Gå til innhold

depressjon - årsak til infertilitet

Anbefalte innlegg

Hei alle prøvere!

Jeg  er nå inne i pp 14... over 1 år siden jeg tok ut min p-stav. Jeg har hatt en del psykiske problemer opp igjennom årene... depresjon, angst, osv... men det jeg lurer på er om noen av dere har hatt depresjoner og hatt problemer med å bli gravid?  Føler bare at dette kanskje er grunnen til at jeg ikke blir gravid??? At jeg på en måte forstyrrer mine egne hormoner? Eller er jeg bare rar som tror dette? 

Burde man ta folat når man prøver ? 

Dette ble mye hehe... håper noen kan hjelpe meg:)

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med deperasjon, men de sier jo at følelsene påvirker el/ det å bli gravid. For eksempel de som prøver i mange år, og tilslutt velger å adoptere istedet, og da blir de plutselig gravide.

Ville ha gått til legen for utredning hvis dere han prøvd i over ett år. 😊 kan jo hende det er enkle grep som kan hjelpe dere👍

Har lest meg frem til at man kan begynne med Folat når man prøver. Det skader uansett ikke 😊

Anonymous poster hash: 78f25...2c3

Har ingen erfaring med deperasjon, men de sier jo at følelsene påvirker el/ det å bli gravid. For eksempel de som prøver i mange år, og tilslutt velger å adoptere istedet, og da blir de plutselig gravide.

Ville ha gått til legen for utredning hvis dere han prøvd i over ett år. kan jo hende det er enkle grep som kan hjelpe dere

Har lest meg frem til at man kan begynne med Folat når man prøver. Det skader uansett ikke

Anonymous poster hash: 78f25...2c3

ja er vel kanskje lurt å ta en tur til legen:) Vet du hva han gjør først da? er det noe MIN lege kan teste meg for eller undersøke?

jeg var innom apoteket istad og tenkte å kjøpe folat, men tenkte bare at hvis det tar flere mnd så blir det litt rart å ta dette hver dag?XD 

Jeg har tatt folat i hele prøveperioden, slutta på prevensjon i juli i 2014. Ingen fare å ta det selvom det tar tid å bli gravid:)

Legen kan ta blodprøver for å se om du har EL. (Og sikkert mer, men var det legen min gjorde) også blir dere sikkert henvist til videre utredning, siden dere har prøvd over 1 år. Vi hadde første time til utredning forrige uke, og da var det gyn.undersøkelse i tillegg til mange spørsmål om helse, tidligere sykdommer o.l. Mannen leverte prøve i forkant av timen, og jeg skal nå ta flere blodprøver i løpet av en syklus hvor de sjekker ulike ting. Jeg ville, som nevnt over, kontaktet fastlege. Er jo litt ventetid på utredning også, så greit å få avgårde en henvisning nå som det har gått over 1 år. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...