Gå til innhold

Hva skriver man i et kondolanse kort?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vær så snill, ikke skriv kondolerer. Mer ufølsomt ord vet jeg ikke om. De jeg kjenner som har mistet noen nære ber på forhånd om at vi ikke bruker det ordet, siden det er kaldt, hardt og guffent. Uansett hvor nær du er de etterlatte. 

Skriv heller tenker på dere, min dypeste medfølelse eller noe sånt. Skriv fra hjertet! :)

Anonymous poster hash: 1592e...e7f

Vær så snill, ikke skriv kondolerer. Mer ufølsomt ord vet jeg ikke om. De jeg kjenner som har mistet noen nære ber på forhånd om at vi ikke bruker det ordet, siden det er kaldt, hardt og guffent. Uansett hvor nær du er de etterlatte.

Skriv heller tenker på dere, min dypeste medfølelse eller noe sånt. Skriv fra hjertet! :)

Anonymous poster hash: 1592e...e7f

Der er det nok stor uenighet rundt om. Hvordan kan et ord som er skrevet for å uttrykke medfølelse oppfattes som kaldt, hardt og guffent??? Da vil man ta ting opp i verste mening, altså.

Anonymous poster hash: aee63...d8a

Annonse

Ikke skriv kondorlerer. Det sto i omtrent alle kortene jeg fikk når jeg mistet datteren min. Jeg hadde lyst til å brenne alle kortene det sto i, følte de bare skrev noe for å skrive noe.

Bortsett fra kondorlerer kan du egentlig skrive hva som helst. Si noe om at du tenker på dem. Jeg ble også veldig glad for et kort som det sto at de alltid ville huske den lille solstrålen vår. Dette var fra et vennepar som kjente jenta vår godt. Eller så kan du skrive som hun over foreslo, minnene er de største skattene og de forsvinner aldri.

Anonymous poster hash: 5ab90...51a

Jeg kondolerer i jobben min når pasientene mine dør. Det er et viktig, rørende, nødvendig og sterkt ord for meg.

Til noen man kjenner kan man utbroderte mer: føler med deg/dere i sorgen, tenker på dere ol.

Anonymous poster hash: f780c...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...