

Skrevet

Jeg var mer kvalm om fikk større pupper tidlig begge ganger jeg var gravid med jentene. Med gutten som kom som nr 2 i rekka ble jeg litt kvalm i bil og merket ikke noe endring på puppene før helt på slutten.

Anonymous poster hash: 91a76...c93

Skrevet

Nei, men man kan ofte oppleve de samme symptomene vis man venter samme kjønn.

Min svigermor var dårlig og spydde ofte og var kvamlen med begge nesten hele svangerskapet (2 gutter)

Min mor spydde i begynnelsen og slutten og fikk bekkenløsning i slutten med begge og halsbrann (2 jenter)

Jeg var kvalmen og spydde fra uke 6 til 32 nonstop, halsbrann i 4 uker annen hver dag så jeg måtte gå på somac 60(tror jeg) og bekkenløsning de 3 siste ukene. Svigermor var sikker på at det var en jente og moren min på at det var en gutt. Ut kom en gutt og håper neste svangerskap ikke er like j..... Mistet 15 kilo i det svangerskapet

Anonymous poster hash: 110fb...4e9

Skrevet

Har to gutter, to ulike svangerskap. Så nei, ikke formen det iallfall.

Skrevet

Har tre jenter, langt mindre kvalm og mbekkenløsning med siste enn med de to første. Den eneste forskjellen på de er at minste er veldig lik sin far og de to andre er lik meg. Jeg tenker at det kan godt ha noe å si for hvordan de er i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...