Gå til innhold

Jeg klør så forferdelig i ørene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør omtrent konstant i ørene. Har eksem. Derfor er jeg stadig inne og klør med q-tips. Vet jo at det frarådes, men jeg blir rett og slett gal av den kløen! Dette fører til at jeg ofte har smerter og betente sår i ørene. Har vært hos lege og fått noen dråper en gang, de virket en stund, men ikke lenge. Kunne uansett ikke bruke de fast.

Nå er jeg gravid og det klør mer enn noen gang. Det samme skjedde sist jeg var gravid, det påvirker tydeligvis eksemen. Problemet er at da er det ingen øredråper jeg kan ta. Legen anbefalte matolje, men det hjelper null! Nå har jeg klødd på meg ørebetennelse igjen, og tenker å gå til lege om ikke det er bedre i morgen. Men er det noen som har tips til hvordan jeg kan lindre kløen? Når det er betent er det jo så utrolig vondt å klø seg også. Men jeg blir snart gal, kjennes ut som noe krafser rundt inni hodet mitt nesten.

Anonymous poster hash: d35cc...836

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville prøvd med utroligsalven.no.

Anonymous poster hash: 4f731...c12

Skrevet

Går det an å ha sopp i ørene? Kan det være det?

Anonymous poster hash: a4417...04f

Skrevet

Jeg er allergisk mot melk. Er noen leger som sier at om du er allergisk mot melk kan dette gi kløe i ørene.

Jeg bruker weledas krem for barn mot all kløe. Også inni ørene. Den har er legende stoff som heter calendula.

Finnes på apotek og helsekost og er knæsj gul.

Skrevet

Man kan kl i ørene pga allergi.

Allslags allergi

Anonymous poster hash: 7224c...7a3

Skrevet

Jeg har samme problem! Klør masse i ørene. Mitt råd er enten varmt smør/fett/olje som dryppes i øregangene samt kutte sukker HELT fra kosten en liten periode. Du kan ha en kombi av candida og eksem og da vil sukkerffri diett hjelpe mye på candidaen.

Og så MÅ du begrense kløingen. Klø deg MAKS en gang per dag, jeg pleier å bruke en hårnål jeg brekker i to. Da har jeg en plasttupp på enden som ikke skraper øregangene opp, men som ikke tørker ut øregangen slik som en q-tip.

Anonymous poster hash: fabff...a39

Annonse

Skrevet

Samme problemet her. 

Prøver alt jeg kan å ikke bruke q-tips, da klør jeg på meg betennelse og må ha dråper med antibiotiaka.

Men jeg har funnet noe som faktisk fungerer ganske godt forebyggende og det er saltvann. Jeg har atopisk eksem ellers også og har jo lært at det er legende å bade i havet pga saltvannet. Så jeg prøvde å dryppe saltvann i ørene, altså egentlig øyedråper i sånne små engangspipetter, drypper litt i øret hver dag. Etter at jeg begynte med det har jeg vært mye mindre plaget med eksem og kløe i ørene.

Anonymous poster hash: 64ef2...279
Skrevet (endret)

Klødde som besatt da jeg var gravid. Fikk resept på dipoderm-pipetter og ble litt bedre 👍

Endret av Magehus
Skrevet

Kom deg til en overlege på Øre-, Nese- og Halsavdelingen på sykehuset. Be fastlegen å sende en henvisning. Fikk sår i øret her for litt siden og da fikk jeg salve som lindret med en eneste gang.

Anonymous poster hash: c7698...b2f

Skrevet

Jeg hadde også dette problemet før. Er høreaparatbruker så det blir lite lufting av ørene, fuktig, eksem, betennelse osv. Det som hjalp meg var å smøre et tynt lag eksemsalve i ørnene. Og unngå all bruk av qtips. Salven må ikke så.langt inn som til trommehinnen.

Har ikke hatt betennelse på flere år nå, bank i bordet.

Anonymous poster hash: c543f...675

Skrevet

Huff.... Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg er på min 5.dag med ørebetennelse i utlandet, og er på min 2.dag med antibiotika. Dette kun fordi jeg klør. Jeg tror jeg har plagdes med kløingen i 10 år......

Anonymous poster hash: 87f93...022

Skrevet

Nå har det vært litt småbetent i en ukes tid, litt av og på. Ikke pulserende smerte, men ømt. I dag renner det veske ut av ørene! På begge sider. Det er blankt, ingen blod, så jeg tviler på det er trommehinnen som har sprukket. Det sies jo at det er utrolig vondt rett før den sprekker, og det har jeg ikke hatt. Bør jeg gå til lege nå? Føler det er tull å plage legen med hastetime for noe så lite... Vanlig time får jeg ikke før om 2-3 uker, da er jeg nok bra igjen.

Skrevet

Siste var HI

Annonse

Skrevet

Jeg har det på samm måte og fikk et nytt liv med Vaxol :) (olivenoljespray fra apotek)

Anonymous poster hash: 656cc...599

Skrevet

Jeg har også slitt med eksem i ørene. For meg ble det mye bedre etter at jeg byttet shampo, så jeg tror at jeg reagerer allergisk på mange shampoer. Bruker nå kun (dyre) shampoer fra apoteket og klør mye mindre i ørene. Det er for meg også viktig ikke å klø for mye. Uansett hvor mye det klør, må jeg bare klø litt, og jeg må kun bruke fingeren. Klør jeg mye (som føles veldig godt der og da) får jeg øregangsbetennelse.

Anonymous poster hash: 5f34b...256
Skrevet

Nå har det vært litt småbetent i en ukes tid, litt av og på. Ikke pulserende smerte, men ømt. I dag renner det veske ut av ørene! På begge sider. Det er blankt, ingen blod, så jeg tviler på det er trommehinnen som har sprukket. Det sies jo at det er utrolig vondt rett før den sprekker, og det har jeg ikke hatt. Bør jeg gå til lege nå? Føler det er tull å plage legen med hastetime for noe så lite... Vanlig time får jeg ikke før om 2-3 uker, da er jeg nok bra igjen.

Trommehinna mi sprakk uten at jeg kjente det,legen så det.

Anonymous poster hash: 18279...540

Skrevet

Trommehinna mi sprakk uten at jeg kjente det,legen så det.

Anonymous poster hash: 18279...540

Er det farlig om den sprekker? Når jeg ikke har vondt mener jeg. Det er det "vannet" da, som bekymrer meg litt. Ikke vanlig at ting lekker ut av ørene mine! Trenger jeg antibiotika? I tillegg er jeg jo gravid, så jeg vil helst unngå medisiner.

HI

Skrevet

I går sa det plutselig "poff" og ut kom masse brun gugge og puss. Vært hos lege i dag og fått antibiotika.

HI

Skrevet

Du hadde vel øregangdbetennelse? Jeg har jeg også, litt smerter i ny og ne og så kommer det ut væske, gjerne litt gulig når jeg trykker med Q-tips mot der jeg mistenker jeg har det. Noe så irriterende!

(Kvise i ytre øregang enkelt fortalt)

Anonymous poster hash: bdf45...8ee

Skrevet

Dette sliter jeg også med, ante ikke at det var et så vanlig problem!

Det verste for meg er at jeg i dårlige perioder mister hørselen på høyre øre. I fjor gikk jeg to måneder med tett øre før jeg fikk somlet meg til spesialist.

Nå drypper jeg med kortison jevnlig og prøver å holde det i sjakk på den måten.

Anonymous poster hash: eda51...58d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...