Hibiscushula Skrevet 17. november 2015 #1 Skrevet 17. november 2015 Litt lyst til å fortelle det på julaften, senest, siden det da mest sannsynelig begynner å vises. Har lyst til å pakke inn noe til dem som jeg da kan spørre om de kanskje vil gi til babyen eller noe.. Har dere andre morsomme forslag?
Mingemaura Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Kommer veldig ann på hvor gammel barna er
Anonym bruker Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Det kommer an på alderen på barna.Vi har en snart 4-åring og lurer på å kjøpe en storesøsterbok til henne. Men jeg tror ikke vi kommer til å gi den på bursdagen hennes eller til jul, men heller på en helt vanlig dag og bruke tid på å lese den og forklare at hun skal bli storesøster. Men det er fordi på bursdagen/julaften skjer det så mye annet og fokuset er på helt andre ting. Men om barna er eldre, og/eller du vet de vil forstå og hvordan de eventuelt vil reagere på nyheten er jo det en grei ting å gjøre. Ellers har jeg ikke særlig med andre forslag. Anonymous poster hash: 7327c...46a
Hibiscushula Skrevet 17. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2015 Glemte å skrive alderen dems ja:) Jente på 4,5 og gutt på 7😊
Mingemaura Skrevet 17. november 2015 #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg syns det var tidlig er som sagt mye annet som skjer rundt jul osv, så fortell det heller på en vanlig måte. De er så små uansett at de ser ikke helt det 'store' med det på samme måte som vi/besteforeldre gjør
Frk Kanin Skrevet 24. november 2015 #6 Skrevet 24. november 2015 Leste en plass at noen hadde pakket inn noen søte sokker og skrevet på en lapp om han/hun kunne passe på sokkene til lillebror/søster kunne bruke dem i den mnd du har termin Syntes det var søtt. Vurderer å gjøre det samme til min mamma. Her vet jeg ikke hvordan jeg skal fortelle det til snuppa på 6 år. Kanskje bare si det rett ut...?
Mingemaura Skrevet 24. november 2015 #7 Skrevet 24. november 2015 Hva med å bare vise søsken et ultralyd-bilde av babyen? Fortelle at h*n er inni magen til mamma og kommer til sommeren? :-) enkelt, forståelig og koselig.
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 24. november 2015 #8 Skrevet 24. november 2015 kommer veldig ann på alder min er bare 18 mnd han lever i sin egen opptatte verden med leker, kos, mamma og pappa. er litt vanskelig å få han til å skjønne det med at jeg er gravid
Hibiscushula Skrevet 25. november 2015 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2015 Jeg syns det var tidlig er som sagt mye annet som skjer rundt jul osv, så fortell det heller på en vanlig måte. De er så små uansett at de ser ikke helt det 'store' med det på samme måte som vi/besteforeldre gjør Hva mener du med tidlig? Jeg tenker det er greit at de vet det før folk kommenterer det pga synlig kul:-)
Mingemaura Skrevet 25. november 2015 #10 Skrevet 25. november 2015 Jeg syns det var tidlig er som sagt mye annet som skjer rundt jul osv, så fortell det heller på en vanlig måte. De er så små uansett at de ser ikke helt det 'store' med det på samme måte som vi/besteforeldre gjør Hva mener du med tidlig? Jeg tenker det er greit at de vet det før folk kommenterer det pga synlig kul:-) Tidlig å lage så styr når de er så små kunne skjønt det hvis de var 10-16 år gamle - men ikke små barn.
Hibiscushula Skrevet 25. november 2015 Forfatter #11 Skrevet 25. november 2015 Ja, skjønner hva du mener :-) og er nok i grunn enig etter å ha tenkt litt over det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå